Nissan Qashqai Pure Drive: nový motor, menej emisií

Piatok, 09 september 2011

Znižovanie spotreby a emisií vo výfukových plynoch je trendom takmer každého výrobcu automobilov. Bokom neostáva ani japonský Nissan a na trh uvádza novú verziu crossovera Qashqai. V názve modelu má dodatok Pure Drive, ktorý je výrazom jeho ekologickosti.

Nissan Qashqai

Nissan v rámci programu znižovania emisií vyvinul novú verziu svojho najpredávanejšieho vozidla Qashqai. Model Pure Drive pri spotrebe 4,9 l / 100 km produkuje len 129 g CO2 / km. Poháňa ho úplne nový 1,6litrový vznetový motor, ktorý má nielen nízku spotrebu a produkuje menšie množstvo emisií, ale ponúka rovnaké hodnoty krútiaceho momentu ako väčší dvojliter dCi, ktorý nahrádza.

Najvyšší výkon nového motora je 130 koní a krútiaci moment 320 Nm je k dispozícii už od otáčok 1750 min-1. Prenášať na poháňané kolesá sa bude prostredníctvom novej bezstupňovej prevodovky CVT. Od začiatku budúceho roka bude tento motor doplnený o variant so systémom Stop/Štart, čo zníži emisie CO2 na 119 g/km a spotrebu paliva na 4,5 l / 100 km. S novou prevodovkou CVT budú dostupné aj modely s 1,6litrovým zážihovým motorom.

Prednosti nového 1,6litrového vznetového motora zhodnotil viceprezident Nissan Europe Paul Willcox: "Ide o pozoruhodný motor, ktorý je najlepším vo svojej triede v mnohých smeroch. Poskytuje dynamický jazdný výkon zodpovedajúci predchádzajúcemu dvojlitrovému motoru dCi, no má spotrebu paliva a emisie rovnaké alebo nižšie než náš súčasný 1,5litrový motor dCi."

Nový model dopĺňa množstvo nových inovatívnych prvkov výbavy, vrátane systému monitorovania okolia vozidla (AVM), použitého prvýkrát vo vozidle segmentu C. Systém AVM, ktorý obvykle nájdeme v luxusných vozidlách, využíva niekoľko malých kamier umiestnených na vonkajšej strane vozidla pre čo najbezpečnejšie parkovanie a manévrovanie a vodičovi v reálnom čase poskytuje pohľad z vtáčej perspektívy na okolie vozidla.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.