Nissan Qashqai Pure Drive: nový motor, menej emisií

Piatok, 09 september 2011

Znižovanie spotreby a emisií vo výfukových plynoch je trendom takmer každého výrobcu automobilov. Bokom neostáva ani japonský Nissan a na trh uvádza novú verziu crossovera Qashqai. V názve modelu má dodatok Pure Drive, ktorý je výrazom jeho ekologickosti.

Nissan Qashqai

Nissan v rámci programu znižovania emisií vyvinul novú verziu svojho najpredávanejšieho vozidla Qashqai. Model Pure Drive pri spotrebe 4,9 l / 100 km produkuje len 129 g CO2 / km. Poháňa ho úplne nový 1,6litrový vznetový motor, ktorý má nielen nízku spotrebu a produkuje menšie množstvo emisií, ale ponúka rovnaké hodnoty krútiaceho momentu ako väčší dvojliter dCi, ktorý nahrádza.

Najvyšší výkon nového motora je 130 koní a krútiaci moment 320 Nm je k dispozícii už od otáčok 1750 min-1. Prenášať na poháňané kolesá sa bude prostredníctvom novej bezstupňovej prevodovky CVT. Od začiatku budúceho roka bude tento motor doplnený o variant so systémom Stop/Štart, čo zníži emisie CO2 na 119 g/km a spotrebu paliva na 4,5 l / 100 km. S novou prevodovkou CVT budú dostupné aj modely s 1,6litrovým zážihovým motorom.

Prednosti nového 1,6litrového vznetového motora zhodnotil viceprezident Nissan Europe Paul Willcox: "Ide o pozoruhodný motor, ktorý je najlepším vo svojej triede v mnohých smeroch. Poskytuje dynamický jazdný výkon zodpovedajúci predchádzajúcemu dvojlitrovému motoru dCi, no má spotrebu paliva a emisie rovnaké alebo nižšie než náš súčasný 1,5litrový motor dCi."

Nový model dopĺňa množstvo nových inovatívnych prvkov výbavy, vrátane systému monitorovania okolia vozidla (AVM), použitého prvýkrát vo vozidle segmentu C. Systém AVM, ktorý obvykle nájdeme v luxusných vozidlách, využíva niekoľko malých kamier umiestnených na vonkajšej strane vozidla pre čo najbezpečnejšie parkovanie a manévrovanie a vodičovi v reálnom čase poskytuje pohľad z vtáčej perspektívy na okolie vozidla.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.