Nissan Qashqai Pure Drive: nový motor, menej emisií

Piatok, 09 september 2011

Znižovanie spotreby a emisií vo výfukových plynoch je trendom takmer každého výrobcu automobilov. Bokom neostáva ani japonský Nissan a na trh uvádza novú verziu crossovera Qashqai. V názve modelu má dodatok Pure Drive, ktorý je výrazom jeho ekologickosti.

Nissan Qashqai

Nissan v rámci programu znižovania emisií vyvinul novú verziu svojho najpredávanejšieho vozidla Qashqai. Model Pure Drive pri spotrebe 4,9 l / 100 km produkuje len 129 g CO2 / km. Poháňa ho úplne nový 1,6litrový vznetový motor, ktorý má nielen nízku spotrebu a produkuje menšie množstvo emisií, ale ponúka rovnaké hodnoty krútiaceho momentu ako väčší dvojliter dCi, ktorý nahrádza.

Najvyšší výkon nového motora je 130 koní a krútiaci moment 320 Nm je k dispozícii už od otáčok 1750 min-1. Prenášať na poháňané kolesá sa bude prostredníctvom novej bezstupňovej prevodovky CVT. Od začiatku budúceho roka bude tento motor doplnený o variant so systémom Stop/Štart, čo zníži emisie CO2 na 119 g/km a spotrebu paliva na 4,5 l / 100 km. S novou prevodovkou CVT budú dostupné aj modely s 1,6litrovým zážihovým motorom.

Prednosti nového 1,6litrového vznetového motora zhodnotil viceprezident Nissan Europe Paul Willcox: "Ide o pozoruhodný motor, ktorý je najlepším vo svojej triede v mnohých smeroch. Poskytuje dynamický jazdný výkon zodpovedajúci predchádzajúcemu dvojlitrovému motoru dCi, no má spotrebu paliva a emisie rovnaké alebo nižšie než náš súčasný 1,5litrový motor dCi."

Nový model dopĺňa množstvo nových inovatívnych prvkov výbavy, vrátane systému monitorovania okolia vozidla (AVM), použitého prvýkrát vo vozidle segmentu C. Systém AVM, ktorý obvykle nájdeme v luxusných vozidlách, využíva niekoľko malých kamier umiestnených na vonkajšej strane vozidla pre čo najbezpečnejšie parkovanie a manévrovanie a vodičovi v reálnom čase poskytuje pohľad z vtáčej perspektívy na okolie vozidla.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.