Nissan v Los Angeles: Murano CrossCabriolet

Piatok, 19 november 2010

Nissan predstavil pred dvoma dňami vo svetovej premiére na autosalóne v Los Angeles sériovú podobu nového modelu známeho crossoveru Nissan Murano vo verzii kabriolet. Do sveta, najprv toho amerického, vstupuje s názvom CrossCabriolet.

Nissan Murano spredu
Nissan Murano s karosériou kabriolet je novou triedou a prvým modelom tohto typu

Už prvé Murano v roku 2002 bolo nekonvenčným modelom. Potom prišiel menší crossover Qashqai, dodnes veľmi úspešný. Ani ďalšia novinka nedala na seba dlho čakať a v tomto roku uviedol Nissan ďalší nový model Juke – malý nekonvenčný model, ktorý kombinuje rysy SUV a kupé. Teraz prichádza Nissan s modelom bez strechy – Muranom CrossCabriolet.

Murano CrossCabriolet je prvým crossoverom s karosériou typu kabriolet. Prvý crossover-kabriolet na svete má priniesť posádke pocit voľnosti kabrioletov skombinovanú so všestrannosťou Murana. CrossCabriolet predstavuje podľa automobilky Nissan prielom v dizajne a koncepte vozidiel značky Nissan. Oproti klasickému Muranu má kabriolet len jeden pár dverí. Namiesto ochranného oblúka vzadu má za opierkami zadných sedadiel dva ochranné rámy pre prípad prevrátenia.

Nissan Murano interiér
Interiér Murana CrossCabriolet oplýva luxusom, dominuje mu kožené čalúnenie

Otvorené Murano ponúka miesto pre štyri dospelé osoby. Do batožinového priestoru si možno pohodlne uložiť golfové vaky alebo väčšiu batožinu. Jeho kapacita pri zloženej textilnej streche má objem 215 litrov, pri natiahnutej sa zväčší na 315 litrov. Murano má vylepšený vzhľad luxusného interiéru, ktorému dominuje kožené čalúnenie.

Poháňať všetky štyri kolesá nového cross kabrioleta bude známy vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra, ktorý je ukrytý pod prednou kapotou. Jeho výkon 265 koní spolu s krútiacim momentom 336 Nm má schopnosť pomocou bezstupňovej Xtronic CVT prevodovky dodať automobilu poriadnu dynamiku.

Nissan Murano zhora
Za zadnými sedadlami má kabriolet Murano dva ochranné rámy pre prípad prevrátenia

Začiatok predaja je naplánovaný zatiaľ len pre severoamerický trh na začiatok roku 2011.

Nissan Murano spredu Nissan Murano interiér Nissan Murano zhora Nissan Murano zboku Nissan Murano spredu Nissan Murano zboku
Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.