Nová Alhambra: najväčší SEAT

Streda, 05 máj 2010

Španielsky SEAT v duchu "novej cesty" modernizuje aj svoje veľké MPV a prichádza s úplne novou Alhambrou. Nová generácia veľkého MPV pre priaznivcov značky SEAT a vyznávačov veľkopriestorových automobilov prichádza po 15 rokoch. Práve toľko totiž vydržala na trhu prvá generácia, pravda, ak sem nerátame dôkladné modernizácie, ktoré prebehli v rokoch 2000 a 2004. Prvú generáciu modelu Alhambra predstavil SEAT v roku 1995.

SEAT Alhambra

SEAT charakterizuje novú Alhambru ako celkom nový rodinný automobil s najnovšími technológiami, ako inteligentné a všestranné vozidlo, dynamické, veľmi efektívne, ktoré môže byť až sedemmiestne. Zdobiť novú Alhambru majú motory TDI a TSI s nízkymi emisiami, inovatívne hi-tech vybavenie a vysoká kvalita.

Nová Alhambra je najväčším Španielom v rodine SEAT. Oproti predchodcovi je väčšia o 22 centimetrov, takže meria 485 cm a zaraďuje medzi najväčšie MVP na trhu. Väčšia bude aj na šírku - o deväť centimetrov. Alhambra ponúkne dostatok miesta pre rodinu alebo športové či turistické vyžitie. Je v nej dostatok miesta a pohodlia pre dospelých aj v treťom rade sedadiel, pričom veľké posuvné dvere môžu byť na objednávku aj s elektrickým ovládaním.

Nová Alhambra prichádza s koncepciou piatich, šiestich alebo siedmich miest na sedenie. Pri potrebe väčšieho úložného priestoru sedadlá v druhom a treťom rade už nemusia byť odstránené, namiesto toho môžu byť ľahko utopené v podlahe vozidla. Prostredný rad sedadiel môže byť posuvný pozdĺžne. V ponuke doplnkovej výbavy sú tiež integrované detské sedačky. Batožinový priestor pri 5miestnom usporiadaní má základný objem 885 litrov, v prípade, že sa využijú len predné sedadlá, narastie objem až na 2297 litrov.

Všetky pohonné agregáty TSI a TDI sú vybavené priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním a ich výkony sú v rozmedzí 140 až 200 koní. Medzi účinné technológie dodávané štandardné patrí stop/štart systém a brzdy s funkciou rekuperácie energie. Vďaka týmto i ďalším technológiám dosahuje napríklad Alhambra 2,0 TDI/140 k priemernú spotrebu len 5,5 litra a emisie CO2 len 143 g/km. Okrem 6stupňových manuálnych prevodoviek sa budú dodávať aj dvojspojkové prevodovky DSG.

Alhambra je vyzbrojená bi-xenónovými svetlometmi s AFS a asistentom diaľkových svetiel. Senzor automaticky detekuje protiidúce vozidlá a automaticky stlmí svetlá.

Nový je tiež parkovací asistent, ktorý samostatne zaparkuje vozidlo. Zadná parkovacia kamera sníma obraz za vozidlom. Panoráma posuvnej strechy má otvor, ktorý je o 300 percent väčší než konvenčné strešné okno. Novinkou je aj trojzónová klimatizácia Climatronic.

Štandardná bezpečnostná výbava zahŕňa sedem airbagov, vrátane kolenného pre vodiča. Do štandardu patrí aj ABS a ESP, vrátane elektronického brzdového asistenta, stabilizácie prívesu a kontroly tlaku v pneumatikách. Alhambra sa bude ponúkať vo výbave Reference a Style.

Nový SEAT Alhambra sa bude vyrábať v portugalskej Palmele a uvedenie na trh je plánované na koniec leta 2010.

SEAT Alhambra SEAT Alhambra SEAT Alhambra SEAT Alhambra
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.