Nová Alhambra: najväčší SEAT

Streda, 05 máj 2010

Španielsky SEAT v duchu "novej cesty" modernizuje aj svoje veľké MPV a prichádza s úplne novou Alhambrou. Nová generácia veľkého MPV pre priaznivcov značky SEAT a vyznávačov veľkopriestorových automobilov prichádza po 15 rokoch. Práve toľko totiž vydržala na trhu prvá generácia, pravda, ak sem nerátame dôkladné modernizácie, ktoré prebehli v rokoch 2000 a 2004. Prvú generáciu modelu Alhambra predstavil SEAT v roku 1995.

SEAT Alhambra

SEAT charakterizuje novú Alhambru ako celkom nový rodinný automobil s najnovšími technológiami, ako inteligentné a všestranné vozidlo, dynamické, veľmi efektívne, ktoré môže byť až sedemmiestne. Zdobiť novú Alhambru majú motory TDI a TSI s nízkymi emisiami, inovatívne hi-tech vybavenie a vysoká kvalita.

Nová Alhambra je najväčším Španielom v rodine SEAT. Oproti predchodcovi je väčšia o 22 centimetrov, takže meria 485 cm a zaraďuje medzi najväčšie MVP na trhu. Väčšia bude aj na šírku - o deväť centimetrov. Alhambra ponúkne dostatok miesta pre rodinu alebo športové či turistické vyžitie. Je v nej dostatok miesta a pohodlia pre dospelých aj v treťom rade sedadiel, pričom veľké posuvné dvere môžu byť na objednávku aj s elektrickým ovládaním.

Nová Alhambra prichádza s koncepciou piatich, šiestich alebo siedmich miest na sedenie. Pri potrebe väčšieho úložného priestoru sedadlá v druhom a treťom rade už nemusia byť odstránené, namiesto toho môžu byť ľahko utopené v podlahe vozidla. Prostredný rad sedadiel môže byť posuvný pozdĺžne. V ponuke doplnkovej výbavy sú tiež integrované detské sedačky. Batožinový priestor pri 5miestnom usporiadaní má základný objem 885 litrov, v prípade, že sa využijú len predné sedadlá, narastie objem až na 2297 litrov.

Všetky pohonné agregáty TSI a TDI sú vybavené priamym vstrekovaním paliva a preplňovaním a ich výkony sú v rozmedzí 140 až 200 koní. Medzi účinné technológie dodávané štandardné patrí stop/štart systém a brzdy s funkciou rekuperácie energie. Vďaka týmto i ďalším technológiám dosahuje napríklad Alhambra 2,0 TDI/140 k priemernú spotrebu len 5,5 litra a emisie CO2 len 143 g/km. Okrem 6stupňových manuálnych prevodoviek sa budú dodávať aj dvojspojkové prevodovky DSG.

Alhambra je vyzbrojená bi-xenónovými svetlometmi s AFS a asistentom diaľkových svetiel. Senzor automaticky detekuje protiidúce vozidlá a automaticky stlmí svetlá.

Nový je tiež parkovací asistent, ktorý samostatne zaparkuje vozidlo. Zadná parkovacia kamera sníma obraz za vozidlom. Panoráma posuvnej strechy má otvor, ktorý je o 300 percent väčší než konvenčné strešné okno. Novinkou je aj trojzónová klimatizácia Climatronic.

Štandardná bezpečnostná výbava zahŕňa sedem airbagov, vrátane kolenného pre vodiča. Do štandardu patrí aj ABS a ESP, vrátane elektronického brzdového asistenta, stabilizácie prívesu a kontroly tlaku v pneumatikách. Alhambra sa bude ponúkať vo výbave Reference a Style.

Nový SEAT Alhambra sa bude vyrábať v portugalskej Palmele a uvedenie na trh je plánované na koniec leta 2010.

SEAT Alhambra SEAT Alhambra SEAT Alhambra SEAT Alhambra
Autor: J. Goldberger
Foto: SEAT
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.