Nová Dacia Duster od 9 990 eur, s pohonom 4x4 od 12 790 eur

Streda, 23 október 2013

Dacia sa poponáhľala s uverejnením cien za modernizovaný model Duster, ktorý bude v predaji za cenu od 9 990 eur, práve za toľko, za čo sa stále predáva súčasný model. Ako dlho vydrží táto štartovacia cena, to zrejme ukáže až čas. Keďže o Duster je stále veľký záujem kupujúcich, nemusí dlho vydržať. Prvé vozidlá prídu na Slovensko koncom novembra alebo začiatkom decembra tohto roku.

Dacia Duster
Nová Dacia Duster s robustnejším vzhľadom obohatí slovenský trh už koncom novembra

Nový Duster prichádza tri roky po jeho prvom omladení. Na jeho vonkajšom vzhľade sa toho príliš veľa nezmenilo, napriek tomu však vyzerá robustnejšie a športovejšie. Interiér by však mal obsahovať najmä kvalitnejšie materiály.

Spolu s tlačovým materiálom sme do redakcie dostali aj cenník nového Dustera. Cena základného modelu s motorom 1,6/105k 4x2 vo výbave Access sa začína na 9 990 eurách a je rovnaká ako mal doterajší model. Ani ceny modelov s vyššími výbavami sa od cien predchádzajúcich modelov príliš nelíšia.

Tak Duster s turbodieselom 1,5 dCi/90k 4x2 štartuje na cene 12 490 eur. Model s pohonom 4x4 za najnižšiu cenu je 1,6 16V/105k v druhom stupni výbavy Cool sa bude predávať za 12 790 eur. Tretím stupňom výbavy je Arctica a najvyšším Exception. V tejto výbave sa Duster bude ponúkať s benzínovým motorom 1,2 TCe/125k a pohonom 4x2 za cenu 13 790 eur. Druhý model v najvyššej výbave Exception bude mať výkonnejší z dvoch turbodieselov - 1,5 dCi/110k a pohon všetkých kolies. Cena je 16 490 eur je najvyššou cenou za Duster.

V ponuke bude aj naďalej motor na kombinovaný pohon benzín/LPG. Vo výbave Cool to bude 1,6 16V/102k 4x2 LPG za cenu 11 590 eur, vo vyššej Arctica s rovnakým motorom 1,6 16V/102k 4x2 LPG, ale za cenu 12 390 eur

V súčasnosti už Dacia prijíma objednávky na nový Duster. Ako sme už spomenuli, prvé dodávky prídu k dílerom približne koncom novembra.

Autor: J. Goldberger
Foto: Dacia
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.