Nová Dacia Logan - priestranná a elegantná

Utorok, 19 február 2013

Na Slovensko zavítala v týchto dňoch nová Dacia Logan. Druhá generácia má uhladené tvary a pôsobí veľmi esteticky. Prednosťou nového modelu je bezkonkurenčná cena a vysoká úžitková hodnota. Podobne ako jej predchodca aj nový Logan je dostupné rodinné auto, ale na rozdiel od neho má elegantnejší a uhladenejší vzhľad a už tradične ponúka bezkonkurenčný pomer priestor/výbava/cena.

1 DSC 0011
Dacia Logan druhej generácie, sedan elegantných tvarov, prichádza na slovenský trh

Ak sa predošlému modelu, ktorý rumunský výrobca pod krídlami Renaultu uviedol na náš trh v roku 2004, mohli vytýkať určité nedostatky, nový Logan ponúka viac a lepšiu kvalitu, ale opäť za dobrú cenu. Ak prvý Logan bol najmä pre menej náročných záujemcov, nový model to v rodnom liste napísané nemá. Takže Logan novej generácie, ktorá na Slovensku prichádza do predaja práve v týchto dňoch, sa môže ponúkať ako model, ktorý dokáže svojho majiteľa nielen plne uspokojiť, ale aj nadchnúť.

Nový Logan sa môže pýšiť robustnejšou mriežkou chladiča, novým dizajnom a vyššou eleganciou. Je viac komfortný, má nové prvky výbavy z modelu Lodgy v podobe multimediálneho systému MediaNav a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Väčší je aj komfort jazdy vďaka novému posilňovaču riadenia, lepšiemu odhlučneniu a ohľaduplnejšiemu vzťahu k životnému prostrediu, keďže každá verzia nového Logana spĺňa emisnú normu Euro 5.

Aj nový Logan, tak ako jeho predchodca, má trojpriestorovú karosériu typu sedan. Za osem rokov, ktoré uplynuli od uvedenia prvej generácie, technika značne pokročila, takže čo bolo dobré vtedy, dnes už nestačí. A tak nový Logan pokročil v dizajne exteriéru i interiéru, dostal nové motory a lepšiu a bohatšiu výbavu, používa lepšie materiály a vyššia je aj kvalita spracovania. Takže Logan už na pohľad vyzerá skutočne dobre.

Bezpečnosť Logana vylepšujú bočné airbagy a systém ESP. Dobre pôsobí aj nový interiér. Je komfortnejší, ovládacie prvky sú v dobrom dosahu vodiča a priestor vo vnútri kabíny je väčší. Viac miesta je pre cestujúcich na zadných sedadlách. Vďaka kvalitnejším materiálom bude mať nový model aj vyššiu spoľahlivosť. Najväčšou devízou Logana je však batožinový priestor s doslova obrovským objemom 510 litrov, čo je rekord v tejto triede. Budúci majitelia určite ocenia aj odpruženie auta, čo sa najlepšie prejaví na nekvalitných povrchoch našich ciest.

Pod kapotou nového Logana budú dva benzínové motory, jeden na plyn LPG a jeden turbodiesel. Základnou motorizáciou je štvorvalec 1,2 16V 55 kW/75 k. Výkonnejšou benzínovou jednotkou je trojvalec 0,9 TCe 66 kW/90 k. Verzia s LPG je 1,2 16V 53 kW/72 k a použitý turbodiesel je známy 1,5 dCi 55 kW/75 k.

Ceny tak ako v minulosti boli a aj teraz sú najnižšie v segmente. Cenník otvára Logan s motorom 1,2 16V 55 kW/75 k a cenou 6490 eur a základnou výbavou Access. Vo vyššej výbave Ambiance môže mať Logan pod kapotou na výber dva motory. Prvý s objemom 1,2/75 k používa benzín a druhý na LPG 1,2/73 k. Prvý má cenu 7090 eur a druhý 7690 eur. Trojvalec 0,9 TCe/90 k sa s výbavou Access ani Ambiance ponúkať nebude. Má ho len najvyššia Arctica, cena je tu 8790 eur. Aj turbodiesel 1,5 dCi/75 k je v ponuke len s výbavou Arctica – za 9990 eur. S výbavou Arctika si možno kúpiť Logan aj benzínovým motorom 1,2/75 k a 1,2/72 k s pohonom na LPG.

1 DSC 0011 2 DSC 0012 3 DSC 0020 4 DSC 0024 5 DSC 0029 6 DSC 0032 7 DSC 0015 8 DSC 0016 9 DSC 0018
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.