Nová Fabia a Roomster v predaji

Štvrtok, 15 apríl 2010

V týchto dňoch sa modernizované Fabia i Roomster po tom, čo ich Škoda Auto predstavila na autosalóne v Ženeve, začínajú predávať na Slovensku. Fabia i Roomster sa dočkali miernych zmien dizajnu a aj nových pohonných agregátov. Tak krátka Fabia ako aj verzia Combi i Roomster sú vystavené na práve prebiehajúcom bratislavskom autosalóne.

Druhá generácia Fabie Combi
Druhá generácia Fabie Combi sa dočkala úpravy dizajnu a pribudli aj nové motory

Popri dizajnových zmenách majú faceliftované modely celkom nové preplňované agregáty TSI a TDI CR. Model Škoda Fabia s motorom 1,2 TSI je k dispozícii za cenu 9 499 €, cena modelu Roomster sa začína od 10 539 €. Nový vzhľad podčiarkuje nová mriežka chladiča a trojrozmerne tvarované svetlomety, podstatne väčšie oproti doterajším, ktoré Fabiu približujú k modelom Octavia.

Pasívnu bezpečnosť modelu Fabia má na starosti systém ABS v kombinácii s elektronickou reguláciou brzdného tlaku a dvojstupňovým posilňovačom brzdného účinku Dual Rate, airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy a tri hlavové opierky na zadných sedadlách. Súčasťou základnej výbavy Classic je rádio, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, tónované sklá, delené a sklopné zadné sedadlá, Isofix na uchytenie 2 detských sedačiek, imobilizér, peľový filter, ako aj funkcia denného svietenia. Predĺženú verziu Combi získa zákazník za príplatok 390 €.

Modernizovaný Roomster ponúka v základnej výbave centrálne zamykanie, rádio s CD prehrávačom a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Pocit komfortu za jazdy umocňujú tónované sklá a funkcia denného svietenia. Súčasťou tejto výbavy sú tri samostatné zadné sedadlá so systémom VarioFlex vrátane tretej hlavovej opierky a Isofix ako príprava na uchytenie dvoch detských sedačiek. O bezpečnosť jazdy sa starajú systémy ABS, MSR a Dual Rate, čelné a bočné airbagy. Modely Fabia i Roomster sú vybavené súpravou na opravu pneumatík TyreFit.

Škoda Fabia
Vzhľadové zmeny na karosérii posúvajú Škodu Fabiu bližšie k mladším konkurentom

Základom technických zmien sú moderné prepĺňané motory. Pri benzínových agregátoch je výkonové spektrum od 60 do 105 koní pri modeli Fabia, resp. od 70 do 105 koní pri automobile Roomster. Všetky pohonné jednotky dodávané do krajín EU spĺňajú normu Euro 5, majú nízku spotrebu a mimoriadne nízke emisie CO2. Štvorvalec TSI je k dispozícii s výkonmi 86 a 105 koní. K nim sa dodávajú päťstupňové manuálne prevodovky. Dvojspojková sedemstupňová prevodovka DSG sa ponúka s novým zážihovým motorom 1,2 TSI s výkonom 105 koní. Tu udáva výrobca kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km a úroveň emisií CO2 124 g /km.

Dieselové motory s objemom 1,6 litra ponúkajú výkony od 75 do 105 koní a sú s vysokotlakovým vstrekovaním common-rail. Všetky sú s filtrom pevných častíc. Nechýbajú piezoelektrické vstrekovače s piatimi vstrekmi v jednom takte a motory majú tichší a kultivovanejší chod. Tiež nižšie emisie škodlivín. Všetky dieselové motory sa môžu pochváliť emisiami pod 110g CO2/km a kombinovanou spotrebou do 4,2 l/100 km.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.