Nová Fabia Combi už v predaji

Utorok, 22 január 2008

Po siedmich rokoch má Škoda Fabia Combi svojho nástupcu. S prídavkom za menom, aké si dávali králi po svojich predchodcoch – Fabia Combi II. Takže – kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ!

Škoda Fabia Combi II Škoda Fabia Combi II

Oficiálny štart predaja druhej generácie obľúbeného modelu Fabia Combi sa práve začal. Nový model druhej generácie menšieho kombi českej automobilky sa verejnosti prvýkrát predstavil na autosalóne vo Frankfurte, krátko na to v Nitre v septembri minulého roku. V týchto dňoch je už v ponuke u všetkých obchodníkov značky Škoda na celom Slovensku.

Od svojho predstavenia v roku 2000 sa vyrobilo a predalo celkom 640 tisíc kusov Škody Fabia Combi prvej generácie. Z toho viac ako 39 tisíc na Slovensko a 125 tisíc v českej republike, teda v niekdajšej spoločnej krajine sa tohto praktického automobilu predala viac ako štvrtina všetkých vyrobených. Český výrobca chce ťažiť z popularity modelu Fabie Combi a aj preto predpokladá nárast predaja od roku 2009 na 100 000 exemplárov ročne.

Škoda Fabia Combi II Škoda Fabia Combi II

Nová generácia Fabie Combi nadväzuje na dlhú tradíciu vozidiel Škoda s karosériou kombi, ktorú začali modely Forman a Felicia Combi. Nová Škoda Fabia Combi zaujme priestrannosťou a variabilitou a veľkosťou batožinového priestoru s objemom 480 litrov alebo po sklopení zadných sedadiel 1460 litrov, ktoré ju radia medzi najväčšie vo svojej triede. K technickým novinkám, ktoré prispievajú k bezpečnosti cestnej premávky patria okrem iných hmlové svetlomety s funkciou Corner a predné projektorové adaptívne svetlomety.

Cena základnej verzie Škoda Fabia Combi II Classic s motorom 1,2 HTP 44 kW/60 k je v ponuke za cenu 334 900 korún, so silnejším motorom 1,2 12V HTP 51 kW/70 k stojí 354 900 korún, verzia Ambiente 369 900 korún. Verzia Sport má cenu 419 900 korún a Elegance 1,2 12V HTP 51 kW/70 k 434 900 korún. Na výber sú aj ďalšie výkonnejšie motory. Z benzínových štvorvalce 1,4 16V 63 kW/85 k (cena od 384 900 Sk) a 1,6 16V 77 kW/105 k (od 414 900 Sk). Z naftových sú k dispozícii tri pohonné jednotky. Trojvalce 1,4 TDI 51 kW/70 k (od 424 900 Sk) a 1,4 TDI 59 kW/80 k (od 439 900 Sk) a štvorvalec 1,9 TDI 77 kW/105 k (od 479 900 Sk). Všetky pohonné jednotky prenášajú výkon na kolesá prednej nápravy prostredníctvom 5stuňových mechanických prevodoviek, jedine benzínová 105koňová 1,6 má šesťstupňový automat (cena od 454 900 Sk).

Škoda Fabia Combi II

Už v základnej výbave Classic dostane zákazník napríklad ABS vrátane MSR a brzdového asistenta Dual Rate, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia alebo nesymetricky delené zadné sedadlá.

Nová Fabia Combi bude sa bude predávať aj vo verzii N1 s dvoma typmi deliacich mreží.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.