Nová Fabia Combi už v predaji

Utorok, 22 január 2008

Po siedmich rokoch má Škoda Fabia Combi svojho nástupcu. S prídavkom za menom, aké si dávali králi po svojich predchodcoch – Fabia Combi II. Takže – kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ!

Škoda Fabia Combi II Škoda Fabia Combi II

Oficiálny štart predaja druhej generácie obľúbeného modelu Fabia Combi sa práve začal. Nový model druhej generácie menšieho kombi českej automobilky sa verejnosti prvýkrát predstavil na autosalóne vo Frankfurte, krátko na to v Nitre v septembri minulého roku. V týchto dňoch je už v ponuke u všetkých obchodníkov značky Škoda na celom Slovensku.

Od svojho predstavenia v roku 2000 sa vyrobilo a predalo celkom 640 tisíc kusov Škody Fabia Combi prvej generácie. Z toho viac ako 39 tisíc na Slovensko a 125 tisíc v českej republike, teda v niekdajšej spoločnej krajine sa tohto praktického automobilu predala viac ako štvrtina všetkých vyrobených. Český výrobca chce ťažiť z popularity modelu Fabie Combi a aj preto predpokladá nárast predaja od roku 2009 na 100 000 exemplárov ročne.

Škoda Fabia Combi II Škoda Fabia Combi II

Nová generácia Fabie Combi nadväzuje na dlhú tradíciu vozidiel Škoda s karosériou kombi, ktorú začali modely Forman a Felicia Combi. Nová Škoda Fabia Combi zaujme priestrannosťou a variabilitou a veľkosťou batožinového priestoru s objemom 480 litrov alebo po sklopení zadných sedadiel 1460 litrov, ktoré ju radia medzi najväčšie vo svojej triede. K technickým novinkám, ktoré prispievajú k bezpečnosti cestnej premávky patria okrem iných hmlové svetlomety s funkciou Corner a predné projektorové adaptívne svetlomety.

Cena základnej verzie Škoda Fabia Combi II Classic s motorom 1,2 HTP 44 kW/60 k je v ponuke za cenu 334 900 korún, so silnejším motorom 1,2 12V HTP 51 kW/70 k stojí 354 900 korún, verzia Ambiente 369 900 korún. Verzia Sport má cenu 419 900 korún a Elegance 1,2 12V HTP 51 kW/70 k 434 900 korún. Na výber sú aj ďalšie výkonnejšie motory. Z benzínových štvorvalce 1,4 16V 63 kW/85 k (cena od 384 900 Sk) a 1,6 16V 77 kW/105 k (od 414 900 Sk). Z naftových sú k dispozícii tri pohonné jednotky. Trojvalce 1,4 TDI 51 kW/70 k (od 424 900 Sk) a 1,4 TDI 59 kW/80 k (od 439 900 Sk) a štvorvalec 1,9 TDI 77 kW/105 k (od 479 900 Sk). Všetky pohonné jednotky prenášajú výkon na kolesá prednej nápravy prostredníctvom 5stuňových mechanických prevodoviek, jedine benzínová 105koňová 1,6 má šesťstupňový automat (cena od 454 900 Sk).

Škoda Fabia Combi II

Už v základnej výbave Classic dostane zákazník napríklad ABS vrátane MSR a brzdového asistenta Dual Rate, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy, posilňovač riadenia alebo nesymetricky delené zadné sedadlá.

Nová Fabia Combi bude sa bude predávať aj vo verzii N1 s dvoma typmi deliacich mreží.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.