Nová Honda Accord: premiéra v Ženeve

Pondelok, 07 február 2011

V Ženeve na marcovom autosalóne predstaví Honda inovovaný model Accord vo verzii sedan i kombi (Tourer). Obe verzie pre rok 2011 prešli radom zmien, zameraných predovšetkým na zlepšenie vzhľadu, zníženie emisií, zlepšenie jazdných vlastností a ovládateľnosti. Modernizácia prichádza po troch rokoch od uvedenia aktuálneho modelu na trh.

Honda Accord
Nová modernizovaná Honda Accord Tourer nahradí po troch rokoch súčasný model

Na exteriéri oboch verzií, sedana i Tourera, sú menšie dizajnové zmeny. Zmenené sú predné svetlomety, ktoré majú čistejšie a ostrejšie rysy a pôvodne oranžové smerovky sú teraz v čírom vyhotovení. Vyššie úrovne výbavy dostali bi-xenónové svetlomety s funkciou osvetlenia zákrut a automatického prepínania diaľkových svetiel. Zmenená je aj mriežka chladiča a línia prednej časti vozidla pôsobí teraz agresívnejšie. Nové koncové svetlá má sedan.

Rad drobných zmien je aj v interiéri. Vyššie výbavy dostali nové materiály čalúnenia sedadiel a výplní dverí, ktoré dodávajú kabíne novú atmosféru. Pre model Type-S sa štandardne ponúka polokožené čalúnenie sedadiel v tmavo sivom vyhotovení a čierne čalúnenie stropu. Dekorácie imitácií kovu na páke ručnej brzdy, kulise radiacej páky, volantu, paneloch dverí a stredovej konzole majú tmavší odtieň, ktorý lepšie ladí s novými textilnými materiálmi v interiéri.

Honda Accord
Rad drobných zmien a vylepšení je aj na interiéri modernizovaného modelu Accord

Vylepšenie dieselového motora 2,2 i-DTEC s výkonom 150 k sa orientovalo predovšetkým na zníženie trenia a vnútorných strát, na zlepšenie spotreby paliva a zníženie emisií. Výsledkom je pokles emisií CO2 o 9 g/km pri verzii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a o 11 g/km pri verzii s automatickou prevodovkou. Nižšie emisie (159 g/km) a spotrebu paliva má aj benzínový motor.Okrem týchto zmien prispeli k zníženiu spotreby paliva aj nové aerodynamické prvky na spodnej časti vozidla. Nižšie emisie (159 g/km) a spotrebu paliva má aj benzínový motor.

Konštruktérom sa pri verziách Accord Tourer i sedan podarilo ďalej vylepšiť charakteristiku tlmičov s ohľadom na rôznorodé typy povrchov vozoviek, ktoré sa v Európe nachádzajú. V prípade tlmičov s dvoma režimami prinieslo zlepšenie vyššiu stabilitu pri jazde po diaľnici s vysokou rýchlosťou, ale predovšetkým výrazné zlepšenie kvality jazdy na nekvalitných vozovkách.

Novinkou pri vyšších výbavách modelu Accord sú aktívne svetlomety, ktoré zaisťujú osvetlenie zákrut. Do súčasných svetlometov sa integrovali dodatočné svetlá, ktoré osvetľujú priestor po stranách vozidla. Svetlo na príslušnej strane sa rozsvieti vždy, keď vodič zapne ukazovatele smeru, alebo keď otočí volantom o viac ako 90 stupňov. Pri cúvaní sa rozsvietia obidve cúvacie svetlá, aby mal vodič dobrý výhľad na obe strany vozidla.

Honda Accord
Sedan Accord má dizajnové zmeny aj na zadnej časti a nové sú aj koncové svetlá

Novou technológiou pre modernizovaný Accord je systém automatického prepínania diaľkových svetiel pri verziách s bi-xenónovými svetlometmi. Tento systém je riadený kamerou umiestnenou medzi čelným sklom a vnútorným spätným zrkadlom. Kamera dokáže rozpoznať svetlomety protiidúcich vozidiel alebo koncové svetlá vpredu idúcich vozidiel a podľa potreby prepnúť diaľkové svetlá na tlmené.

Nová verzia modelu Accord bude na európsky trh uvedená v apríli tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.