Nová Honda CB125F ľahšia i úspornejšia

Piatok, 25 september 2020

Honda inovovala model CB125F a vstupuje ním do roku 2021. Nový model je určený predovšetkým pre mladých a začínajúcich jazdcov, vyznačuje sa mimoriadne nízkou spotrebou paliva a zachováva si jazdné výkony predchodcu.

1-Honda-CB125F

Nový stroj je oproti súčasnému modelu o 11 kg ľahší. Jeho motor s technológiou znižovania trenia eSP (enhanced Smart Power) sa vyznačuje mimoriadne nízkou spotrebou paliva pri zachovaní jazdných výkonov a po novom je vybavený štartérom kombinovaným s alternátorom (ACG).

K novému vzhľadu modelu CB125F prispieva kapotáž so štylistickými rysmi väčších súrodencov radu CB a vo výbave má teraz LED svetlomet, stredový stojan a digitálny prístrojový panel s indikátorom úspornej jazdy Eco.

Motocykel s objemom 125 cm3 pre začínajúcich jazdcov je predovšetkým mnohostranný. Predstavuje tiež najekonomickejší spôsob cestovania, a to tak z pohľadu obstarávacej ceny ako aj z prevádzkových nákladov. Je to motocykel odolný, ľahko ovládateľný a úsporný.

Pre mnohých je motocykel s objemom 125 cm3 začiatkom ich motocyklového dobrodružstva ako prvý naozajstný motocykel. Svojmu majiteľovi poskytovať všetko čo od motocykla požadujú a očakávajú. Honda CB125F je ľahko ovládateľný motocykel, kvalitou spracovaný a s atraktívnym vzhľadom.

Nový model Honda CB125F má vzduchom chladený motor s technológiou eSP vyrábaný v továrni firmy Honda v Taliansku. Jednovalcový dvojventilový motor s rozvodom SOHC spĺňa požiadavky emisnej normy Euro5. Má prepracovaný rám a svojim štýlom odkazuje na väčších súrodencov hondy. LED svetlomet a nový digitálny prístrojový panel zdôrazňujú celkovú jeho kvalitu.

Nový motor už so spomínanou technológiou enhanced Smart Power (eSP) sa vyznačuje o 27 % nižšou spotrebou paliva bez toho, aby došlo k zníženiu výkonu. Nová je technológia znižovania trenia aj vďaka ihlovým ložiskám. Štartér je kombinovaný s alternátorom a dodáva motoru potrebnú energiu. Vďaka týmto riešeniam je motor o 7 kg ľahší. Motocykel má päťstupňovú prevodovku a zapuzdrenú reťaz stáleho prevodu.

Maximálny výkon motora 8 kW/11k je k dispozícii pri 7500 otáčok. Spotreba paliva sa znížila z pôvodných 2 l/100 km na 1,5 l/100 km, čo pri 11-litrovej nádrži predstavuje dojazd okolo 800 km.

Nový rám z oceľových rúrok je oproti predchodcovi o 1,7 kg ľahší. Dva zadné tlmiče disponujú funkciou nastavenia predpätia. Pohotovostná hmotnosť je 117 kg, čo je oproti predchádzajúcemu modelu zníženie o 11 kilogramov.

Honda CB125F pre rok 2021 bude k dispozícii vo farebných vyhotoveniach červená Splendor Red, biela perleťová Pearl Cool White a čierna.

1-Honda-CB125F 2-Honda-CB125F 3-Honda-CB125F
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.