Nová Honda Civic: prvé kusy pre Ameriku

Utorok, 16 august 2016

Honda novej v poradí už desiatej generácie sa ako päťdverový prototyp predstavila na jar tohto roku na autosalóne v Ženeve. V týchto dňoch sa už začala vyrábať v britskom závode vo Swindone a prvé kusy mieria cez oceán do Ameriky. Tento päťdverový hatchback pre Európu sa začne vyrábať koncom tohto roku.

1 Honda Civic
Honda Civic desiatej generácie v päťdverovej verzii hatchback pripravená pre severoamerický trh. Na snímke ako prototyp na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

Honda desiatej generácie ako sedan a z neho odvodené dvojdverové kupé sa na severoamerický trh dodáva už od minulého roka. Teraz pribudla tretia verzia v podobe päťdverového hachbacku a prvé kusy smerujú znovu do Ameriky. Európsky trh sa ich dočká koncom tohto roku. S novým päťdverovým modelom Civic sme sa ako s prototypom oboznámili začiatkom roka v Ženeve, sériový Civic hatchback, ktorý má byť pre japonskú značku globálnym modelom, sa od prototypu takmer nebude.

Civic je celosvetovo najlepšie predávaný model automobilky Honda a desiata generácia je jedným z najkomplexnejších vývojov nového modelu. "Predjazdec" – štvordverový sedan i dvojdverové kupé sa v USA predstavil už v roku 2015 a sedan získal významné ocenenie North American Car of the Year.

Automobilka už pri predstavení prototypu na autosalóne v Ženeve prezentovala nový Civic ako svoj najšportovejší model všetkých čias. Tomu aj upravila jeho rozmery, keď je oproti predchodcovi dlhší o 130 mm (pri dĺžke 4500 mm), širší o 30 mm (šírka 1800 mm) a nižší o 20 mm (výška 1450 mm).

2 Honda Civic
Na americký trh sa nový hatchback Civic začína prepravovať lodnou dopravou cez oceán

Nový Civic pre Ameriku má päť stupňov výbavy: LX, Sport, EX, EX-L, a Sport Touring. Pre všetky je určený preplňovaný benzínový štvorvalcový motor s objemom 1,5 litra. Pre prvé tri výbavy sa bude dodávať s výkonom 174 koní (128 kW) a krútiacim momentom 220 Nm. Zvyšné dve najvyššie výbavy budú mať pod kapotou motor s rovnakým objemom, ale s výkonom 180 koní (132 kW) a rovnaným krútiacim momentom. Motory pre európsku verziu zatiaľ nie sú špecifikované.

Predaj päťdverového hatchbacku pre európske trhy sa rozbehne v prvom štvrťroku 2017. Tento globálny model japonskej automobilky Honda sa bude vyvážať aj na ostatné hlavné svetové trhy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.