Nová Honda CR-V v predaji

Utorok, 06 november 2012

Honda uvádza na slovenský trh nový model CR-V predstavený na jar tohto roku v Ženeve. Model CR-V sa vyrába od roku 1995 a doteraz sa ho vo svete predalo viac ako päť miliónov. Model štvrtej generácie má podľa výrobcu vyššiu kvalitu, praktickosť a vycibrenosť. Stredne veľké SUV má pod kapotou jeden benzínový motor a jeden turbodiesel. Ceny sa pohybujú od 20 990 eur po 36 040 eur.

Honda CR-V
Honda CR-V si ponechala základné rysy dizajnu, ale má mnohé technické vylepšenia

Štvrtá generácia má mierne zmenený dizajn karosérie, disponuje u všetkých verzií LED svetlometmi pre denné svietenie, zadnými LED svetlami a u verzie Executive taktiež elektrickým ovládaním piatych dverí. Ponúkať sa bude v piatich stupňoch výbavy: S, Comfort, Elegance, Lifestyle a Executive. Novinka je rozmerovo približne zhodná s predchodcom, keď na súčasnú dĺžku 457 cm jej pribudli len 4 centimetre.

Z dvoch pohonných jednotiek má benzínový 2,0 i-VTEC výkon 155 koní pri 6500 otáčkach a krútiaci moment 192 Nm pri 4300 otáčkach, turbodiesel 2,2 i-DTEC disponuje s výkonom 150 koní pri 4000 otáčkach s krútiacim momentom 350 Nm pri 2000 otáčkach. K obom motorom si možno vybrať buď manuálnu 6stupňovú prevodovku alebo päťstupňový automat. Po prvý raz v Európe ponúkne CR-V aj možnosť voľby pri benzínovej motorizácii medzi verziou s pohonom dvoch alebo všetkých kolies.

K novinkám patrí nový pohon všetkých kolies RealTime AWD, systém sklápania zadných sedadiel jedným pohybom, asistent pre jazdu z kopca (HDC), aktívne bezpečnostné pásy pre podporu pri športovej jazde, autorádio s príjmom digitálneho vysielania DAB, svetelná signalizácia pri núdzovom brzdení a funkcia časového spínania svetiel. Teraz CR-V disponuje aj technológiami ako bezkľúčový vstup a zapaľovanie, systém Stop/Start, obmedzovač rýchlosti, asistent pre rozjazd do kopca (HSA) a multimediálny LCD displej i-MID.

Medzi ďalšie technológie, ktoré sa v modeli CR-V použili po prvý raz, patria Bi-HID svetlomety so systémom automatického prepínania diaľkových svetiel (HSS), systém pre udržanie sa v jazdnom pruhu (LKAS), systém pre podporu ekologickej jazdy EcoAssist a aktívny elektrický posilňovač riadenia (EPS).

Výbava S sa dodáva len k benzínovému motoru, záujemca si však môže vybrať 6stupňovú manuálnu prevodovku alebo 5stupňový automat a pohon predných alebo všetkých kolies. Nechýba kompletná bezpečnostná výbava, palubný počítač či tempomat. Výbava Comfort už má dvojzónovú automatickú klimatizáciu a k rádiu si možno priplatiť napríklad navigáciu.

Prostredná výbava Elegance má už kožený volant, klimatizáciu aj pre zadné sedadlá, parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, dažďový senzor a iné. Lifestyle má kožené čalúnenie koža/Alkantara, bi-xenónové svetlomety, 18palcové kolesá, zatmavené bočné okná. Najvyššia Executive má celokožené čalúnenie, bezkľúčový vstup a panoramatickú strechu.

Za príplatok je možné si dokúpiť napríklad adaptívny tempomat, systém na udržanie sa v jazdnom pruhu a systém na zmiernenie následkov nehody.

Honda CR-V – technické údaje a ceny (eur)

Motor2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,0 i-VTEC2,0 i-DTEC2,0 i- DTEC
Prevodovka6M 4x26M 4x45A 4x46M 4x45A 4x4
Zdvih. objem (cm³)19971997199721992199
Ventily/valce4/44/44/44/44/4
Naj.výkon (kW/k/ot)115/6500115/6500115/6500110/4000110/4000
Naj.krút.mom. (Nm/ot)192/4300192/4300192/4300350/2000350/2000
Naj. rých. (km/h)190190182190190
Zrých. 0-100 km/h (s)10,010,212,39,710,6
Komb.spot. (l/100 km)7,27,47,55,66,6
Cena S20 99021 99023 990
Cena Comfort23 14024 14026 14029 14031 940
Cena Elegance24 69025 69027 69030 69033 490
Cena Lifestyle26 69028 69031 69034 490
Cena Executive28 24030 24033 24036 040

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.