Nová Honda CR-V: Už aj sedemmiestna verzia

Piatok, 01 jún 2018

Trh SUV na Slovensku obohatí na jeseň tohto roku Honda CR-V novej generácie. Premiéru ako prototyp mala na autosalóne vo Frankfurte na jeseň roku 2017, ako sériový model potom v marci tohto roku.

1 Honda CR-V
Honda CR-V novej generácie sa na slovenský trh dostane na jeseň tohto roku

Nová Honda CR-V má oproti súčasnému modelu výrazne priestrannejší interiér bez toho, aby sa predĺžila jej celková dĺžka. Má bohatšie príslušenstvo a pribudli nové technologické funkcie pre všetkých pasažierov v kabíne. Benzínové modely CR-V majú po prvý raz sedem sedadiel. Na úžitkovosti jej pridáva najväčší batožinový priestor v danej triede a úplne ploché dno batožinového priestoru.

Svoju históriu model CR-V píše od roku 1995 a tak v Európe ako aj na celom svete si získal značnú popularitu a slúžil tiež na porovnávanie s inými modelmi v segmente SUV, hlavne z pohľadu priestorovej efektivity. Nová generácia modelu CR-V je v tomto smere najpraktickejšia a najpohodlnejšia.

2 Honda CR-V
Premiéru mal sériový model novej Honda CR-V na autosalóne v Ženeve

Cestujúci vpredu i vzadu majú viac priestoru, podobne v priestore nad hlavou. Viac ho je aj medzi prednými a zadnými cestujúcimi, a to o 50 mm a o túto dĺžku sa zlepšil aj priestor pre nohy vzadu. Uhol otvárania zadných dverí CR-V je u novinky do pravého uhla, čo pre cestujúcich umožňuje ľahšie nastupovanie a vystupovanie.

Kolesá sa premiestnili viac k rohom automobilu, rázvor sa zväčšil o 40 mm a svetlá výška sa zvýšila o 40 mm. Táto zmena rázvoru, spolu so zväčšením šírky vozidla o 35 mm, umožnila pri zachovaní celkovej dĺžky vytvoriť viac priestoru pre cestujúcich.

Modely Honda CR-V s benzínovými motormi budú odteraz aj so siedmimi sedadlami. Všetky tri rady majú sklápacie sedadlá. V sedemsedadlovej verzii sa druhý rad sedadiel posúva dopredu a dozadu o 150 mm, čím sa vytvára priestor pre nastupovanie a pohodlné sedenie vzadu. Operadlá tretieho radu sedadiel sa sklápajú dopredu a dolu, čím sa v prípade potreby zväčšuje objem kufra, ktorý má objem 642 litrov (väčší o 8 litrov má len Škoda Kodiaq) .

3 Honda CR V
Honda CR-V so všetkými vylepšeniami, ktoré má oproti predošlej generácii

Prvé kusy Hondy CR-V novej generácie sa do Európy dostanú na jeseň tohto roku. Spočiatku bude k dispozícii 1,5-litrový benzínový motor VTEC Turbo. Hybridný päťmiestny model bude nasledovať začiatkom roku 2019. Obe verzie budú aj s pohonom všetkých kolies.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor a Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Honda Type R
Rekord na francúzskom pretekárskom okruhu Magny-Cours pre automobily s pohonom predných kolies patrí odteraz Honde Civic Type R. Honda tu dosiahla čas 2 minúty, 1 sekundu a 51 stotín sekundy. Za jej volantom sedel Esteban Guerrieri, jazdec seriálu WTCR. Rekord dosiahol na sériovom modeli s bežnými cestnými pneumatikami. Rekord je súčasťou akcie Type R Challenge 2018, ktorej cieľom je prekonať rekordy na 5 legendárnych európskych okruhoch. Okruh Magny-Cours je dlhý 4,4 km trať, tvoria ho pomalé ostré zákruty s rýchlymi šikanami a dlhými rovinkami. Za rekord vďačí Honda motoru 2,0 VTEC Turbo, výkonu 320 koní a krútiacemu momentu 400 Nm.Honda Civic Type R a argentínsky jazdec Esteban Guerrieri po rekordnej jazde
Podpis zmluvy
Ďalší krok k realizácii pripravovaného skúšobného centra BMW budovaného na Sokolovsku v Českej republike sa uskutočnil 15. júla. Deklaráciu o spolupráci medzi vládou ČR a skupinou BMW o príprave výstavby nového skúšobného centra podpísali v Prahe minister priemyslu a obchodu Tomáš Hüner a Herbert Grebenc zo spoločnosti BMW. Cieľom projektu je postaviť jedno z hlavných skúšobných a vývojových centier spoločnosti BMW, ktoré sa bude okrem iného špecializovať na vývoj systémov budúcich autonómnych vozidiel. Skúšobné centrum bude na ploche približne 500 hektárov.
Richard Sikyna
Za netradične slnečného počasia sa v Anglicku na trati v Matterley Basin neďaleko Winchestru konali počas víkendu deviate preteky seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. Slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v triede MX2 na motocykli KTM 250 SX-F jazdiaci za český partnerský tím JD KTM Gunnex Racing Team znovu nadviazal na predchádzajúce výkony a stúpajúcu výkonnosť. Po 23. mieste v kvalifikačných pretekoch v nedeľu v hlavných pretekoch opäť bodoval. Úspešný bol v oboch jazdách - v prvej si vybojoval za 19. priečku 2 body a v druhej za 20. miesto 1 bod. So ziskom troch bodov tak dosiahol svoj doteraz najlepší výsledok na majstrovstvách sveta MXGP.