Nová Honda HR-V má slovenské ceny

Pondelok, 13 júl 2015

Nové auto so starým menom – to je nový crossover Honda HR-V. Bývalá Honda HR-V, ktorá sa vyrábala v rokoch 1999 až 2006, nemá s novým modelom s rovnakým označením spoločné len modelové meno. Aj keď do predaja nový model príde až na jeseň tohto roku, ceny pre slovenský trh sú už známe.

1 Honda HR-V
Honda HR-V je nový crossover japonskej automobilky. S predchádzajúcim modelom má spoločné len meno. Predávať sa začne koncom septembra.

Japonský výrobca nahrádza hranaté malé SUV modelom, ktorý má oblé a ladné tvary, siluetu ako kupé a svalnaté proporcie. Výzoru podobnému kupé a dynamickým športovým tvarom vďačí nové HR-V zvažujúcej sa zadnej časti karosérie a maskovaniu kľučiek zadného páru bočných dverí, ktoré sú skryté v C-stĺpiku. Aj keď do Európy ešte len príde, v domovskom Japonsku jazdí pod menom Vezel od konca roku 2013.

Svojou dĺžkou 4294 mm a výškou 1605 mm spadá nové HR-V do pomedzia malých áut a nižšej strednej triedy. Vstupuje do segmentu crossoverov, ktorý prežíva na trhu veľký búm a kde Honda nemala doteraz svojho zástupcu. Výrobca však verí, že nový model u zákazníkov zaberie podobne úspešne ako jeho predchodca, ktorého sa v Európe predalo spolu 110 tisíc exemplárov.

2 Honda HR-V
Takto vyzerá nový model HR-V z pohľadu odzadu. Pôsobí ako robustné SUV.

V novinke HR-V sa spája osobnosť kupé s výzorom robustne pôsobiaceho SUV. V interiéri ponúka dostatok priestoru pre päticu cestujúcich a výnimočnú univerzálnosť vďaka praktickému systému sedadiel Magic Seats, ktorý poskytuje niekoľko konfigurácií v zadnej časti karosérie. Samozrejmosťou je veľký batožinový priestor s objemom 453 litrov pri nesklopených operadlách zadných sedadiel, po ich sklopení až 1026 litrov.

Nové HR-V môže mať pod kapotou jeden z dvojice ponúkaných motorov. Môže to byť benzínový štvorvalec 1,5 i-VTEC s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov, ktorého najvyšší výkon je 130 koní (96 kW). S ním sa môže spájať buď šesťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením , alebo bezstupňová CVT so siedmimi predprogramovanými rýchlosťami. Systém Early Downshift During Braking pomáha brzdeniu motorom, Fast Off naopak pri zrýchľovaní, teda pri predchádzaní.

4 Honda HR-V
V interiéri ponúka HR-V dostatok priestoru a výnimočnú a praktickú univerzálnosť

Druhou voľbou môže byť hliníkový turbodiesel 1,6 i-DTEC s malým turbodúchadlom a recirkuláciou výfukových plynov, ktorého výkon je 120 koní (88 kW). Diesel voľbu prevodovky CVT nemá. Poháňané môžu byť len predné kolesá, keďže podľa výrobcu je HR-V s naftou určená viac do mesta ako na nespevnené cesty, kde stačí len pohon dvoch kolies.

Každý nový model HR-V pre Európu je navrhnutý a skonštruovaný tak, aby spĺňal päťhviezdičkové hodnotenie v nárazovom teste Euro NCAP. V štandardnej výbave bude mať systém City-Brake Active. Vyššie výbavy Elegance a Executive majú už v štandardnej výbave pokročilý systém podpory riadenia, ktorý využíva radarové snímače a prednú a zadnú kameru. Tento komplexný balík aktívnych bezpečnostných technológií zahŕňa upozornenie na čelnú kolíziu, systém rozpoznávania dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a systém podpory diaľkových svetiel.

8 Honda HR-V
Pre benzínovú verziu je na výber manuálna prevodovka alebo CVT s variátorom

Teraz pre nášho zákazníka to najpodstatnejšie: ceny na Slovensku. Nová Honda HR-V so základným balíkom výbavy Comfort štartuje na sume 17490 eur. Model HR-V so stredným stupňom Elegance bude stáť od 19190 eur a model s najvyšším stupňom Executive od 22090 eur.

Cenník novej Hondy HR-V

Model-
výbava
MotorPrevodovkaCO2
(g/km)
Spotreba
(l/100 km)
Cena
Comfort1,5 i-VTEC/130kM*1305,617 490
Comfort1,6 i-DTEC/120kM*1044,019 690
Elegance1,5 i-VTEC/130kM*1305,619 190
Elegance1,5 i-VTEC/130kCVT**1205,220 490
Elegance1,6 i-DTEC/120kM*1044,021 390
Executive1,5 i-VTEC/130kM*1345,722 090
Executive1,5 i-VTEC130kCVT**1255,223 390
Executive1,6 i-DTEC/120kM*1084,124 290

* - 6stupňová s manuálnym radením
** - 7stupňová bezstupňová

Nová Honda HR-V príde k predajcom koncom septembra tohto roku.

1 Honda HR-V 2 Honda HR-V 3 Honda HR-V 4 Honda HR-V 5 Honda HR-V 5a Honda HR-V 6 Honda HR-V 7 Honda HR-V 8 Honda HR-V 9 Honda HR-V 10 Honda HR-V 11 Honda HR-V
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.