Nová Honda HR-V má slovenské ceny

Pondelok, 13 júl 2015

Nové auto so starým menom – to je nový crossover Honda HR-V. Bývalá Honda HR-V, ktorá sa vyrábala v rokoch 1999 až 2006, nemá s novým modelom s rovnakým označením spoločné len modelové meno. Aj keď do predaja nový model príde až na jeseň tohto roku, ceny pre slovenský trh sú už známe.

1 Honda HR-V
Honda HR-V je nový crossover japonskej automobilky. S predchádzajúcim modelom má spoločné len meno. Predávať sa začne koncom septembra.

Japonský výrobca nahrádza hranaté malé SUV modelom, ktorý má oblé a ladné tvary, siluetu ako kupé a svalnaté proporcie. Výzoru podobnému kupé a dynamickým športovým tvarom vďačí nové HR-V zvažujúcej sa zadnej časti karosérie a maskovaniu kľučiek zadného páru bočných dverí, ktoré sú skryté v C-stĺpiku. Aj keď do Európy ešte len príde, v domovskom Japonsku jazdí pod menom Vezel od konca roku 2013.

Svojou dĺžkou 4294 mm a výškou 1605 mm spadá nové HR-V do pomedzia malých áut a nižšej strednej triedy. Vstupuje do segmentu crossoverov, ktorý prežíva na trhu veľký búm a kde Honda nemala doteraz svojho zástupcu. Výrobca však verí, že nový model u zákazníkov zaberie podobne úspešne ako jeho predchodca, ktorého sa v Európe predalo spolu 110 tisíc exemplárov.

2 Honda HR-V
Takto vyzerá nový model HR-V z pohľadu odzadu. Pôsobí ako robustné SUV.

V novinke HR-V sa spája osobnosť kupé s výzorom robustne pôsobiaceho SUV. V interiéri ponúka dostatok priestoru pre päticu cestujúcich a výnimočnú univerzálnosť vďaka praktickému systému sedadiel Magic Seats, ktorý poskytuje niekoľko konfigurácií v zadnej časti karosérie. Samozrejmosťou je veľký batožinový priestor s objemom 453 litrov pri nesklopených operadlách zadných sedadiel, po ich sklopení až 1026 litrov.

Nové HR-V môže mať pod kapotou jeden z dvojice ponúkaných motorov. Môže to byť benzínový štvorvalec 1,5 i-VTEC s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov, ktorého najvyšší výkon je 130 koní (96 kW). S ním sa môže spájať buď šesťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením , alebo bezstupňová CVT so siedmimi predprogramovanými rýchlosťami. Systém Early Downshift During Braking pomáha brzdeniu motorom, Fast Off naopak pri zrýchľovaní, teda pri predchádzaní.

4 Honda HR-V
V interiéri ponúka HR-V dostatok priestoru a výnimočnú a praktickú univerzálnosť

Druhou voľbou môže byť hliníkový turbodiesel 1,6 i-DTEC s malým turbodúchadlom a recirkuláciou výfukových plynov, ktorého výkon je 120 koní (88 kW). Diesel voľbu prevodovky CVT nemá. Poháňané môžu byť len predné kolesá, keďže podľa výrobcu je HR-V s naftou určená viac do mesta ako na nespevnené cesty, kde stačí len pohon dvoch kolies.

Každý nový model HR-V pre Európu je navrhnutý a skonštruovaný tak, aby spĺňal päťhviezdičkové hodnotenie v nárazovom teste Euro NCAP. V štandardnej výbave bude mať systém City-Brake Active. Vyššie výbavy Elegance a Executive majú už v štandardnej výbave pokročilý systém podpory riadenia, ktorý využíva radarové snímače a prednú a zadnú kameru. Tento komplexný balík aktívnych bezpečnostných technológií zahŕňa upozornenie na čelnú kolíziu, systém rozpoznávania dopravných značiek, inteligentný obmedzovač rýchlosti, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a systém podpory diaľkových svetiel.

8 Honda HR-V
Pre benzínovú verziu je na výber manuálna prevodovka alebo CVT s variátorom

Teraz pre nášho zákazníka to najpodstatnejšie: ceny na Slovensku. Nová Honda HR-V so základným balíkom výbavy Comfort štartuje na sume 17490 eur. Model HR-V so stredným stupňom Elegance bude stáť od 19190 eur a model s najvyšším stupňom Executive od 22090 eur.

Cenník novej Hondy HR-V

Model-
výbava
MotorPrevodovkaCO2
(g/km)
Spotreba
(l/100 km)
Cena
Comfort1,5 i-VTEC/130kM*1305,617 490
Comfort1,6 i-DTEC/120kM*1044,019 690
Elegance1,5 i-VTEC/130kM*1305,619 190
Elegance1,5 i-VTEC/130kCVT**1205,220 490
Elegance1,6 i-DTEC/120kM*1044,021 390
Executive1,5 i-VTEC/130kM*1345,722 090
Executive1,5 i-VTEC130kCVT**1255,223 390
Executive1,6 i-DTEC/120kM*1084,124 290

* - 6stupňová s manuálnym radením
** - 7stupňová bezstupňová

Nová Honda HR-V príde k predajcom koncom septembra tohto roku.

1 Honda HR-V 2 Honda HR-V 3 Honda HR-V 4 Honda HR-V 5 Honda HR-V 5a Honda HR-V 6 Honda HR-V 7 Honda HR-V 8 Honda HR-V 9 Honda HR-V 10 Honda HR-V 11 Honda HR-V
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.