Nová Honda Jazz: evolúcia i revolúcia

Streda, 27 august 2008

Najmenšia u nás známa Honda Jazz mala nápaditý kabát, priestranný a variabilný interiér, kultivovaný, tichý a úsporný motor a bezproblémové jazdné vlastnosti. Navyše podľa prieskumu spokojnosti zákazníkov spoločnosťou J. D. Power bol Jazz najspoľahlivejším automobilom kategórie supermini.

Honda Jazz Honda Jazz

Jazz získal od svojho uvedenia v roku 2001 viac ako päťdesiat ocenení a aj vďaka tomu, no najmä svojej praktickosti a spoľahlivosti, si našiel cestu k viac ako dvom miliónom spokojných majiteľov. Aj preto nová generácia Hondy Jazz vyzerá na prvý pohľad, že zmeny vonkajšieho vzhľadu sú skôr evolučné ako revolučné. Zmeny na dizajne sú však len štipkou z toho, čo posúva nový Jazz vpred.

Tak ako každý nástupca, aj nový Jazz narástol. Do dĺžky o 50 mm (na 3900 mm), do šírky o 20 mm (1695 mm), iba výška sa nezmenila (1525 mm). Rázvor je väčší o 50 mm, takže teraz má 2500 mm a cestujúci na zadných sedadlách viac priestoru pre nohy. Väčší je však aj batožinový priestor – teraz má rekordných 399 litrov.

Honda Jazz Honda Jazz

Nový päťdverový Jazz si zachoval tiež koncepciu predchádzajúceho modelu s nádržou umiestnenou pod stredom vozidla, tiež sedadlá Magic Seats, ktoré umožňujú skvelú flexibilitu interiéru. Aj napriek väčším rozmerom zostal nezmenený priemer otáčania predchádzajúcej verzie (9,8 metra) a vďaka lepšiemu výhľadu je nový model do mestskej prevádzky ešte vhodnejší.

Nový Jazz ponúka lepšiu bezpečnostnú výbavu, vrátane novej karosérie s technológiou nárazovej kompatibility Honda Advanced Compatibility Engineering (ACE), aktívnych opierok hlavy na predných sedadlách a stabilizačného systému VSA. Väčšie kolesá, upravené odpruženie, dlhší rázvor náprav i širší rozchod kolies prispievajú k väčšej stabilite a zároveň zlepšujú komfort jazdy.

Nové štvorvalcové motory i-VTEC 1,2 l (90 k, pôvodný 78 k) a 1,4 l (100 k, pôvodný 83 k) ponúkajú lepšie výkonnostné charakteristiky a posúvajú hospodárnosť prevádzky na mimoriadnu úroveň – 5,1 a 5,3 l/100 km pri kombinovanej spotrebe. Podobne emisie CO2 sú pri oboch motoroch výrazne nižšie – 1,2litrový produkuje s manuálnou prevodovkou len 120 g/km a 1,4litrový 123 g/km.

Honda Jazz

Oba štvorvalcové motory sú vybavené technológiou elektronicky riadeného premenlivého časovania a zdvihu ventilov VTEC a spojené sú buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo v prípade motora 1,4 aj so šesťstupňovou automatizovanou prevodovkou Honda i-Shift s ručným radením páčkami pod volantom. Navyše modely s manuálnou prevodovkou sú vybavené indikátorom radenia SIL (Shift Indicator Light), ktorý bol prvýkrát predstavený pri novom modeli Accord a ktorý poskytuje vizuálnu indikáciu najvhodnejšieho okamihu preradenia, čím sa ešte viac znižuje spotreba paliva.

Vyššia bezpečnosť je výsledkom zavedenia nového konštrukčného riešenia karosérie ACE (Advanced Compatibility Engineering), ktoré pomáha znižovať nepriaznivý dopad vyosenia pri kolízii vozidiel rôznych veľkostí a konštrukcií. Zvýšený počet trás pre pohlcovanie energie nárazu zabraňuje deformácii priestoru pre cestujúcich. Model Jazz je štandardne vybavený dvojstupňovými prednými a bočnými airbagmi, okennými airbagmi, trojbodovými bezpečnostnými pásmi na všetkých piatich sedadlách, vpredu s dvojstupňovými predpínačmi. Pre bezpečné upevnenie detských sedačiek je model Jazz vybavený kotevnými úchytmi ISOFIX.

Nová Honda Jazz bude mať svoju európsku premiéru na autosalóne v Paríži začiatkom októbra tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."