Nová Honda Jazz: Vyššia bezpečnosť a nový stredný airbag

Streda, 06 máj 2020

Nová Honda Jazz štvrtej generácie sa predstavila na jeseň minulého roka a teraz Japonci informujú o jej novom komplexnom bezpečnostnom balíku.

1-Honda-Jazz

Nový Jazz má aj naďalej prvky menšieho MPV a vo svojej štvrtej generácii prichádza do Európy výhradne v hybridnej verzii, ktorá kombinuje benzínový motor s objemom 1,5 litra a dva elektromotory. Podobné hybridné ústrojenstvo má aj model CR-V. Systémový výkon novej Honda Jazz je 80 kW, čo je 109 koní.

V oblasti bezpečnosti cestujúcich predstavuje Jazz ako prvý z modelov tejto značky v Európe a prvý model vo svojej triede na trhu, ktorý je sériovo vybavený novou technológiou predného stredného airbagu. Táto novozavedená funkcia pasívnej bezpečnosti je len jedným z prvkov komplexného balíka bezpečnostných prvkov a asistentov pre úplne nový Jazz, čím ďalej posilňuje povesť vozidla ako jedného z najbezpečnejších v Európe.

Nová technológia je súčasťou úprav, ktoré znižujú pravdepodobnosť poranení hlavy a hrudníka cestujúcich v prípade bočného nárazu. Systém airbagov je doplnený pasívnymi a aktívnymi systémami a je len jedným z prvkov komplexného balíka bezpečnostných prvkov a asistentov a súčasťou systému asistentov Honda Sensung.

Nový predný stredný airbag v prípade bočného nárazu spolupracuje s ďalšími dvomi funkciami: predpínače bezpečnostných pásov vodiča aj spolujazdca majú zredukovať ich bočný pohyb, čo môže znížiť zranenie hlavy o 85 % v prípade cestujúcich na bližšej strane, a o 98 % v prípade cestujúcich na vzdialenejšej strane.

Vylepšenie nového modelu Jazz sa vzťahuje aj na systém airbagov na zadných sedadlách i-side Airbag System. Tento jedinečný airbag s dvojitou štruktúrou nainštalovaný na zadnom sedadle sa aktivuje na ochranu cestujúcich na zadných sedadlách pred nárazmi do dverí a stĺpika C v prípade bočného nárazu.

Takeki Tanaka, vedúci viacerých projektov spoločnosti Honda: "Jazz najnovšej generácie sme prepracovali úplne od základov. Začlenili sme nové konštrukčné technológie a najnovšie prvky pasívnej bezpečnosti tak, aby sme poskytli mimoriadnu ochranu pred všetkými druhmi nehôd. Teraz sme si istí, že úplne nový Jazz zostáva jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede."

1-Honda-Jazz 2-Honda-Jazz 3-Honda-Jazz
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.