Nová Ibiza - kráska od Seatu

Štvrtok, 03 apríl 2008

Nová platforma a nový dizajn, vyššia bezpečnosť a komfort, nižšia spotreba paliva a nižšie emisie, ale aj viac krásy – to je nový Seat Ibiza.

Seat Ibiza Seat Ibiza

Nová Ibiza nie u Seatu len nový model, ale skôr cesta ako dostať značku k väčšiemu imidžu, ktorá mu v koncerne Volkswagen má prináležať. Nový šéf Seatu Erich Schmidt už nasmeroval španielskeho výrobcu z červených do čiernych čísiel, teraz je na návrhároch a konštruktéroch, aby značke pridali aj atraktívne modely. Prvým má byť práve nová Ibiza.

Novú Ibizu predstavil Seat 2. apríla vo svojom vývojovom a výrobnom zariadení v Martorell neďaleko Barcelony. Svojim dizajnom nadväzuje na ženevskú štúdiu Bocanegra, ktorú navrhoval tím dizajnéra Lucu Donckerwolkeho, rovnako aj novú Ibizu. Športový charakter a dizajn, ako aj vysoko kvalitné vyhotovenie sú hlavnými črtami, ktorými chce Seat prilákať nových zákazníkov.

Nový model má byť dlhý 405 cm, široký 169 cm, vysoký 145 cm a o necelý centimeter sa zväčší aj rázvor náprav na 246,9 cm. Oproti doterajšej platforme používanej v koncerne VW pre segment B, ako je Polo a Fabia, je to odklon od úzkych platforiem a Ibiza je prvým modelom na novej platforme. Bude to znamenať viac priestoru v kabíne pre posádku a zväčšený batožinový priestor na 292 litrov, jeden z najväčších v triede. Väčšia celková šírka a väčší rozchod kolies o 3 cm vpredu a 3,3 cm vzadu prinesie väčšiu stabilitu.

Seat Ibiza Seat Ibiza

Ibiza zvýšila aj bezpečnosť a komfort cestujúcich vďaka parkovacím senzorom, dynamickým svetlometom a tiež novým systémom airbagov, ktorých už v základe bude mať štyri. Bezpríplatkovou výbavou by malo byť centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a elektricky ovládané predné okná. Novej Ibize by nemal chýbať ani žiaden z bežných bezpečnostných systémov, ako ABS, ESP alebo CTS, ale ani komfortnejšie prvky, napríklasd hands-free Bluetooth s prepojením na autorádio a iné.

Nová Ibiza kombinuje komfort a bezpečnosť so zníženou hmotnosťou vozidla. Nižšia hmotnosť, výkonné motory a prekonfigurované prevodové pomery nových päťstupňových prevodoviek umožnili znížiť spotrebu paliva i hodnoty emisií. Všetky benzínové motory emitujú menej ako 160g/km CO2 a naftové menej ako 120g/km CO2. Postarajú sa o to benzínové trojvalce 1,2 (69 k), štvorvalce 1,4 (85 k) a 1,6 (105 k) a turbodiesely 1,9 TDI (90 k a 105 k).

Seat Ibiza

Verejnosť uvidí prvýkrát novú Ibizu po druhom apríli 2008, kedy sa nová Ibiza bude vystavovať na najvýznamnejších miestach naprieč Európou. Na Slovensku bude možné vidieť novú Ibizu v dňoch 14. a 15. apríla v uliciach Bratislavy a 15. apríla sa nová Ibiza ukáže aj na bratislavskom autosalóne.

Nový Seat Ibiza bude mať svoju výstavnú premiéru na autosalóne v Madride 22.mája 2008 a potom bude nasledovať uvedenie na európske trhy.

Autor: J. Goldberger
Komentáre
je fakt dobrá už som mal tú možnosť na nej isť ,jazdné vlastnosti nad očakávania dobre drží stopu ,prevody presné a krátke ,jemnučká brzda hneď reaguje ,dizajn je hneď vidieť že sa v seate potrápili
Pridal valer v nedeľu 31 augusta 2008 o 01:44
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.