Nová Kia Venga: unikátne priestranná

Streda, 19 august 2009

Štúdia Kia No3 už má svoju sériové podobu, bude sa vyrábať v novej továrni automobilky Hyundai v českých Nošoviciach a premiéru bude mať v polovici septembra na autosalóne vo Frankfurte. Unikátne priestranné a dynamické MPV bude patriť do segmentu B malých vozidiel a bude niesť meno Venga. Na európsky trh sa dostane koncom tohto roka.

Kia Venga

Kia Motors Corporation dnes uvoľnila prvé fotografie a základné informácie nového modelu, ktorý vychádza zo štúdie označenej No3. Tá sa verejnosti predstavila na jar tohto roku na ženevskom autosalóne. Úplne nový automobil Kia Venga kategórie mini MPV, navrhnutý a skonštruovaný v Európe, má dĺžku 4068 mm a vo svojej triede neobvykle dlhý rázvor 2615 mm. Pri výške 1600 mm poskytuje v interiéri enormne veľký priestor.

Kia Venga

Vďaka svojim proporciám a priestrannosti interiéru je nový model Kia Venga porovnateľný s väčšími vozidlami nižšej strednej triedy a mal by tak predefinovať svoju kategóriu mini MPV. Nová Kia s novým menom Venga, ktoré je odvodené zo španielčiny, zapadne do aktívneho životného štýlu európskych zákazníkov, pričom dopĺňa aj základné hodnoty značky Kia vyjadrené heslom Power to Surprise.

Kia Venga

Všetky pohonné jednotky vozidla Kia Venga budú vybavené systémom samočinného vypínania a štartovania motora ISG (Idle Stop and Go) a budú spĺňať emisné štandardy Euro 5. Venga sa bude predávať exkluzívne len v Európe, pričom v ponuke budú dva benzínové a dva dieselové motory s objemom 1,4 a 1,6-litra s výkonovým rozpätím od 75 do 115 koní. Najnovšia Kia MPV bude vybavená posuvnou sklopnou lavicou zadného sedadla deleného v pomere 60/40, ktorú zároveň možno zložiť do roviny, čím sa vytvorí väčší nákladný priestor a v závislosti od modelu aj výklopné a posuvné panoramatické strešné okno.

Kia Venga

Produkčný automobil Kia Venga bude mať svoju premiéru 15. septembra na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte. Predaj na európskych trhoch, vrátane slovenského, by sa mal začať koncom tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Kia
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.