Nová Laguna - kľúčový model Renaultu sa predstaví v septembri vo Frankfurte

Piatok, 06 júl 2007

Laguna je pre Renault veľmi dôležitý model. Už prvá generácia predstavená v roku 1993 ako päťdverový liftback si získala obľubu a priazeň nielen Francúzov. V roku 2000 prišla jej druhá generácia v novom kabáte a s modernou technikou. Modernizácia spred dvoch rokov mala oživiť záujem o ňu a aj napraviť trošku pošramotenú povesť kvality a spoľahlivosti.

Renault Laguna Renault Laguna

Laguna tretej generácia, ktorej fotografie uvoľnil pred niekoľkými dňami výrobca, má zaujať vo svojej triede vyššou, špičkovou kvalitou. Veľký dôraz pri jej vývoji sa kládol na kvalitu materiálov, ako aj na doladenie detailov interiéru. Bola navrhnutá tak, aby poskytovala čo najväčší pôžitok z jazdy. Nová Laguna má cieľ umiestniť sa medzi troma najlepšími automobilmi vo svojej kategórii.

Renault Laguna Renault Laguna

Teraz, keď je nová Laguna na svete, už vieme, že má dynamický a oproti predchodcovi agresívnejší dizajn a celkove pôsobí veľmi elegantným dojmom. Rovnako príťažlivo a elegantne pôsobí aj verzia kombi. Aj táto verzia Laguny kombi bude mať, podobne ako Laguna druhej generácie, samostatne otvárateľné sklo piatych dverí pre ľahšie ukladanie menších predmetov do batožinového priestoru. Podobný cieľ majú aj piate dvere zasahujúce hlboko do zadného nárazníka.

Renault Laguna

Z fotografií interiéru je vidieť, že aj on prešiel značnou modernizáciou. Nové napríklad na palubnej doske je, že dvojice "striežok" prekrývajú prístroje pred vodičom a displej palubného počítača a navigačného prístroja a palubnej doske ako celku nechýba ladnosť ani francúzsky šarm.

Pod kapotou sa budú zrejme ponúkať aj naďalej doterajšie pohonné jednotky, základným z benzínových motorov by mal byť dvojliter s výkonom 140 koní, so vznetových pravdepodobne 1,5 dCi s výkonom 110 k. Hnacia sila sa na kolesá prednej nápravy bude prenášať prostredníctvom šesťstupňových manuálnych prevodoviek a tiež šesťstupňového automatu.

Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.