Nová Laguna - kľúčový model Renaultu sa predstaví v septembri vo Frankfurte

Piatok, 06 júl 2007

Laguna je pre Renault veľmi dôležitý model. Už prvá generácia predstavená v roku 1993 ako päťdverový liftback si získala obľubu a priazeň nielen Francúzov. V roku 2000 prišla jej druhá generácia v novom kabáte a s modernou technikou. Modernizácia spred dvoch rokov mala oživiť záujem o ňu a aj napraviť trošku pošramotenú povesť kvality a spoľahlivosti.

Renault Laguna Renault Laguna

Laguna tretej generácia, ktorej fotografie uvoľnil pred niekoľkými dňami výrobca, má zaujať vo svojej triede vyššou, špičkovou kvalitou. Veľký dôraz pri jej vývoji sa kládol na kvalitu materiálov, ako aj na doladenie detailov interiéru. Bola navrhnutá tak, aby poskytovala čo najväčší pôžitok z jazdy. Nová Laguna má cieľ umiestniť sa medzi troma najlepšími automobilmi vo svojej kategórii.

Renault Laguna Renault Laguna

Teraz, keď je nová Laguna na svete, už vieme, že má dynamický a oproti predchodcovi agresívnejší dizajn a celkove pôsobí veľmi elegantným dojmom. Rovnako príťažlivo a elegantne pôsobí aj verzia kombi. Aj táto verzia Laguny kombi bude mať, podobne ako Laguna druhej generácie, samostatne otvárateľné sklo piatych dverí pre ľahšie ukladanie menších predmetov do batožinového priestoru. Podobný cieľ majú aj piate dvere zasahujúce hlboko do zadného nárazníka.

Renault Laguna

Z fotografií interiéru je vidieť, že aj on prešiel značnou modernizáciou. Nové napríklad na palubnej doske je, že dvojice "striežok" prekrývajú prístroje pred vodičom a displej palubného počítača a navigačného prístroja a palubnej doske ako celku nechýba ladnosť ani francúzsky šarm.

Pod kapotou sa budú zrejme ponúkať aj naďalej doterajšie pohonné jednotky, základným z benzínových motorov by mal byť dvojliter s výkonom 140 koní, so vznetových pravdepodobne 1,5 dCi s výkonom 110 k. Hnacia sila sa na kolesá prednej nápravy bude prenášať prostredníctvom šesťstupňových manuálnych prevodoviek a tiež šesťstupňového automatu.

Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.