Nová Laguna: vyššie výkony, komfort a dynamika

Utorok, 07 december 2010

Po premiére v októbri na tohtoročnom parížskom autosalóne prichádza faceliftovaná Laguna v týchto dňoch už aj do predajných priestorov slovenských dílerov. Ide najmä o menšie zmeny na vonkajšom vzhľade, o modernizovaný a luxusnejší interiér, ale aj o nové motory, ktoré spĺňajú normy Euro 5. O novej Lagune tak možno povedať, že je o krok ďalej v dizajne, technike, bezpečnosti i spoľahlivosti.

Renault Laguna Grandtour
Nová Laguna s novým, dynamickejším výzorom je od začiatku decembra na našom trhu

Cieľom Renaultu pri novej Lagune bolo budovať na kvalitách Laguny tretej generácie, najmä na jazdných vlastnostiach vďaka podvozku so štyrmi riadenými kolesami systémom 4Control, na kombinácii ceny, výbavy a výkonu.

Nová Laguna sa môže pochváliť atraktívnejším dizajnom prednej časti a novým vyhotovením interiéru. Exkluzívny podvozok 4Control so štyrmi riadenými kolesami je teraz dostupný v takmer všetkých ponúkaných motorizáciách, zatiaľ čo doteraz bol tento systém dostupný len vo verzii GT. Pri rýchlostiach do 60 km/h sa zadné kolesá kvôli lepšej manévrovateľnosti najmä v úzkych mestských uličkách natáčajú opačne ako predné, a to až do uhla 3,5 stupňa.

Novým prvkom Laguny je športovejší a dynamickejší predok, predné svetlomety s tmavým pozadím a "obočím" už v základnej výbave. Prepracovaný predný nárazník má novú perleťovo-čiernu mriežku chladiča, ako aj viacej chrómovaných doplnkov, ktoré majú budiť dojem väčšieho luxusu. Zmenu prináša aj obmenený dizajn diskov kolies z ľahkých zliatin.

Bočná línia liftbacku sa ťahá dozadu nad zadné dymové LED svetlá. Tieto vďaka svojej vyššej pozícii prispievajú k vyššiemu dynamickému výzoru. Dve koncovky výfuku, ktorými sú vybavené verzie so silnejšími motormi, dodávajú tušiť prítomnosť výkonnejšieho motora pod kapotou.

Renault Laguna Grandtour
Okrem vonkajších zmien na karosérii má Laguna modernizovaný a luxusnejší interiér

V interiéri sa zmeny týkajú nových kvalitnejších materiálov, variantov obloženia palubnej dosky a zmenené je aj čalúnenie sedadiel. V interiéri je tiež k dispozícii množstvo praktických a užitočných odkladacích priestorov. K zatraktívneniu novej Laguny prispievajú aj pokročilé systémy, napríklad navigácia Carminat TomTom® LIVE a audiosystém Bose® Sound System.

Motory eco2 tohto modelu sú ohľaduplnejšie k životnému prostrediu. Tak napríklad dCi 110 vyprodukuje iba 120 g CO2 na kilometer a v priemere spotrebujú o pol litra menej pohonných látok na 100 km naprieč celým modelovým radom.

Nová Laguna môže byť vybavená až piatimi naftovými motormi dCi. Najmenší 1,5 dCi má výkon 110 koní, väčší dvojliter dCi sa dodáva vo výkonových verziách 130, 150, 175 (s automatickou prevodovkou, všetky ostatné motory spolupracujú so 6stupnovými manuálnymi prevodovkami) a 180 koní, alebo benzínovým dvojlitrom s výkonmi 140 alebo 170 koní. Najvyšší krútiaci moment pri naftových motoroch sa nachádza medzi 240 a 400 Nm.

V závislosti od verzie sa spotreba pohonných hmôt pri naftových motoroch pohybuje v rozmedzí od 4,7 do 5,7 l/100 km, s automatickou prevodovkou je to 6,2 l/100 km. Emisie CO2 pri 1,5 dCi sú 120 g/km, pri 2,0 dCi sa pohybujú v rozmedzí od 136 do 163 g/km.

Renault Laguna Grandtour
Renault Laguna Grandtour (kombi) je po liftbacku druhým karosárskym variantom

S Lagunou liftback prichádza súčasne aj verzia Grandtour (kombi). Charakterizuje ju výnimočne strmé zadné okno. Aj keď má Grandtour rovnaký rázvor ako verzia liftback (2.76 metra), Laguna Grandtour je o 11 cm dlhšia (4.80 metra), čo dodáva autu jedinečnú osobitosť. Dlhší zadný previs umožňuje až 501 litrov objemu batožinového priestoru, po sklopení zadných sedadiel až 1593 litrov.

Renault Laguna – technické údaje vznetových motorov

MotordCi 110dCi 130dCi 150dCi 175dCi 180
Prevodovka6st manuál6st manuál6st manuál6st aut6st manuál
Zdvihový objem (cm3)14611995199519951995
Počet valcov/ventilovIV.16IV.16IV.16IV.16IV.16
Najvyšší výkon (kW/k)81/11096/130110/150127/175131/180
Naj. krút. mom. (Nm)240/1750320/2000340/20003600/2000400/2000
Max. rýchlosť (km/h)192206210220222
Zrých. 0-100 (km/h / s)11,910,69,58,5
Kom. spotr. (l/100 km)4,75,25,26,25,7
Emisie CO2 (g/100 km)120136136163150
Cena Expression17 190 *19 090 *
Cena Black Edition21 390 *22 190 *24 790 *
Cena Bose25 190 *23 790 *
Cena 4Control23 790 *25 090 *
Cena Initiale27 490 *26 090 *

* - akciové ceny liftback

Aby toho od Renaultu nebolo málo, súčasne s novou Lagunou uvádza francúzsky výrobca na náš trh aj svoje MPV Espace a Grand Espace, oba po facelifte. Cena prvého sa začína na sume 23 790 eur, väčší Grand Espace má prvú cenu 25 090 eur. Pri financovaní od Renault Finance sa tieto sumy znižujú u každého o 1300 eur.

Nová Laguna sa dodáva v piatich výbavových verziách: Expression, Black Edition, Bose, 4Control a Initiale. Prvá cena začína na sume 16 790 eur (15 490 eur pri financovaní od Renault Finance) a vzťahuje sa na Lagunu 2,0 16V/140 k vo výbave Expression. Verzia Grandtour (kombi) má prvú cenu 18 090 eur, pri financovaní od Renault Finance je to 16 790 eur.

Renault Laguna – technické údaje zážihových motorov

Motor2,0 16V 1402,0 T 170
Prevodovka6st manuál6st aut.
Zdvihový objem (cm3)19971998
Počet valcov/ventilovIV.16IV.16
Najvyšší výkon (kW/k)103/140125/170
Naj. krút. mom. (Nm)195/3750270/3250
Max. rýchlosť (km/h)210220
Zrých. 0-100 (km/h / s)9,19,2
Kom. spotr. (l/100 km)7,58,7
Emisie CO2 (g/100 km)173201
Cena Expression16 790 *18 090 **

* - akciová cena liftback
** - akciová cena Grandtour

Nový Renault Laguna prichádza s trojročnou zárukou, alebo do najazdenia 120 000 km, podľa toho, ktorá z podmienok nastane skôr. Pri financovaní od Renault Finance je záruka predĺžená na 5 rokov alebo do 150 000 kilometrov. Predaj novej Laguny sa rozbehol začiatkom decembra 2010.

Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.