Nová Laguna: vyššie výkony, komfort a dynamika

Utorok, 07 december 2010

Po premiére v októbri na tohtoročnom parížskom autosalóne prichádza faceliftovaná Laguna v týchto dňoch už aj do predajných priestorov slovenských dílerov. Ide najmä o menšie zmeny na vonkajšom vzhľade, o modernizovaný a luxusnejší interiér, ale aj o nové motory, ktoré spĺňajú normy Euro 5. O novej Lagune tak možno povedať, že je o krok ďalej v dizajne, technike, bezpečnosti i spoľahlivosti.

Renault Laguna Grandtour
Nová Laguna s novým, dynamickejším výzorom je od začiatku decembra na našom trhu

Cieľom Renaultu pri novej Lagune bolo budovať na kvalitách Laguny tretej generácie, najmä na jazdných vlastnostiach vďaka podvozku so štyrmi riadenými kolesami systémom 4Control, na kombinácii ceny, výbavy a výkonu.

Nová Laguna sa môže pochváliť atraktívnejším dizajnom prednej časti a novým vyhotovením interiéru. Exkluzívny podvozok 4Control so štyrmi riadenými kolesami je teraz dostupný v takmer všetkých ponúkaných motorizáciách, zatiaľ čo doteraz bol tento systém dostupný len vo verzii GT. Pri rýchlostiach do 60 km/h sa zadné kolesá kvôli lepšej manévrovateľnosti najmä v úzkych mestských uličkách natáčajú opačne ako predné, a to až do uhla 3,5 stupňa.

Novým prvkom Laguny je športovejší a dynamickejší predok, predné svetlomety s tmavým pozadím a "obočím" už v základnej výbave. Prepracovaný predný nárazník má novú perleťovo-čiernu mriežku chladiča, ako aj viacej chrómovaných doplnkov, ktoré majú budiť dojem väčšieho luxusu. Zmenu prináša aj obmenený dizajn diskov kolies z ľahkých zliatin.

Bočná línia liftbacku sa ťahá dozadu nad zadné dymové LED svetlá. Tieto vďaka svojej vyššej pozícii prispievajú k vyššiemu dynamickému výzoru. Dve koncovky výfuku, ktorými sú vybavené verzie so silnejšími motormi, dodávajú tušiť prítomnosť výkonnejšieho motora pod kapotou.

Renault Laguna Grandtour
Okrem vonkajších zmien na karosérii má Laguna modernizovaný a luxusnejší interiér

V interiéri sa zmeny týkajú nových kvalitnejších materiálov, variantov obloženia palubnej dosky a zmenené je aj čalúnenie sedadiel. V interiéri je tiež k dispozícii množstvo praktických a užitočných odkladacích priestorov. K zatraktívneniu novej Laguny prispievajú aj pokročilé systémy, napríklad navigácia Carminat TomTom® LIVE a audiosystém Bose® Sound System.

Motory eco2 tohto modelu sú ohľaduplnejšie k životnému prostrediu. Tak napríklad dCi 110 vyprodukuje iba 120 g CO2 na kilometer a v priemere spotrebujú o pol litra menej pohonných látok na 100 km naprieč celým modelovým radom.

Nová Laguna môže byť vybavená až piatimi naftovými motormi dCi. Najmenší 1,5 dCi má výkon 110 koní, väčší dvojliter dCi sa dodáva vo výkonových verziách 130, 150, 175 (s automatickou prevodovkou, všetky ostatné motory spolupracujú so 6stupnovými manuálnymi prevodovkami) a 180 koní, alebo benzínovým dvojlitrom s výkonmi 140 alebo 170 koní. Najvyšší krútiaci moment pri naftových motoroch sa nachádza medzi 240 a 400 Nm.

V závislosti od verzie sa spotreba pohonných hmôt pri naftových motoroch pohybuje v rozmedzí od 4,7 do 5,7 l/100 km, s automatickou prevodovkou je to 6,2 l/100 km. Emisie CO2 pri 1,5 dCi sú 120 g/km, pri 2,0 dCi sa pohybujú v rozmedzí od 136 do 163 g/km.

Renault Laguna Grandtour
Renault Laguna Grandtour (kombi) je po liftbacku druhým karosárskym variantom

S Lagunou liftback prichádza súčasne aj verzia Grandtour (kombi). Charakterizuje ju výnimočne strmé zadné okno. Aj keď má Grandtour rovnaký rázvor ako verzia liftback (2.76 metra), Laguna Grandtour je o 11 cm dlhšia (4.80 metra), čo dodáva autu jedinečnú osobitosť. Dlhší zadný previs umožňuje až 501 litrov objemu batožinového priestoru, po sklopení zadných sedadiel až 1593 litrov.

Renault Laguna – technické údaje vznetových motorov

MotordCi 110dCi 130dCi 150dCi 175dCi 180
Prevodovka6st manuál6st manuál6st manuál6st aut6st manuál
Zdvihový objem (cm3)14611995199519951995
Počet valcov/ventilovIV.16IV.16IV.16IV.16IV.16
Najvyšší výkon (kW/k)81/11096/130110/150127/175131/180
Naj. krút. mom. (Nm)240/1750320/2000340/20003600/2000400/2000
Max. rýchlosť (km/h)192206210220222
Zrých. 0-100 (km/h / s)11,910,69,58,5
Kom. spotr. (l/100 km)4,75,25,26,25,7
Emisie CO2 (g/100 km)120136136163150
Cena Expression17 190 *19 090 *
Cena Black Edition21 390 *22 190 *24 790 *
Cena Bose25 190 *23 790 *
Cena 4Control23 790 *25 090 *
Cena Initiale27 490 *26 090 *

* - akciové ceny liftback

Aby toho od Renaultu nebolo málo, súčasne s novou Lagunou uvádza francúzsky výrobca na náš trh aj svoje MPV Espace a Grand Espace, oba po facelifte. Cena prvého sa začína na sume 23 790 eur, väčší Grand Espace má prvú cenu 25 090 eur. Pri financovaní od Renault Finance sa tieto sumy znižujú u každého o 1300 eur.

Nová Laguna sa dodáva v piatich výbavových verziách: Expression, Black Edition, Bose, 4Control a Initiale. Prvá cena začína na sume 16 790 eur (15 490 eur pri financovaní od Renault Finance) a vzťahuje sa na Lagunu 2,0 16V/140 k vo výbave Expression. Verzia Grandtour (kombi) má prvú cenu 18 090 eur, pri financovaní od Renault Finance je to 16 790 eur.

Renault Laguna – technické údaje zážihových motorov

Motor2,0 16V 1402,0 T 170
Prevodovka6st manuál6st aut.
Zdvihový objem (cm3)19971998
Počet valcov/ventilovIV.16IV.16
Najvyšší výkon (kW/k)103/140125/170
Naj. krút. mom. (Nm)195/3750270/3250
Max. rýchlosť (km/h)210220
Zrých. 0-100 (km/h / s)9,19,2
Kom. spotr. (l/100 km)7,58,7
Emisie CO2 (g/100 km)173201
Cena Expression16 790 *18 090 **

* - akciová cena liftback
** - akciová cena Grandtour

Nový Renault Laguna prichádza s trojročnou zárukou, alebo do najazdenia 120 000 km, podľa toho, ktorá z podmienok nastane skôr. Pri financovaní od Renault Finance je záruka predĺžená na 5 rokov alebo do 150 000 kilometrov. Predaj novej Laguny sa rozbehol začiatkom decembra 2010.

Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour Renault Laguna Grandtour
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.