Nová Mazda3: už aj päťdverová

Pondelok, 01 december 2008

Po tom, čo v polovici novembra v Los Angeles predstavila Mazda svoj štvordverový sedan, pripravuje teraz svetovú premiéru päťdverového hatchbacku. Premiéra bude už 3. decembra tohto roku na autosalóne v talianskej Bologni.

Mazda3 Mazda3

Druhá generácia modelu Mazda3, 5dverový hatchback, prichádza krátko po predstavení 4dverovej verzie sedan, ktorý je v súčasnosti ešte stále na pódiu na autosalóne v Los Angeles. Nová 5dverová verzia modelu nižšej strednej triedy ponúka rovnaké charakteristiky ako jej 4-dverová verzia: dynamický dizajn a športovú jazdu pri zachovaní najprísnejších bezpečnostných a environmentálnych kritérií.

Mazda3 Mazda3

Dôraz na ochranu životného prostredia bol jedným z hlavných cieľov pri vývoji pohonných jednotiek. Automobilka sa zároveň sústredila na aerodynamiku vozidla, ktorá je jedna z najlepších v segmente, a taktiež už tradične na použitie odľahčených materiálov. Nové zážihové motory novej Mazdy3 budú ešte "čistejšie" ako doterajšie. V ponuke budú s prvým katalyzátorom na svete skonštruovaným pomocou nanotechnológií. Tento nový smer vývoja umožní Mazde znížiť používanie vzácnych kovov, napríklad platiny.

Nový rad motorov ponúkne európskym zákazníkom aj nový 2,2 litrový turbodiesel, ktorý používa nová Mazda6 a ktorý doplní ponuku v súčasnosti používaných benzínových motorov s objemom 1,6 a 2,0 litra, a tiež aj 1,6 litrový turbodiesel. Nový preplňovaný vznetový motor s objemom 2,2 litra svojim výkonom, spotrebou a kultivovanosťou patrí k špičke vo svojej triede. Bude sa ponúkať v dvoch variantoch – High Power s výkonom 185 koní a Standard Power s výkonom 150 koní. Oba dosahujú výborné výsledky pri meraniach emisií a samozrejme spĺňajú limity Euro 5. Spotreba aj emisie CO2 sa v porovnaní s pôvodným motorom 2,0 výrazne zlepšili.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mazda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.