Nová tvár modelu Opel Corsa

Štvrtok, 25 november 2010

V prvej polovici tohto roku prešiel model Opel Corsa technickou modernizáciou – dostal úspornejšie a výkonnejšie motory a vylepšený podvozok. Teraz pripravil Opel aj zmenu exteriéru - dizajnový facelift. S ním sa modernizovaná Corsa objaví na trhu, vrátane slovenského, koncom februára budúceho roku.

Opel Corsa spredu
Takto bude vyzerať Opel Corsa po modernizácii exteriéru. Najväčšie zmeny sú v prednej časti, na maske chladiča, predných svetlometoch a svetlách do hmly.

Najnovší facelift modelu Corsa nadväzuje na základ doterajšieho úspešného dizajnu. Zachováva si doterajší charakter, no zároveň zavádza výraznejšiu a dynamickejšiu tvár v duchu nových výrazových prostriedkov značky. Zmenené proporcie hornej a dolnej mriežky chladiča dodávajú autu športovejší nádych. Spodná mriežka je teraz širšia a vyššia, čím vozidlo vizuálne rozširuje.

Na maske chladiča pribudla druhá chrómovaná lišta a výraznejšia je grafika predných projektorových svetiel. Hmlové svetlá majú teraz vertikálne orientované rámčeky. Predný nárazník zostal nezmenený. V zadnej časti vozidla sa nič zásadnejšie neudialo a zachovaná zostala aj rozdielna grafika troj- a päťdverových verzií.

Nové predné reflektory obsahujú denné svetlá v profile krídla, podobné ako má model Insignia a ktoré sú typickým prvkom všetkých nových modelov Opel. Pod čírym krycím sklom má Corsa nové vyhotovenie, ktoré pripomína šperk a umocňuje jej športový vzhľad. Vonkajší vzhľad zvýrazňuje aj šesť verzií diskov kolies z ľahkej zliatiny v novom dizajne a reštylizované zväčšené logo Opel na dverách batožinového priestoru.

Opel Corsa zozadu
V zadnej časti vozidla sa nič zásadnejšie neudialo, ani v grafike koncových svetiel

Nové verzie Color Linea majú osloviť mladých zákazníkov, ktorí si chcú svoj automobil individualizovať. Obsahuje dva široké čierne alebo biele pásy, ktoré sa tiahnu celou dĺžkou karosérie od prednej kapoty cez strechu kabíny a dvere batožinového priestoru až po zadný nárazník. Farba 17-palcových diskov kolies z ľahkej zliatiny a krytov vonkajších spätných zrkadiel je zladená s farbou pásov.

Všetky vyhotovenia interiéru dostali nové poťahové látky a dekoračné obklady. Navyše má plast prístrojového panelu športovú povrchovú textúru. So živými farbami interiéru kontrastujú dekoračné obklady na stredovej konzole v nových farebných vyhotoveniach, napríklad v perleťovej bielej. Farba a vyhotovenie prístrojového panelu vytvárajú dvojtónový farebný efekt.

V modernizovanom modelovom rade Corsa debutuje nový systém infotainmentu s výkonom 4x20 W a 7 reproduktormi. Systém Touch and Connect má farebný dotykový monitor s uhlopriečkou 5 palcov (12,7 cm), navigačný systém s mapovým pokrytím 28 európskych štátov, modul Bluetooth ako aj konektor USB pre iPod. Multimediálny systém poskytuje široké možnosti pripojenia externých prehrávačov a ľahko sa ovláda.

Opel Corsa interiér
Interiér má nové obklady a plasty prístrojového panela športovú povrchovú textúru

V ponuke pribudla nová verzia Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI s výkonom 95 koní štandardne vybavená systémom Štart/Stop, ktorá v trojdverovej verzii spotrebuje iba 3,5 litra nafty na 100 km a vypúšťa do ovzdušia len 94 g/km CO2. Päťdverová verzia má spotrebu 3,6 l/100 km a emisie CO2 činia 95 g/km. Systém Štart/Stop prináša najväčšie úspory v mestskom cykle, kde sa spotreba znížila na 4,2 l/100 km oproti pôvodnej hodnote 4,6 l/100 km.

Model Corsa sa bude naďalej vyrábať v športovo ladenej trojdverovej a rodinne orientovanej päťdverovej karosérii. Obidve verzie naďalej poskytujú jeden z najpriestrannejších interiérov vo svojej triede. Model Corsa patrí medzi najpredávanejšie modely vo svojom segmente. Počas uplynulých troch rokoch sa ich priemerne ročne predalo vyše 400 000 kusov.

Špičkovou verziou modelu Corsa naďalej zostáva OPC s výkonom 192 koní. Aj tento špecifický model dostal reštylizovanú masku chladiča a nové predné reflektory aby ladil s ostatnými modelmi rodiny Corsa.

Opel Corsa spredu Opel Corsa zozadu Opel Corsa spredu Opel Corsa spredu Opel Corsa spredu Opel Corsa interiér Opel Corsa interiér
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.