Nové BMW 1 pred premiérou. Vo Frankfurte?

Sobota, 06 apríl 2019

BMW 1 mal byť predstavený už začiatkom marca tohto roku na ženevskom autosalóne. Bavorská automobilka uvedenie novinky odsunula na neskôr a premiéra nového kompaktného modelu bude zrejme až na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom.

1 BMW radu 1

To, že nové BMW radu 1 bude s pohonom predných kolies, sa vedelo už dávnejšie. Niekoľko ďalších informácií o novinke uvoľnila automobilka v predošlých dňoch. Napríklad to, že pod kapotou prémiového kompaktného BMW 1, ktorého vývoj trval päť rokov, nebude chýbať ani najsilnejší štvorvalec značky.

Snímky zamaskovaného predsériového kompaktu tretej generácie BMW radu 1 pochádzajú z testov zo skúšobného okruhu Miramas na juhu Francúzska, ktorého skúšobný okruh poskytuje ideálne podmienky na dolaďovanie ovládateľnosti a dynamiky.

BMW radu 1 stanovuje nové štandardy v oblasti jazdnej dynamiky v prémiovej kompaktnej triede a zároveň prinesie oveľa väčší vnútorný priestor. Dosiahne lepšiu ovládateľnosť, a to aj s novou konštrukciou s pohonom predných kolies, prípadne s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive. Najmä vďaka špičkovému nastaveniu odpruženia, inovatívnym technológiám a zabudovaniu všetkých komponentov a ovládacích systémov zameraných na dynamiku jazdy.

"Naši zákazníci chcú priamo cítiť rýchle a precízne reakcie. BMW radu 1 bude nezameniteľné BMW s individuálnym charakterom," hovorí Peter Langen, šéf oddelenia jazdnej dynamiky v spoločnosti BMW Group.

Pri modeli BMW 1 využíva bavorská automobilka skúsenosti, ktoré počas ostatných rokov získala s modelmi s pohonom predných kolies. Kľúčový prvok výnimočne vysokej ovládateľnosti vozidla predstavuje špeciálna technológia ovládania preklzu kolies ARB známa z modelu BMW i3s, ktorá sa prvý raz predstavuje vo vozidle so spaľovacím motorom. Táto technológia výrazne zlepšuje trakciu a prináša rýchlejšiu a lepšiu kontrolu nad vozidlom.

Systém kontroly preklzu ARB je integrovaný priamo do riadiacej jednotky motora a nie do riadiacej jednotky DSC (kontrola stability), ako je to bežné.

Vďaka kratším signálnym cestám je systém prenosu informácií trikrát rýchlejší a vozidlo potom rýchlejšie reaguje. Tým sa obmedzí aj nedotáčavosť, ktorá je pre predokolky typická.

Vyššiu torznú tuhosť karosérie dosiahli konštruktéri pridaním presne umiestnených výstuh a vzpier. Príkladom je štandardne dodávaná zadná vzpera v tvare bumerangu.

Pre zákazníkov, ktorí chcú mať vrcholné zážitky z jazdy, bude model BMW M135i xDrive. Dostane najvýkonnejší benzínový štvorvalec spoločnosti BMW s objemom 2 litre vybavený technológiou TwinPower Turbo s výkonom 225 kW/306k. Tento agregát má zosilnený kľukový hriadeľ, nové piesty a ojnice, väčšie turbodúchadlo a upravené vstrekovače paliva.

Vďaka novej platforme má nové BMW priestrannejší interiér. Priestor na zadných sedadlách má navyše 33 mm a nad hlavami o 19 mm. Väčší je aj vstupný otvor. Batožinový priestor je väčší o 20 litrov, teraz 380 litrov. Zmenená je silueta tohto päťdverového hatchbacku.

1 BMW radu 1 2 BMW radu 1
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.