Nové BMW 1 pred premiérou. Vo Frankfurte?

Sobota, 06 apríl 2019

BMW 1 mal byť predstavený už začiatkom marca tohto roku na ženevskom autosalóne. Bavorská automobilka uvedenie novinky odsunula na neskôr a premiéra nového kompaktného modelu bude zrejme až na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom.

1 BMW radu 1

To, že nové BMW radu 1 bude s pohonom predných kolies, sa vedelo už dávnejšie. Niekoľko ďalších informácií o novinke uvoľnila automobilka v predošlých dňoch. Napríklad to, že pod kapotou prémiového kompaktného BMW 1, ktorého vývoj trval päť rokov, nebude chýbať ani najsilnejší štvorvalec značky.

Snímky zamaskovaného predsériového kompaktu tretej generácie BMW radu 1 pochádzajú z testov zo skúšobného okruhu Miramas na juhu Francúzska, ktorého skúšobný okruh poskytuje ideálne podmienky na dolaďovanie ovládateľnosti a dynamiky.

BMW radu 1 stanovuje nové štandardy v oblasti jazdnej dynamiky v prémiovej kompaktnej triede a zároveň prinesie oveľa väčší vnútorný priestor. Dosiahne lepšiu ovládateľnosť, a to aj s novou konštrukciou s pohonom predných kolies, prípadne s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive. Najmä vďaka špičkovému nastaveniu odpruženia, inovatívnym technológiám a zabudovaniu všetkých komponentov a ovládacích systémov zameraných na dynamiku jazdy.

"Naši zákazníci chcú priamo cítiť rýchle a precízne reakcie. BMW radu 1 bude nezameniteľné BMW s individuálnym charakterom," hovorí Peter Langen, šéf oddelenia jazdnej dynamiky v spoločnosti BMW Group.

Pri modeli BMW 1 využíva bavorská automobilka skúsenosti, ktoré počas ostatných rokov získala s modelmi s pohonom predných kolies. Kľúčový prvok výnimočne vysokej ovládateľnosti vozidla predstavuje špeciálna technológia ovládania preklzu kolies ARB známa z modelu BMW i3s, ktorá sa prvý raz predstavuje vo vozidle so spaľovacím motorom. Táto technológia výrazne zlepšuje trakciu a prináša rýchlejšiu a lepšiu kontrolu nad vozidlom.

Systém kontroly preklzu ARB je integrovaný priamo do riadiacej jednotky motora a nie do riadiacej jednotky DSC (kontrola stability), ako je to bežné.

Vďaka kratším signálnym cestám je systém prenosu informácií trikrát rýchlejší a vozidlo potom rýchlejšie reaguje. Tým sa obmedzí aj nedotáčavosť, ktorá je pre predokolky typická.

Vyššiu torznú tuhosť karosérie dosiahli konštruktéri pridaním presne umiestnených výstuh a vzpier. Príkladom je štandardne dodávaná zadná vzpera v tvare bumerangu.

Pre zákazníkov, ktorí chcú mať vrcholné zážitky z jazdy, bude model BMW M135i xDrive. Dostane najvýkonnejší benzínový štvorvalec spoločnosti BMW s objemom 2 litre vybavený technológiou TwinPower Turbo s výkonom 225 kW/306k. Tento agregát má zosilnený kľukový hriadeľ, nové piesty a ojnice, väčšie turbodúchadlo a upravené vstrekovače paliva.

Vďaka novej platforme má nové BMW priestrannejší interiér. Priestor na zadných sedadlách má navyše 33 mm a nad hlavami o 19 mm. Väčší je aj vstupný otvor. Batožinový priestor je väčší o 20 litrov, teraz 380 litrov. Zmenená je silueta tohto päťdverového hatchbacku.

1 BMW radu 1 2 BMW radu 1
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.