Nové BMW 1 pred premiérou. Vo Frankfurte?

Sobota, 06 apríl 2019

BMW 1 mal byť predstavený už začiatkom marca tohto roku na ženevskom autosalóne. Bavorská automobilka uvedenie novinky odsunula na neskôr a premiéra nového kompaktného modelu bude zrejme až na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom.

1 BMW radu 1

To, že nové BMW radu 1 bude s pohonom predných kolies, sa vedelo už dávnejšie. Niekoľko ďalších informácií o novinke uvoľnila automobilka v predošlých dňoch. Napríklad to, že pod kapotou prémiového kompaktného BMW 1, ktorého vývoj trval päť rokov, nebude chýbať ani najsilnejší štvorvalec značky.

Snímky zamaskovaného predsériového kompaktu tretej generácie BMW radu 1 pochádzajú z testov zo skúšobného okruhu Miramas na juhu Francúzska, ktorého skúšobný okruh poskytuje ideálne podmienky na dolaďovanie ovládateľnosti a dynamiky.

BMW radu 1 stanovuje nové štandardy v oblasti jazdnej dynamiky v prémiovej kompaktnej triede a zároveň prinesie oveľa väčší vnútorný priestor. Dosiahne lepšiu ovládateľnosť, a to aj s novou konštrukciou s pohonom predných kolies, prípadne s inteligentným pohonom všetkých kolies xDrive. Najmä vďaka špičkovému nastaveniu odpruženia, inovatívnym technológiám a zabudovaniu všetkých komponentov a ovládacích systémov zameraných na dynamiku jazdy.

"Naši zákazníci chcú priamo cítiť rýchle a precízne reakcie. BMW radu 1 bude nezameniteľné BMW s individuálnym charakterom," hovorí Peter Langen, šéf oddelenia jazdnej dynamiky v spoločnosti BMW Group.

Pri modeli BMW 1 využíva bavorská automobilka skúsenosti, ktoré počas ostatných rokov získala s modelmi s pohonom predných kolies. Kľúčový prvok výnimočne vysokej ovládateľnosti vozidla predstavuje špeciálna technológia ovládania preklzu kolies ARB známa z modelu BMW i3s, ktorá sa prvý raz predstavuje vo vozidle so spaľovacím motorom. Táto technológia výrazne zlepšuje trakciu a prináša rýchlejšiu a lepšiu kontrolu nad vozidlom.

Systém kontroly preklzu ARB je integrovaný priamo do riadiacej jednotky motora a nie do riadiacej jednotky DSC (kontrola stability), ako je to bežné.

Vďaka kratším signálnym cestám je systém prenosu informácií trikrát rýchlejší a vozidlo potom rýchlejšie reaguje. Tým sa obmedzí aj nedotáčavosť, ktorá je pre predokolky typická.

Vyššiu torznú tuhosť karosérie dosiahli konštruktéri pridaním presne umiestnených výstuh a vzpier. Príkladom je štandardne dodávaná zadná vzpera v tvare bumerangu.

Pre zákazníkov, ktorí chcú mať vrcholné zážitky z jazdy, bude model BMW M135i xDrive. Dostane najvýkonnejší benzínový štvorvalec spoločnosti BMW s objemom 2 litre vybavený technológiou TwinPower Turbo s výkonom 225 kW/306k. Tento agregát má zosilnený kľukový hriadeľ, nové piesty a ojnice, väčšie turbodúchadlo a upravené vstrekovače paliva.

Vďaka novej platforme má nové BMW priestrannejší interiér. Priestor na zadných sedadlách má navyše 33 mm a nad hlavami o 19 mm. Väčší je aj vstupný otvor. Batožinový priestor je väčší o 20 litrov, teraz 380 litrov. Zmenená je silueta tohto päťdverového hatchbacku.

1 BMW radu 1 2 BMW radu 1
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."