Nové BMW 1: väčšie, elegantnejšie, úspornejšie

Nedeľa, 05 jún 2011

Mníchovská automobilka vysiela konkurencii signál v podobe nového prémiového kompaktného modelu - prichádza druhá generácia BMW radu 1. S ňou aj špičková technológia motorov, podvozku a pohonných jednotiek s ešte výraznejšou úsporou, podstatne väčším vnútorným priestorom a inovatívnymi prvkami výbavy. Nová "jednotka" bude naďalej s pohonom zadných kolies, ktorý si berie ako základ silnej stránky svojho predchodcu, ktorého sa po celom svete predalo už vyše milióna exemplárov.

BMW 1
Druhá generácia BMW radu 1 je väčšia a technicky modernejšia ako jej predchodca

Základný model má ponúkať ešte lepšiu rovnováhu medzi športovými vlastnosťami a komfortom, zlepšenú funkčnosť a množstvo asistenčných systémov vodiča, doteraz dostupných iba vo vozidlách vyšších segmentov. Úplnou novinkou, ktorú prináša druhá generácia, je uvedenie dvoch paralelných doplnkových línií modelu: mestsky orientovanej BMW Urban Line a atleticky ambicióznej BMW Sport Line.

Nové BMW radu 1 narástlo oproti predchodcovi o 85 mm na 4324 mm, rázvor sa predĺžil o 20 mm na 2690 mm. Výška 1421 mm zostala zachovaná, nový model však má podstatne dynamickejšie proporcie a vzhľad, keďže šírka narástla o 17 mm na 1765 mm, rozchod predných kolies sa rozšíril o 51 mm na 1535 mm, rozchod zadných dokonca až o 72 mm na 1569 mm. Na zadných sedadlách pribudlo v pozdĺžnom smere 21 mm priestoru pre nohy pasažierov.

Prednej časti dominujú veľké "obličky" dvojitej mreže chladiča, "trojuholníkové" svetlá a trojdielny vstupný otvor pre vzduch. Dvojité svetlomety majú naďalej charakteristické krúžky, vnútorné sú však teraz výrazne menšie ako vonkajšie. Nechýbajú akcentové pásy v hornej časti svetlometov a smerovky zasadené do vnútorných svetelných prstencov. Novinkou pre BMW sú aj bočné smerovky zasadené do spätných zrkadiel.

BMW 1
Základné usporiadanie zostalo a ani dizajn nového BMW 1 sa príliš výrazne nezmenil

Interiér nového BMW 1 je kombinácia typických dizajnových prvkov BMW s inovatívnymi akcentmi zameranými na priestrannosť. Prémiovému charakteru modelu zodpovedajú vysoko kvalitné a precízne spracované materiály. Povrchy materiálov sú vrstvené, čo je ďalšia inovácia.

V kombinácii s doplnkovým navigačným systémom a rádiom BMW Professional využíva BMW radu 1 ovládací systém iDrive. Ten v tomto prípade pozostáva z ovládača na stredovej konzole, preferovaných tlačidiel a voľne stojaceho displeja s uhlopriečkou 6,5 palca, za príplatok 8,8 palca.

Batožinový priestor narástol oproti predchodcovi z 330 na 360 litrov. Jeho maximálny objem 1200 litrov a rovná ložná plocha sa sprístupnia po sklopení zadných sedadiel, štandardne delených v pomere 60/40.

Nové BMW radu 1 bude na úvod v ponuke s dvoma úplne novými benzínovými a troma radikálne prepracovanými naftovými štvorvalcami. Nový 1,6-litrový benzínový štvorvalec v modeloch BMW 116i a BMW 118i bude mať 136 koní, resp. 170 koní. Nový naftový základ motora v BMW 116d má maximálny výkon 116 koní, v BMW 118d disponuje výkonom 143 koní a pod kapotou BMW 120d disponuje s výkonom 184 k. Neskôr pribudnú ďalšie motory.

Nové BMW 1 je opatrené systémom bezkľúčového štartovania tlačidlom Start/Stop a doplnkovým systém komfortného vstupu.

BMW 1
Zmeny vpredu sú hneď viditeľné – nové svetlomety a okolo ľadviniek je viac plechu

Pokrokové technológie EfficientDynamics sú pri každom modeli BMW samozrejmosťou. Pre všetky motorizácie je štandardom 6stupňový manuál, za príplatok sa bude dodávať 8stupňový automat.

Svetová premiéra nového BMW 1 sa očakáva na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, do predaja by sa mal dostať do konca tohto roka.

BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1 BMW 1
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.