Nové BMW 330e Sedan - plug-in hybrid s väčším dojazdom

Piatok, 16 november 2018

Nový sedan BMW radu 3 predstavila mníchovská automobilka na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Po základných verziách s benzínovým a naftovým motorom prichádza nemecký výrobca s ďalšími pohonnými jednotkami. Jednou z nich je aj elektrifikovaná verzia s plug-in hybridnou jednotkou, ktorá príde na trh v lete budúceho roku.

1 BMW 330e
BMW 330e s plug-in hybridným pohonom sa do predaja dostane v lete 2019

Ešte pred novým BMW s plug-in hybridným pohonom, teda s tankovaním zo zásuvky, ktoré ponesie označenie 330e iPerformance, prídu začiatkom roka 2019 postupne 320i, 330i 318d, 320d a 320sDrive, všetky so spaľovacími štvorvalcovými motormi.

Ponuku so spaľovacími motormi pre novú generáciu športového sedanu tak rozšíri plug-in hybridný pohon. Elektrický dojazd narástol oproti predchodcovi o 50 percent na 60 kilometrov a emisie CO2 budú nižšie o viac ako 10 percent. Lepšia bude aj akcelerácia, keďže štandardne dodávaný XtraBoost krátkodobo zvýši výkon o 41 koní (30 kW).

BMW pri novom hybride hovorí o prvotriednej jazdnej dynamike a vysokej účinnosti. To by mali byť kľúčové vlastnosti nového BMW radu 3 Sedan. Rozšírením ponuky motorov o plug-in hybridný pohon sa tieto vlastnosti nového športového sedanu dostanú na vyššiu úroveň.

V novom modeli BMW 330e Sedan pracuje ostatná generácia pohonu BMW eDrive Technology, ktorá využíva štvorvalcový benzínový motor a poskytne výrazný nárast športových vlastností a tiež intenzívnejší zážitok z jazdy na čisto elektrický pohon. Pohonnú jednotku dopĺňa osemstupňová samočinná prevodovka.

Systém XtraBoost , po prvý raz štandardne zabudovaný do modelu značky BMW, dočasne zvyšuje výkon plug-in hybridného pohonu z 252 koní o ďalších 41 koní. Okrem spontánnejších reakcií motora modelu BMW 330e Sedan je o 50 percent vyšší aj dojazd na čisto elektrický pohon. Bez emisií sa tak teraz prejde vzdialenosť do 60 kilometrov. Spotreba paliva a emisie sú oproti predchodcovi nižšie o približne 10 percent – 1,7 l/100 km a 39 g/km.

Plug-in hybridný systém pozostáva z dvojlitrového štvorvalcového benzínového motora s technológiou BMW TwinPower Turbo Technology s výkonom 184 koní (135 kW), ktorý spolupracuje s elektromotorom. Jeho bežný výkon je 68 koní (50 kW), krátkodobo dokáže v špičke narásť až na 113 koní (83 kW). Systémový výkon dosahuje hodnotu 252 koní (185 kW), krútiaci moment 420 Nm.

Nové BMW 330e Sedan zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h. V režime Hybrid dosahuje nový model na čisto elektrický pohon rýchlosť 110 km/h, čo je o 30 km/h viac ako dokázal jeho predchodca. V režime Electric môže, bez vypúšťania emisií, jazdiť až do rýchlosti 140 km/h, predtým 120 km/h.

1 BMW 330e 2 BMW 330e 3 BMW 330e
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.