Nové BMW 330e Sedan - plug-in hybrid s väčším dojazdom

Piatok, 16 november 2018

Nový sedan BMW radu 3 predstavila mníchovská automobilka na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Po základných verziách s benzínovým a naftovým motorom prichádza nemecký výrobca s ďalšími pohonnými jednotkami. Jednou z nich je aj elektrifikovaná verzia s plug-in hybridnou jednotkou, ktorá príde na trh v lete budúceho roku.

1 BMW 330e
BMW 330e s plug-in hybridným pohonom sa do predaja dostane v lete 2019

Ešte pred novým BMW s plug-in hybridným pohonom, teda s tankovaním zo zásuvky, ktoré ponesie označenie 330e iPerformance, prídu začiatkom roka 2019 postupne 320i, 330i 318d, 320d a 320sDrive, všetky so spaľovacími štvorvalcovými motormi.

Ponuku so spaľovacími motormi pre novú generáciu športového sedanu tak rozšíri plug-in hybridný pohon. Elektrický dojazd narástol oproti predchodcovi o 50 percent na 60 kilometrov a emisie CO2 budú nižšie o viac ako 10 percent. Lepšia bude aj akcelerácia, keďže štandardne dodávaný XtraBoost krátkodobo zvýši výkon o 41 koní (30 kW).

BMW pri novom hybride hovorí o prvotriednej jazdnej dynamike a vysokej účinnosti. To by mali byť kľúčové vlastnosti nového BMW radu 3 Sedan. Rozšírením ponuky motorov o plug-in hybridný pohon sa tieto vlastnosti nového športového sedanu dostanú na vyššiu úroveň.

V novom modeli BMW 330e Sedan pracuje ostatná generácia pohonu BMW eDrive Technology, ktorá využíva štvorvalcový benzínový motor a poskytne výrazný nárast športových vlastností a tiež intenzívnejší zážitok z jazdy na čisto elektrický pohon. Pohonnú jednotku dopĺňa osemstupňová samočinná prevodovka.

Systém XtraBoost , po prvý raz štandardne zabudovaný do modelu značky BMW, dočasne zvyšuje výkon plug-in hybridného pohonu z 252 koní o ďalších 41 koní. Okrem spontánnejších reakcií motora modelu BMW 330e Sedan je o 50 percent vyšší aj dojazd na čisto elektrický pohon. Bez emisií sa tak teraz prejde vzdialenosť do 60 kilometrov. Spotreba paliva a emisie sú oproti predchodcovi nižšie o približne 10 percent – 1,7 l/100 km a 39 g/km.

Plug-in hybridný systém pozostáva z dvojlitrového štvorvalcového benzínového motora s technológiou BMW TwinPower Turbo Technology s výkonom 184 koní (135 kW), ktorý spolupracuje s elektromotorom. Jeho bežný výkon je 68 koní (50 kW), krátkodobo dokáže v špičke narásť až na 113 koní (83 kW). Systémový výkon dosahuje hodnotu 252 koní (185 kW), krútiaci moment 420 Nm.

Nové BMW 330e Sedan zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h. V režime Hybrid dosahuje nový model na čisto elektrický pohon rýchlosť 110 km/h, čo je o 30 km/h viac ako dokázal jeho predchodca. V režime Electric môže, bez vypúšťania emisií, jazdiť až do rýchlosti 140 km/h, predtým 120 km/h.

1 BMW 330e 2 BMW 330e 3 BMW 330e
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.