Nové BMW 330e Sedan - plug-in hybrid s väčším dojazdom

Piatok, 16 november 2018

Nový sedan BMW radu 3 predstavila mníchovská automobilka na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Po základných verziách s benzínovým a naftovým motorom prichádza nemecký výrobca s ďalšími pohonnými jednotkami. Jednou z nich je aj elektrifikovaná verzia s plug-in hybridnou jednotkou, ktorá príde na trh v lete budúceho roku.

1 BMW 330e
BMW 330e s plug-in hybridným pohonom sa do predaja dostane v lete 2019

Ešte pred novým BMW s plug-in hybridným pohonom, teda s tankovaním zo zásuvky, ktoré ponesie označenie 330e iPerformance, prídu začiatkom roka 2019 postupne 320i, 330i 318d, 320d a 320sDrive, všetky so spaľovacími štvorvalcovými motormi.

Ponuku so spaľovacími motormi pre novú generáciu športového sedanu tak rozšíri plug-in hybridný pohon. Elektrický dojazd narástol oproti predchodcovi o 50 percent na 60 kilometrov a emisie CO2 budú nižšie o viac ako 10 percent. Lepšia bude aj akcelerácia, keďže štandardne dodávaný XtraBoost krátkodobo zvýši výkon o 41 koní (30 kW).

BMW pri novom hybride hovorí o prvotriednej jazdnej dynamike a vysokej účinnosti. To by mali byť kľúčové vlastnosti nového BMW radu 3 Sedan. Rozšírením ponuky motorov o plug-in hybridný pohon sa tieto vlastnosti nového športového sedanu dostanú na vyššiu úroveň.

V novom modeli BMW 330e Sedan pracuje ostatná generácia pohonu BMW eDrive Technology, ktorá využíva štvorvalcový benzínový motor a poskytne výrazný nárast športových vlastností a tiež intenzívnejší zážitok z jazdy na čisto elektrický pohon. Pohonnú jednotku dopĺňa osemstupňová samočinná prevodovka.

Systém XtraBoost , po prvý raz štandardne zabudovaný do modelu značky BMW, dočasne zvyšuje výkon plug-in hybridného pohonu z 252 koní o ďalších 41 koní. Okrem spontánnejších reakcií motora modelu BMW 330e Sedan je o 50 percent vyšší aj dojazd na čisto elektrický pohon. Bez emisií sa tak teraz prejde vzdialenosť do 60 kilometrov. Spotreba paliva a emisie sú oproti predchodcovi nižšie o približne 10 percent – 1,7 l/100 km a 39 g/km.

Plug-in hybridný systém pozostáva z dvojlitrového štvorvalcového benzínového motora s technológiou BMW TwinPower Turbo Technology s výkonom 184 koní (135 kW), ktorý spolupracuje s elektromotorom. Jeho bežný výkon je 68 koní (50 kW), krátkodobo dokáže v špičke narásť až na 113 koní (83 kW). Systémový výkon dosahuje hodnotu 252 koní (185 kW), krútiaci moment 420 Nm.

Nové BMW 330e Sedan zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h. V režime Hybrid dosahuje nový model na čisto elektrický pohon rýchlosť 110 km/h, čo je o 30 km/h viac ako dokázal jeho predchodca. V režime Electric môže, bez vypúšťania emisií, jazdiť až do rýchlosti 140 km/h, predtým 120 km/h.

1 BMW 330e 2 BMW 330e 3 BMW 330e
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.