Nové BMW 330e Sedan - plug-in hybrid s väčším dojazdom

Piatok, 16 november 2018

Nový sedan BMW radu 3 predstavila mníchovská automobilka na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži. Po základných verziách s benzínovým a naftovým motorom prichádza nemecký výrobca s ďalšími pohonnými jednotkami. Jednou z nich je aj elektrifikovaná verzia s plug-in hybridnou jednotkou, ktorá príde na trh v lete budúceho roku.

1 BMW 330e
BMW 330e s plug-in hybridným pohonom sa do predaja dostane v lete 2019

Ešte pred novým BMW s plug-in hybridným pohonom, teda s tankovaním zo zásuvky, ktoré ponesie označenie 330e iPerformance, prídu začiatkom roka 2019 postupne 320i, 330i 318d, 320d a 320sDrive, všetky so spaľovacími štvorvalcovými motormi.

Ponuku so spaľovacími motormi pre novú generáciu športového sedanu tak rozšíri plug-in hybridný pohon. Elektrický dojazd narástol oproti predchodcovi o 50 percent na 60 kilometrov a emisie CO2 budú nižšie o viac ako 10 percent. Lepšia bude aj akcelerácia, keďže štandardne dodávaný XtraBoost krátkodobo zvýši výkon o 41 koní (30 kW).

BMW pri novom hybride hovorí o prvotriednej jazdnej dynamike a vysokej účinnosti. To by mali byť kľúčové vlastnosti nového BMW radu 3 Sedan. Rozšírením ponuky motorov o plug-in hybridný pohon sa tieto vlastnosti nového športového sedanu dostanú na vyššiu úroveň.

V novom modeli BMW 330e Sedan pracuje ostatná generácia pohonu BMW eDrive Technology, ktorá využíva štvorvalcový benzínový motor a poskytne výrazný nárast športových vlastností a tiež intenzívnejší zážitok z jazdy na čisto elektrický pohon. Pohonnú jednotku dopĺňa osemstupňová samočinná prevodovka.

Systém XtraBoost , po prvý raz štandardne zabudovaný do modelu značky BMW, dočasne zvyšuje výkon plug-in hybridného pohonu z 252 koní o ďalších 41 koní. Okrem spontánnejších reakcií motora modelu BMW 330e Sedan je o 50 percent vyšší aj dojazd na čisto elektrický pohon. Bez emisií sa tak teraz prejde vzdialenosť do 60 kilometrov. Spotreba paliva a emisie sú oproti predchodcovi nižšie o približne 10 percent – 1,7 l/100 km a 39 g/km.

Plug-in hybridný systém pozostáva z dvojlitrového štvorvalcového benzínového motora s technológiou BMW TwinPower Turbo Technology s výkonom 184 koní (135 kW), ktorý spolupracuje s elektromotorom. Jeho bežný výkon je 68 koní (50 kW), krátkodobo dokáže v špičke narásť až na 113 koní (83 kW). Systémový výkon dosahuje hodnotu 252 koní (185 kW), krútiaci moment 420 Nm.

Nové BMW 330e Sedan zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 6,0 sekundy a maximálna rýchlosť je 230 km/h. V režime Hybrid dosahuje nový model na čisto elektrický pohon rýchlosť 110 km/h, čo je o 30 km/h viac ako dokázal jeho predchodca. V režime Electric môže, bez vypúšťania emisií, jazdiť až do rýchlosti 140 km/h, predtým 120 km/h.

1 BMW 330e 2 BMW 330e 3 BMW 330e
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.