Nové BMW 8 Coupé: Návrat osmičky, aj s osemvalcom

Štvrtok, 28 jún 2018

Príchod kupé radu 8 mníchovskej automobilky BMW automobilka oficiálne ohlásila. Nové luxusné dvojdverové kupé nahradí doterajšiu generáciu radu 6. BMW 8 sa predstaví vo verzii s turbodieselom i benzínovým osemvalcom.

1 BMW 8 Coupé
BMW radu 8 kupé, nová generácia sa vracia po takmer dvadsiatich rokoch

Ako koncept automobilka BMW pripravovaný model predstavila v máji 2017 na Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Cernobbiu pri jazera Como a prezentovala ho ako reálny predobraz budúceho sériového modelu. Teraz, niečo po vyše roku, je tu sériový model, ktorú je dlhý 4843 mm, široký 1902 mm a na výšku má len 1341 mm. Rázvor náprav meria 2822 mm.

Nové osmičkové BMW je ako skriesenie predošlej generácie E31, ktorá sa vyrábala presne desať rokov – od mája 1989 do rovnakého mesiaca 1999. Nová generácia BMW radu 8 má s pôvodnou spoločné najmä to, že ide znovu o luxusné dvojdverové kupé Bavorov. Na verejnosti sa nové BMW 8 predstavilo v pretekárskej verzii na dvoch podujatiach, naposledy to bolo na nedávnych pretekoch 24hodím Le Mans, sériový model príde na jeseň tohto roku.

O modeli novej generácie BMW 8 Coupé automobilka hovorí, že predstavuje vozidlo, ktoré spája výnimočný výkon, emotívny dizajn, špičkový luxus a najpokrokovejšie prvky výbavy v oblasti možností zobrazovania, ovládania, užívateľského rozhrania, asistenčných prvkov vodiča a konektivity.

Verzia s benzínovým motorom 50i xDrive poháňa vpredu uložený osemvalcový zážihový motor s objemom 4,4 litra a priamym vstrekovaním a dvomi turbodúchadlami, ktorý pri otáčkach 5500 až 6000 produkuje výkon 390 kW/530 k. Najvyšší krútiaci moment je 750 Nm má v rozmedzí od 1750 do 4600 otáčok. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy. Túto hodnotu akcelerácie dosahuje aj vďaka 8stupňovej samočinnej prevodovke Steptronic.

Naftovú verziu 840d poháňa trojlitrový šesťvalec TwinPower Turbo, ktorý disponuje výkonom 235 kW/320 k pri 4400 otáčkach a jeho najvyšší krútiaci moment je 680 Nm pri 1570 až 2250 otáčkach. Šprint na stovku so samočinným osemstupňovým Steptronicom zvládne za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch verzií je obmedzená na 250 km/h. Za jazdné vlastnosti je BMW 8 Coupé vďačné podvozku, ktorý má vpredu nápravu s dvojitými lichobežníkmi, vzadu päťprvkové zavesenie.

Nové kupé BMW radu 8 má emotívny dizajn, špičkový luxus a najpokrokovejšie prvky výbavy. Samozrejmosťou je adaptívny podvozok, aktívne riadenie, automatický parkovací systém s kamerami s pohľadom zhora, asistent jazdy v jazdných pruhoch, nočné videnie, aktívny tempomat, head-up displej, varovanie pred jazdou v protismere a luxus interiéru zvyšuje kožené čalúnenie.

Vpredu vzhľadovo zaujmú nízke hlavné svetlomety s LED diódami, ktoré za príplatok môže nahradiť laserová technológia. Zadné koncové svetlá sú ledkové a pretiahnuté do bokov karosérie a už menej tvaru písmena L. Koncovky výfuku majú tvar lichobežníka. Vzhľad nového BMW radu 8 si zákazník bude môcť upraviť podľa známeho balíčka Individual. Nechýbajú internetové služby, Bluetooth a bezdrôtové nabíjanie mobilu.

Číslica 8 v označení modelu podčiarkuje výnimočné postavenie nového kupé radu 8 v rámci modelovej palety značky BMW. Verzia i8 Coupé zosobňuje mimoriadne emotívne a maximálne športové vozidlo. Model 8 Coupé sa tak stáva kľúčovou súčasťou luxusného segmentu BMW.

Celosvetový začiatok predaja nového modelu BMW radu 8 Coupé je naplánovaný na november 2018. Vyrábať sa bude v nemeckom závode BMW v meste Dingolfing.

1 BMW 8 Coupé 2 BMW 8 Coupé 3 BMW 8 Coupé 4 BMW 8 Coupé 5 BMW 8 Coupé 6 BMW 8 Coupé 7 BMW 8 Coupé 8 BMW 8 Coupé 9 BMW 8 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.