Nové BMW 8 Coupé: Návrat osmičky, aj s osemvalcom

Štvrtok, 28 jún 2018

Príchod kupé radu 8 mníchovskej automobilky BMW automobilka oficiálne ohlásila. Nové luxusné dvojdverové kupé nahradí doterajšiu generáciu radu 6. BMW 8 sa predstaví vo verzii s turbodieselom i benzínovým osemvalcom.

1 BMW 8 Coupé
BMW radu 8 kupé, nová generácia sa vracia po takmer dvadsiatich rokoch

Ako koncept automobilka BMW pripravovaný model predstavila v máji 2017 na Concorso d'Eleganza Villa d'Este v Cernobbiu pri jazera Como a prezentovala ho ako reálny predobraz budúceho sériového modelu. Teraz, niečo po vyše roku, je tu sériový model, ktorú je dlhý 4843 mm, široký 1902 mm a na výšku má len 1341 mm. Rázvor náprav meria 2822 mm.

Nové osmičkové BMW je ako skriesenie predošlej generácie E31, ktorá sa vyrábala presne desať rokov – od mája 1989 do rovnakého mesiaca 1999. Nová generácia BMW radu 8 má s pôvodnou spoločné najmä to, že ide znovu o luxusné dvojdverové kupé Bavorov. Na verejnosti sa nové BMW 8 predstavilo v pretekárskej verzii na dvoch podujatiach, naposledy to bolo na nedávnych pretekoch 24hodím Le Mans, sériový model príde na jeseň tohto roku.

O modeli novej generácie BMW 8 Coupé automobilka hovorí, že predstavuje vozidlo, ktoré spája výnimočný výkon, emotívny dizajn, špičkový luxus a najpokrokovejšie prvky výbavy v oblasti možností zobrazovania, ovládania, užívateľského rozhrania, asistenčných prvkov vodiča a konektivity.

Verzia s benzínovým motorom 50i xDrive poháňa vpredu uložený osemvalcový zážihový motor s objemom 4,4 litra a priamym vstrekovaním a dvomi turbodúchadlami, ktorý pri otáčkach 5500 až 6000 produkuje výkon 390 kW/530 k. Najvyšší krútiaci moment je 750 Nm má v rozmedzí od 1750 do 4600 otáčok. Akceleruje z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy. Túto hodnotu akcelerácie dosahuje aj vďaka 8stupňovej samočinnej prevodovke Steptronic.

Naftovú verziu 840d poháňa trojlitrový šesťvalec TwinPower Turbo, ktorý disponuje výkonom 235 kW/320 k pri 4400 otáčkach a jeho najvyšší krútiaci moment je 680 Nm pri 1570 až 2250 otáčkach. Šprint na stovku so samočinným osemstupňovým Steptronicom zvládne za 4,9 sekundy. Maximálna rýchlosť oboch verzií je obmedzená na 250 km/h. Za jazdné vlastnosti je BMW 8 Coupé vďačné podvozku, ktorý má vpredu nápravu s dvojitými lichobežníkmi, vzadu päťprvkové zavesenie.

Nové kupé BMW radu 8 má emotívny dizajn, špičkový luxus a najpokrokovejšie prvky výbavy. Samozrejmosťou je adaptívny podvozok, aktívne riadenie, automatický parkovací systém s kamerami s pohľadom zhora, asistent jazdy v jazdných pruhoch, nočné videnie, aktívny tempomat, head-up displej, varovanie pred jazdou v protismere a luxus interiéru zvyšuje kožené čalúnenie.

Vpredu vzhľadovo zaujmú nízke hlavné svetlomety s LED diódami, ktoré za príplatok môže nahradiť laserová technológia. Zadné koncové svetlá sú ledkové a pretiahnuté do bokov karosérie a už menej tvaru písmena L. Koncovky výfuku majú tvar lichobežníka. Vzhľad nového BMW radu 8 si zákazník bude môcť upraviť podľa známeho balíčka Individual. Nechýbajú internetové služby, Bluetooth a bezdrôtové nabíjanie mobilu.

Číslica 8 v označení modelu podčiarkuje výnimočné postavenie nového kupé radu 8 v rámci modelovej palety značky BMW. Verzia i8 Coupé zosobňuje mimoriadne emotívne a maximálne športové vozidlo. Model 8 Coupé sa tak stáva kľúčovou súčasťou luxusného segmentu BMW.

Celosvetový začiatok predaja nového modelu BMW radu 8 Coupé je naplánovaný na november 2018. Vyrábať sa bude v nemeckom závode BMW v meste Dingolfing.

1 BMW 8 Coupé 2 BMW 8 Coupé 3 BMW 8 Coupé 4 BMW 8 Coupé 5 BMW 8 Coupé 6 BMW 8 Coupé 7 BMW 8 Coupé 8 BMW 8 Coupé 9 BMW 8 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).