Nové BMW M2: 370 k, 500 Nm

Štvrtok, 15 október 2015

Po nedávnom predstavení modelu M4 GTS prichádza teraz bavorská automobilka s ďalším emkovým modelom - kupé M2. Nové BMW M2 Coupé je to najsprávnejšie "emko", keďže jeho kompaktné rozmery sa viac hodia pre rozmerovo menší a mrštný športiak. S poriadne silným motorom mu dodávajú správnu esenciu pre dynamiku, obratnosť, zábavu za volantom a radosť z jazdy.

1 BMW M2 Coupé
Nové BMW M2 Coupé ako nástupca modelu BMW 1 M Coupé má nielen správne rozmery, ale je aj tým správnym šarmantným športovým autom na každý deň i športové vyžitie

Už na prvý pohľad je jasné, že nové BMW M2 Coupé patrí do rodiny modelov BMW radu M. Má štýlový dizajn, ktorý nefalšovane prezentuje jeho dynamické danosti a vyžaruje z neho výnimočný pretekársky potenciál. Má dravý vzhľad, čo zvýrazňujú vytiahnuté blatníky, výrazné bočné prelisy, vzadu nárazník s difúzorom a párom koncoviek výfuku a decentný spojler na veku batožinového priestoru. A samozrejme kované kolesá obuté do pneumatík Michelin Pilot Super Sport vpredu s rozmerom 245/35 R 19 a vzadu 265/35 R19.

Vpredu na novom M2 kupé upúta nízka maska s veľkými otvormi na nasávanie vzduchu, mohutné boky s charakteristickými mriežkami M, 19-palcové hliníkové disky kolies so zdvojenými lúčmi charakteristickými pre modely M. Nízka a široká zadná časť s výfukovým systémom s dvojitými koncovkami je rovnako charakteristická pre modely M.

Pod kapotou nového modelu je strojovňa s novovyvinutým radovým šesťvalcovým motorom s technológiou M TwinPower Turbo so zdvihovým objemom tri litre, ktorého výkon je naladený na 370 koní (272 kW): Dosahuje ho pri 6500 otáčkach, ale vytočiť sa dá až 7000 otáčok. Najvyšší krútiaci moment je 465 Nm, s overboostom až 500 Nm, a to od 1450 do 4750 otáčok.

Výkonný motor sa môže kombinovať s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou 0radu M, štandardne sa však bude dodávať šesťstupňový manuál. S tou prvou dokáže šprintovať z 0 na 100 km/h za 4,3 s, so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou za 4,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h, s balíkom M Driver's Package až 270 km/h, ale je tiež elektronicky obmedzená.

2 BMW M2 Coupé
Zadný nárazník s difúzorom a párom koncoviek výfuku a decentný spojler na veku kufra

Výkonný motor si vyžaduje silne dimenzované brzdy, preto predné kotúče majú priemer 15 palcov a štvorpiestikové strmene, vzadu sú kotúče s priemerom 14,5 palca a dvojpiestikové strmene.

Nové emko je uspôsobené tak, že sa bude môcť používať tak pre každodenné jazdenie na bežných cestách, ako aj na pretekárskej dráhe. Má ľahké športové zavesenie kolies vyrobené z hliníka, voliteľnú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku (M DCT), resp. šesťstupňovú manuálnu, aktívny diferenciál, kompozitné brzdy a dynamický režim – to všetko z rámca radu M. Mnohé z toho pochádza z väčšieho M4.

Čo vodič ocení je, že v prípade manuálnej prevodovky bude elektronika pri podraďovaní sama dávať medziplyn a upravovať klapky výfuku a ovplyvňovať tak zvuk. Riadenie používa elektrický posilňovač a samozrejmosťou je systém stability s rôznymi asistenčnými módmi. Aj napriek použitiu ľahkých materiálov má model M2 Coupé hmotnosť 1495 kg.

3 BMW M2 Coupé
Interiér, to je aj športový volant, športové sedadlá, karbónové dekory a emblámy M

Charakter modelov BMW M je zrejmý aj v dizajne interiéru. Výplne dverí sú obložené Alcantarou, na stredovej konzole sú použité uhlíkové vlákna. Spolu to vytvára atmosféru výnimočnej kvality a športového ducha, ktoré ešte zvýrazňuje kontrastné modré prešívanie a vyrazené emblémy M na vybratých detailoch, napríklad na operadlách sedadiel. Športového ducha dotvárajú športové sedadlá, športový volant a riadiaca páka M.

Svoje schopnosti preukázal nový M2 kupé na Severnej slučke pretekárskeho okruhu Nürburgring, kde dosiahol čas 7:58 minúty, ktorý je len o tri sekundy pomalší ako tu dosiahol model BMW M5.

Automobilka BMW zdôrazňuje, že nové BMW M2 Coupé nie je len priamym nasledovníkom úspešného modelu BMW radu 1 M Coupé, ale vo svojej podstate aj potomkom pôvodných modelov radu M - E30 BMW M3 a BMW 2002 turbo.

1 BMW M2 Coupé 2 BMW M2 Coupé 3 BMW M2 Coupé 4 BMW M2 Coupé 5 BMW M2 Coupé 6 BMW M2 Coupé 7 BMW M2 Coupé 8 BMW M2 Coupé 9 BMW M2 Coupé 10 BMW M2 Coupé 11 BMW M2 Coupé 12 BMW M2 Coupé
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."