Nové BMW M5 Safety Car pre MotoGP

Štvrtok, 02 november 2017

Rýchle autá asistujú pri každých motoristických pretekoch na okruhu. Značka BMW sa stará o bezpečnosť pri vrcholných okruhových motocyklových pretekoch seriálu MotoGP už viac ako dvadsať rokov ako oficiálny automobil týchto pretekov.

1 BMW M5 MotoGP Safety Car
Nové vysokovýkonné BMW M5 MotoGP Safety Car sa od budúcej sezóny bude starať o bezpečnosť pri vrcholných motocyklových pretekoch seriálu MotoGP

Nový model BMW M5 MotoGP Safety Car sa predstavuje v úlohe ďalšieho hviezdneho bezpečnostného vozidla Safety Car.Určený je pre nasledujúcu sezónu pretekov MotoGP. Postavili ho na základe nového modelu BMW M5, ktorý sa verejnosti predstavil v auguste tohto roku. Nový Safety Car bude s novátorskou technológiou M xDrive a po prvý raz ho BMW uvedie na poslednom tohtoročnom podujatí seriálu MotoGP vo Valencii v dňoch 10. až 12. novembra.

Technické parametre nového modelu zaručujú perfektnú ovládateľnosť na hrane jazdnej dynamiky, tak na ceste ako aj na pretekárskej trati. Vo svete MotoGP vývoj nikdy neustáva, vďaka čomu sa limity posúvajú stále vyššie. Platí to aj pre vozidlá BMW M, pričom nový model M5 MotoGP Safety Car je vynikajúcim príkladom nástupu nových inovácií za maximálnymi úrovňami výkonu.

Aj dizajn nového modelu BMW M5 MotoGP Safety Car jasne dáva najavo jeho pretekársky charakter: je inšpirovaný dizajnom nového pretekárskeho automobilu BMW M8 GTE, ktorý bude v budúcom roku reprezentovať značku BMW na 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

Nový safety car má nový pohon všetkých kolies z nového modelu M s názvom M xDrive použitý prvýkrát. Srdcom modelu BMW M5 je 4,4-litrový 8-valcový vidlicový motor s technológiou M TwinPower Turbo. Má zvýšený výkon oproti doterajším modelom M5 a dosahuje 441 kW/600 k a maximálny krútiaci moment 750 Nm.

Nový BMW M5 zrýchľuje z 0 na 100 km/h 3,4 sekundy. Má novú 8stupňovú automatickú prevodovku M Steptronic s technológiou Drivelogic. Podvozok má špeciálne kinematické a elastokinematické prvky pre modely M, ktoré prispievajú k optimalizovanej dynamike jazdy. Hmotnosť vozidla je nižšia vďaka prvkom, ako je strecha z ľahkého plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.

1 BMW M5 MotoGP Safety Car 2 BMW M5 MotoGP Safety Car 3 BMW M5 MotoGP Safety Car 4 BMW M5 MotoGP Safety Car 5 BMW M5 MotoGP Safety Car 6 BMW M5 MotoGP Safety Car
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.