Nové BMW M5 Safety Car pre MotoGP

Štvrtok, 02 november 2017

Rýchle autá asistujú pri každých motoristických pretekoch na okruhu. Značka BMW sa stará o bezpečnosť pri vrcholných okruhových motocyklových pretekoch seriálu MotoGP už viac ako dvadsať rokov ako oficiálny automobil týchto pretekov.

1 BMW M5 MotoGP Safety Car
Nové vysokovýkonné BMW M5 MotoGP Safety Car sa od budúcej sezóny bude starať o bezpečnosť pri vrcholných motocyklových pretekoch seriálu MotoGP

Nový model BMW M5 MotoGP Safety Car sa predstavuje v úlohe ďalšieho hviezdneho bezpečnostného vozidla Safety Car.Určený je pre nasledujúcu sezónu pretekov MotoGP. Postavili ho na základe nového modelu BMW M5, ktorý sa verejnosti predstavil v auguste tohto roku. Nový Safety Car bude s novátorskou technológiou M xDrive a po prvý raz ho BMW uvedie na poslednom tohtoročnom podujatí seriálu MotoGP vo Valencii v dňoch 10. až 12. novembra.

Technické parametre nového modelu zaručujú perfektnú ovládateľnosť na hrane jazdnej dynamiky, tak na ceste ako aj na pretekárskej trati. Vo svete MotoGP vývoj nikdy neustáva, vďaka čomu sa limity posúvajú stále vyššie. Platí to aj pre vozidlá BMW M, pričom nový model M5 MotoGP Safety Car je vynikajúcim príkladom nástupu nových inovácií za maximálnymi úrovňami výkonu.

Aj dizajn nového modelu BMW M5 MotoGP Safety Car jasne dáva najavo jeho pretekársky charakter: je inšpirovaný dizajnom nového pretekárskeho automobilu BMW M8 GTE, ktorý bude v budúcom roku reprezentovať značku BMW na 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

Nový safety car má nový pohon všetkých kolies z nového modelu M s názvom M xDrive použitý prvýkrát. Srdcom modelu BMW M5 je 4,4-litrový 8-valcový vidlicový motor s technológiou M TwinPower Turbo. Má zvýšený výkon oproti doterajším modelom M5 a dosahuje 441 kW/600 k a maximálny krútiaci moment 750 Nm.

Nový BMW M5 zrýchľuje z 0 na 100 km/h 3,4 sekundy. Má novú 8stupňovú automatickú prevodovku M Steptronic s technológiou Drivelogic. Podvozok má špeciálne kinematické a elastokinematické prvky pre modely M, ktoré prispievajú k optimalizovanej dynamike jazdy. Hmotnosť vozidla je nižšia vďaka prvkom, ako je strecha z ľahkého plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.

1 BMW M5 MotoGP Safety Car 2 BMW M5 MotoGP Safety Car 3 BMW M5 MotoGP Safety Car 4 BMW M5 MotoGP Safety Car 5 BMW M5 MotoGP Safety Car 6 BMW M5 MotoGP Safety Car
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.