Nové Mini Cabrio: výkonnejšie a úspornejšie

Utorok, 16 december 2008

Druhá generácia nového Mini sa dočkala aj verzie kabriolet. Prichádza po dvoch rokoch od uvedenia novej generácie novodobého Mini. V čom sa bude líšiť od svojho predchodcu?

Mini Cabrio Mini Cabrio

Pri pohľade na nové Mini Cabrio veľký rozdiel oproti prvej generácii nezistíme. Svojou dĺžkou necelých 370 cm, šírkou 168 cm, výškou 141 cm a rázvorom náprav takmer 247 cm sa radí medzi najmenšie štvormiestne otvorené automobily. Zmeny na vonkajšom vzhľade sú oproti uzavretej verzii viac menej iba v menších detailoch. Už strohý Aj laik spozná, že na novom Cabrio absentuje ochranný oblúk za zadnými sedadlami. Nahradil ho nový hliníkový vystreľovací ochranný oblúk, ktorý v prípade prevrátenia aktivuje čidlo a uvedie do činnosti v priebehu 150 ms elektromechanický systém ako súčasť bezpečnostnej výbavy nového Mini Cabrio.

Strecha nového kabrioletu je podobne ako u predchádzajúceho modelu klasická plátenná z nepremokavého materiálu natiahnutá na konštrukcii z hliníkových profilov. Strecha sa ovláda samočinne pomocou elektrohydraulického systému a na jej natiahnutie alebo zloženie je potrebných len pätnásť sekúnd. Ovláda sa tlačidlom na ráme čelného skla alebo tlačidlom na kľúči. Podľa výrobcu je konštrukcia strechy natoľko masívna, že aj pri vyšších rýchlostiach odoláva vibráciám z prúdenia vzduchu. Vynechaním pevného ochranného oblúka sa zlepšil výhľad z auta dozadu a zväčšeným bočným sklám aj výhľad do strán. Zmenené je aj zadné vyhrievané okno (na prianie môže byť vyhrievané aj čelné sklo), ktoré plynule nadväzuje na líniu strechy. Príjemným konštatovaním je, že napriek zvýšeniu tuhosti karosérie sa celková hmotnosť modelu Mini Cabrio znížila o desať kilogramov.

Nové Mini Cabrio sa bude dodávať v základnej verzii ako Cooper Cabrio s benzínovým štvorvalcom s objemom 1598 cm3, výkonom 120 koní a krútiacim momentom 160 Nm pri 4250 ot/min. Zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,8 s, pôjde najviac 198 km/h, spotreba bude 5,7 l/100 km a CO2 137 g/km. Výkonnejšou verziou bude Cooper S Cabrio s rovnakým objemom motora, ale s turbodúchadlom a priamym vstrekovaním paliva. Výkon sa zvýši na 175 koní, krútiaci moment na 240 Nm (260 Nm s funkciou Overboost). Z nuly na 100 km/h zrýchli za 7,4 sekundy a najvyššia rýchlosť sa posúva na 222 km/h. Spotreba bude tiež príjemne nízka 6,4 l/100 km a emisie CO2 153 g/km.

Ak to zhrnieme, tak Mini Cabrio druhej generácie okrem evolučného dizajnu má výkonnejšie a úspornejšie motory, sofistikovanejšiu technológiu podvozku, optimalizovanú bezpečnostnú techniku, nové farby a materiály, ale poskytne aj viac zábavy za volantom. To sú hlavné zmeny na novom Mini Cabrio, jedinom prémiovom kabriolete vo svojom segmente.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.