Nové MINI: Paceman Concept

Sobota, 25 december 2010

Pred desiatimi rokmi na autosalóne v Detroite sa uskutočnilo znovuzrodenie značky MINI, keď sa verejnosti predstavil prvý moderný model značky. Teraz je MINI pripravený osláviť významné jubileum svetovou premiérou novej štúdie Paceman Concept. Širokej verejnosti sa predstaví v dňoch 10. - 23. januára na autosalóne v Detroite.

MINI Paceman Concept spredu
Štúdia MINI Paceman Concept sa verejnosti predstaví v januári 2011 v Detroite

Nový dvojdverový Paceman Concept kombinuje vzhľad, všestrannosť a dimenzie štvordverového MINI Countryman so športovosťou kupé. Koncept je rovnako dlhý 411 cm ako MINI Countryman a svojim vzhľadom, najmä klesajúcou strechou a zadnými rozšírenými blatníkmi, pripomína kupé. Od Countrymanu ho odlišujú aj 19palcové kolesá s novým dizajnom.

Nový dvojdverový Paceman Concept už na prvý pohľad nezaprie v sebe gény MINI. Klasickú MINI koncepciu a prvky modelu MINI Countryman spája koncept do mimoriadne harmonického celku. Výsledkom je MINI, ktorého vizuálne línie evokujú americké "muscle cars" a ktoré pôsobí mimoriadne dynamicky pri pohľade zo všetkých strán.

MINI Paceman Concept zozadu
Vzhľad štúdie Paceman Concept využíva prvky Countrymana a nezaprie gény MINI

Podvozková technológia MINI bola pre potreby štúdie Paceman Concept rozvinutá ďalej s cieľom využiť extrémny potenciál výkonných motorov. Športový handling, komfort jazdy a pocit z jazdy na motokáre sú typické aj pre MINI Paceman Concept.

Jazdné vlastnosti garantuje predná náprava so vzperami McPherson, elektrický posilňovač riadenia s účinkom premenlivým podľa rýchlosti jazdy. Viacprvkovú zadnú nápravu vyvinuli odborníci na podvozky z BMW Group tak, aby bolo možné použiť s pohonom predných, ale aj všetkých štyroch kolies.

Interiér štúdie Paceman Concept využíva štylistické prvky MINI, ale aj nové elementy. Za robustným exteriérom sa ukrýva elegantne športové vnútro s prémiovou kvalitou. Špičkovú funkčnosť interiéru vizuálne zdôrazňujú aj rozmerné bočné výstupy klimatizácie.

MINI Paceman Concept zboku
Paceman Concept nápadne pripomína MINI Countryman a športový vzhľad kupé

Koncept Paceman bude mať pod kapotou motor z ponuky MINI John Coopert Works s objemom 1,6-litra s prepĺňaním turbodúchadlom typu twin-scroll. Tento štvorvalcový agregát vyvinie výkon 211 koní s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, ktorý sa dá krátkodobo zvýšiť až na 280 Nm vďaka funkcii Overboost. Bude spolupracovať so stálym pohonom všetkých kolies s elektromagneticky ovládaným centrálnym diferenciálom podobným ako má BMW xDrive.

MINI Paceman Concept je štúdiou, ktorá je však navrhnutá tak, aby ju bolo možné využiť na sériovú výrobu. Najskôr by to však mohlo byť zrejme až v roku 2012.

Autor: J. Goldberger
Foto: MINI
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.