Nové Subaru WRC: premiéra v Grécku

Pondelok, 26 máj 2008

Dlho očakávaný a viackrát ohlasovaný nový súťažný automobil Subaru pre majstrostrovstvá sveta je realitou. Naostro sa predstaví už koncom mája tohto roku v Grécku na Rallye Akropolis.

Subaru WRC Subaru WRC

Od siedmej rallye tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta nasadí športová divízia automobilky Subaru do šampionátu svoj najnovší model Impreza WRC 2008. V súčasnosti nasadzuje Subaru do seriálu WRC automobily, založené na sériovej produkcii so špecifikáciou pre rallye. Súčasné súťažné automobily WRC, Subaru Impreza WRC 2008, pochádza z modelu Impreza 2007. Nový model už absolvoval záverečné vývojové testy a je pripravený na nasadenie do seriálu.

Posledný vývojový model Subaru Impreza WRC 2008 má väčší rázvor kolies s kratšími prevismi vpredu i vzadu. Navyše, zadné krídlo upevnené na veku batožinového priestoru starého modelu, je tentoraz integrálnou súčasťou zadných dverí, čím Impreza získava charakteristický vzhľad. Naopak, pod kapotou Subaru ostáva osvedčené dvojlitrové turbo s výkonom približne 300 koní a symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies Symmetrical AWD.

Až doteraz používali automobily World Rally od Subaru "hviezdny" look na modrej farbe, ktorý vytváral unikátnu identitu športovej značky. Nové auto sa uberá úplne iným smerom. Nová farebná schéma, vytvorená dizajnovým oddelením Fuji Heavy Industries, využíva naďalej modrý základ, ale tentoraz s kompletným logom Subaru v strede s bielymi a striebornými linkami. Tak, ako majú novú identitu pretekárske automobily, majú ju aj jazdecké overaly alebo servisné stany, využívané na rallye.

Premiéra Subaru Impreza WRC 2008 bude na Acropolis Rally v Grécku od 29. mája do 1. júna 2008 pod vedením šéfa tímu Davida Richardsa. V kokpitoch oboch nových automobilov budú za volantom osvedčení zmluvní jazdci Nór Petter Solberg a Austrálčan Chris Atkinson. Mal by im pomôcť opäť víťaziť v seriáli majstrovstiev sveta a Solbergovi možno aj znovu pomýšľať na titul majstra sveta.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.