Nové supermoto: Husqvarna SM 630

Pondelok, 26 apríl 2010

Husqvarna modernizuje a pre tento rok pripravila novinku supermoto s modelovým označením SM 630. Nový model je náhradou za starší SM 610. Ide o úplne nový motocykel s novým rámom i novou jednovalcovou pohonnou jednotkou s objemom zvýšeným na 600 cm³, s rozvodom OHC a so vstrekovaním benzínu. Oproti doterajšiemu modelu má nový štvortakt približne o 20 % vyšší výkon.

Husqvarna SM 630

Nový kompletne navrhnutý dizajn dodáva novému modelu SM 630 elegantný a zároveň agresívny vzhľad. Nové je aj sedadlo, nádrž, bočné panely i predné a zadné blatníky. Predná vidlica je od talianskeho výrobcu Marzocchi, zadná má centrálny tlmič od Sachsa. SM 630 má vpredu zdvih 250 mm a vzadu 290 mm, jazdí na 17palcových kolesách s rozmerom 120/70 vpredu a 150/60 vzadu. Rozmer najmä zadnej pneumatiky naznačuje, že nejde o šírku určenú na pretekárske účely, ale "len" na bežné jazdenie a po bežných cestách, aj keď so športovým apetítom. Pohotovostná hmotnosť Husqvarny SM 630 bez náplní a paliva je 158 kg.

Pozornosť u novinky SM 630 si zasluhuje nový kvapalinou chladený motor, ktorý má zväčšené vŕtanie z 98 do 100 mm (zdvih valca je 76,4 mm) a objem zvýšený na 600 cm³, hlavu valca s červeným rocker boxom ako pretekárske stroje, rozvod ventilov DOHC a elektronicky riadené vstrekovanie vyvinuté v spolupráci s Mikuni.

Motor je teraz vybavený 45 mm škrtiacim ventilom a vstrekovačmi paliva Mitsubishi "twin jet" so vstrekovacím tlakom 300 kPa. Výkon motora sa prenáša na zadné koleso prostredníctvom 6stupňovej mechanickej prevodovky a klasickej reťaze. Brzdy sú vpredu i vzadu kotúčové (320/220 mm). Palivová nádrž má objem 12 litrov. Cena na slovenskom trhu by mala byť pod hranicou 6000 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Husqvarna
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.