Nové Twingo: (mini)zadokolka by Renault

Pondelok, 15 september 2014

Na slovenský trh vstupuje nová generácia najmenšieho Renaultu, model Twingo. Nový model je pripravený zaútočiť v najmenšom segmente miniáut na konkurenciu zbraňami, ktoré môžeme pomenovať ako revolučné. Predovšetkým ponúka pohon zadných kolies a k tomu dva benzínové motory a tri stupne výbavy.

1 Renault Twingo
Renault Twingo

Prvé Twingo predstavil Renault ešte v roku 1992 na autosalóne v Paríži a na jar nasledujúceho roku ho už predával. Vtedajšie Twingo ako prvé malo v segmente najmenších áut jednopriestorovú karosériu. Tento model bol tak úspešný, že až do príchodu druhej generácie v roku 2007 postúpil iba jednu jedinú modernizáciu. V decembri 2011 dostalo Twingo II facelift a teraz po necelých troch rokoch prichádza nová generácia.

Nové Twingo je úplne nový model. Po spolupráci s najnovším Smartom ForTwo má Twingo motor uložený nad poháňanou zadnou nápravou, pričom batožinový priestor (2019 litrov) zostal vzadu To je prvá veľká novinka, keďže doterajšie twingá mali motor vpredu a poháňané kolesá prednej nápravy. Ďalšou zásadnou novinkou je, že na pribudol pár dverí, takže aj keď na pohľad vďaka zamaskovaným kľučkám zadných dverí vyzerá nový model ako trojdverový, je historicky po prvý raz päťdverový. Novým riešením je netypické posuvné otváranie prednej kapoty, pod ktorou je priestor na doplňovanie či výmenu prevádzkových kvapalín.

Pri dĺžke len 3,59 metra a extrémne veľkom rázvore náprav 2,49 metra ponúka nové Twingo až prekvapujúco veľký vnútorný priestor. Pri nastavení sedadla vodiča na moju výšku 183 centimetrov som mal na zadnom sedadle dostatok miesta pre kolená i nad hlavou. Batožinový priestor s objemom 219 litrov je vzadu nad motorom, samozrejme podobne ako mnohé iné modely aj nové Twingo je bez rezervného kolesa.

Za štýlom karosérie nového Twinga nijako nezaostáva ani jeho interiér, ktorý je hravý a farebne pestrý. Či už ide o sedadlá, obloženie dverí, prístrojový panel alebo kryty odkladacích priestorov. Pohodlie ponúkajú dostatočne dimenzované a rozmerné predné sedadlá s vysokými operadlami. Sťažovať sa však nebudú ani pasažieri vzadu, pretože priestor na nohy i nad ich hlavami sme si v novom Twingu vyskúšali k našej spokojnosti. Platí to i pre cestujúcich s výškou postavy mierne nad 180 centimetrov!

Twingo ponúka tri stupne výbav, pričom základná Life má štyri airbagy, systém ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd EBD, ESC – systém jazdnej stability s kontrolou trakcie ASR, výškovo nastaviteľný volant, palubný počítač, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia. Stredný stupeň Zen a najvyšší Intens sú na prvky výbavy bohatšie, navyše pre všetky tri sú tu široké možnosti personalizácie a doplnenia príslušenstva kúpou akciových balíčkov. Kúpiť sa dá dokonca aj plátenná strecha, čím sa vzhľad Twinga priblíži svojim vzhľadom kabrioletom.

Základné technické údaje a ceny nového modelu Twingo

Motor1,0 SCe 52/700,9 TCe 66/90
Zdvih. objem (cm³)999898
Počet valcov/ventilov3/123/12
Výkon (kW/k)52/7066/90
Krútiaci moment (Nm/ot)91/2850135/2500
Emisná normaEuro 5Euro 6
Prevodovka5M5M
Pohotovostná hmotnosť (kg)864943
Max. rýchlosť (km/h)151165
Zrýchlenie (s)16,012,0
Kombin. spotreba (l/100 km)4,54,3
Cena Life7 990 €-
Cena Zen8 590 €-
Cena Intens9 790 €10 990 €

Minivozidlo Twingo má snahu zaradiť sa tak svojim vnútorným priestorom, jazdnými vlastnosťami ako aj dynamikou do vyšších poschodí a priblížiť sa autám vyššieho segmentu. Dopomôcť mu k tomu môžu aj použité pohonné jednotky, benzínové trojvalce 0,9 Energy TCe (90 k, 135 Nm) a slabší atmosférický 1,0 SCe (70 k, 91 Nm). Nové Twingo má na to.

1 Renault Twingo 2 Renault Twingo 3 Renault Twingo 4 Renault Twingo 5 Renault Twingo 6 Renault Twingo 7 Renault Twingo 8 Renault Twingo 9 Renault Twingo 10 Renault Twingo 11 Renault Twingo 12 Renault Twingo 13 Renault Twingo 14 Renault Twingo 15 Renaulr Twingo
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.