Nové Twingo: (mini)zadokolka by Renault

Pondelok, 15 september 2014

Na slovenský trh vstupuje nová generácia najmenšieho Renaultu, model Twingo. Nový model je pripravený zaútočiť v najmenšom segmente miniáut na konkurenciu zbraňami, ktoré môžeme pomenovať ako revolučné. Predovšetkým ponúka pohon zadných kolies a k tomu dva benzínové motory a tri stupne výbavy.

1 Renault Twingo
Renault Twingo

Prvé Twingo predstavil Renault ešte v roku 1992 na autosalóne v Paríži a na jar nasledujúceho roku ho už predával. Vtedajšie Twingo ako prvé malo v segmente najmenších áut jednopriestorovú karosériu. Tento model bol tak úspešný, že až do príchodu druhej generácie v roku 2007 postúpil iba jednu jedinú modernizáciu. V decembri 2011 dostalo Twingo II facelift a teraz po necelých troch rokoch prichádza nová generácia.

Nové Twingo je úplne nový model. Po spolupráci s najnovším Smartom ForTwo má Twingo motor uložený nad poháňanou zadnou nápravou, pričom batožinový priestor (2019 litrov) zostal vzadu To je prvá veľká novinka, keďže doterajšie twingá mali motor vpredu a poháňané kolesá prednej nápravy. Ďalšou zásadnou novinkou je, že na pribudol pár dverí, takže aj keď na pohľad vďaka zamaskovaným kľučkám zadných dverí vyzerá nový model ako trojdverový, je historicky po prvý raz päťdverový. Novým riešením je netypické posuvné otváranie prednej kapoty, pod ktorou je priestor na doplňovanie či výmenu prevádzkových kvapalín.

Pri dĺžke len 3,59 metra a extrémne veľkom rázvore náprav 2,49 metra ponúka nové Twingo až prekvapujúco veľký vnútorný priestor. Pri nastavení sedadla vodiča na moju výšku 183 centimetrov som mal na zadnom sedadle dostatok miesta pre kolená i nad hlavou. Batožinový priestor s objemom 219 litrov je vzadu nad motorom, samozrejme podobne ako mnohé iné modely aj nové Twingo je bez rezervného kolesa.

Za štýlom karosérie nového Twinga nijako nezaostáva ani jeho interiér, ktorý je hravý a farebne pestrý. Či už ide o sedadlá, obloženie dverí, prístrojový panel alebo kryty odkladacích priestorov. Pohodlie ponúkajú dostatočne dimenzované a rozmerné predné sedadlá s vysokými operadlami. Sťažovať sa však nebudú ani pasažieri vzadu, pretože priestor na nohy i nad ich hlavami sme si v novom Twingu vyskúšali k našej spokojnosti. Platí to i pre cestujúcich s výškou postavy mierne nad 180 centimetrov!

Twingo ponúka tri stupne výbav, pričom základná Life má štyri airbagy, systém ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd EBD, ESC – systém jazdnej stability s kontrolou trakcie ASR, výškovo nastaviteľný volant, palubný počítač, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia. Stredný stupeň Zen a najvyšší Intens sú na prvky výbavy bohatšie, navyše pre všetky tri sú tu široké možnosti personalizácie a doplnenia príslušenstva kúpou akciových balíčkov. Kúpiť sa dá dokonca aj plátenná strecha, čím sa vzhľad Twinga priblíži svojim vzhľadom kabrioletom.

Základné technické údaje a ceny nového modelu Twingo

Motor1,0 SCe 52/700,9 TCe 66/90
Zdvih. objem (cm³)999898
Počet valcov/ventilov3/123/12
Výkon (kW/k)52/7066/90
Krútiaci moment (Nm/ot)91/2850135/2500
Emisná normaEuro 5Euro 6
Prevodovka5M5M
Pohotovostná hmotnosť (kg)864943
Max. rýchlosť (km/h)151165
Zrýchlenie (s)16,012,0
Kombin. spotreba (l/100 km)4,54,3
Cena Life7 990 €-
Cena Zen8 590 €-
Cena Intens9 790 €10 990 €

Minivozidlo Twingo má snahu zaradiť sa tak svojim vnútorným priestorom, jazdnými vlastnosťami ako aj dynamikou do vyšších poschodí a priblížiť sa autám vyššieho segmentu. Dopomôcť mu k tomu môžu aj použité pohonné jednotky, benzínové trojvalce 0,9 Energy TCe (90 k, 135 Nm) a slabší atmosférický 1,0 SCe (70 k, 91 Nm). Nové Twingo má na to.

1 Renault Twingo 2 Renault Twingo 3 Renault Twingo 4 Renault Twingo 5 Renault Twingo 6 Renault Twingo 7 Renault Twingo 8 Renault Twingo 9 Renault Twingo 10 Renault Twingo 11 Renault Twingo 12 Renault Twingo 13 Renault Twingo 14 Renault Twingo 15 Renaulr Twingo
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.