Nové Twingo: (mini)zadokolka by Renault

Pondelok, 15 september 2014

Na slovenský trh vstupuje nová generácia najmenšieho Renaultu, model Twingo. Nový model je pripravený zaútočiť v najmenšom segmente miniáut na konkurenciu zbraňami, ktoré môžeme pomenovať ako revolučné. Predovšetkým ponúka pohon zadných kolies a k tomu dva benzínové motory a tri stupne výbavy.

1 Renault Twingo
Renault Twingo

Prvé Twingo predstavil Renault ešte v roku 1992 na autosalóne v Paríži a na jar nasledujúceho roku ho už predával. Vtedajšie Twingo ako prvé malo v segmente najmenších áut jednopriestorovú karosériu. Tento model bol tak úspešný, že až do príchodu druhej generácie v roku 2007 postúpil iba jednu jedinú modernizáciu. V decembri 2011 dostalo Twingo II facelift a teraz po necelých troch rokoch prichádza nová generácia.

Nové Twingo je úplne nový model. Po spolupráci s najnovším Smartom ForTwo má Twingo motor uložený nad poháňanou zadnou nápravou, pričom batožinový priestor (2019 litrov) zostal vzadu To je prvá veľká novinka, keďže doterajšie twingá mali motor vpredu a poháňané kolesá prednej nápravy. Ďalšou zásadnou novinkou je, že na pribudol pár dverí, takže aj keď na pohľad vďaka zamaskovaným kľučkám zadných dverí vyzerá nový model ako trojdverový, je historicky po prvý raz päťdverový. Novým riešením je netypické posuvné otváranie prednej kapoty, pod ktorou je priestor na doplňovanie či výmenu prevádzkových kvapalín.

Pri dĺžke len 3,59 metra a extrémne veľkom rázvore náprav 2,49 metra ponúka nové Twingo až prekvapujúco veľký vnútorný priestor. Pri nastavení sedadla vodiča na moju výšku 183 centimetrov som mal na zadnom sedadle dostatok miesta pre kolená i nad hlavou. Batožinový priestor s objemom 219 litrov je vzadu nad motorom, samozrejme podobne ako mnohé iné modely aj nové Twingo je bez rezervného kolesa.

Za štýlom karosérie nového Twinga nijako nezaostáva ani jeho interiér, ktorý je hravý a farebne pestrý. Či už ide o sedadlá, obloženie dverí, prístrojový panel alebo kryty odkladacích priestorov. Pohodlie ponúkajú dostatočne dimenzované a rozmerné predné sedadlá s vysokými operadlami. Sťažovať sa však nebudú ani pasažieri vzadu, pretože priestor na nohy i nad ich hlavami sme si v novom Twingu vyskúšali k našej spokojnosti. Platí to i pre cestujúcich s výškou postavy mierne nad 180 centimetrov!

Twingo ponúka tri stupne výbav, pričom základná Life má štyri airbagy, systém ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd EBD, ESC – systém jazdnej stability s kontrolou trakcie ASR, výškovo nastaviteľný volant, palubný počítač, centrálne zamykanie, posilňovač riadenia. Stredný stupeň Zen a najvyšší Intens sú na prvky výbavy bohatšie, navyše pre všetky tri sú tu široké možnosti personalizácie a doplnenia príslušenstva kúpou akciových balíčkov. Kúpiť sa dá dokonca aj plátenná strecha, čím sa vzhľad Twinga priblíži svojim vzhľadom kabrioletom.

Základné technické údaje a ceny nového modelu Twingo

Motor1,0 SCe 52/700,9 TCe 66/90
Zdvih. objem (cm³)999898
Počet valcov/ventilov3/123/12
Výkon (kW/k)52/7066/90
Krútiaci moment (Nm/ot)91/2850135/2500
Emisná normaEuro 5Euro 6
Prevodovka5M5M
Pohotovostná hmotnosť (kg)864943
Max. rýchlosť (km/h)151165
Zrýchlenie (s)16,012,0
Kombin. spotreba (l/100 km)4,54,3
Cena Life7 990 €-
Cena Zen8 590 €-
Cena Intens9 790 €10 990 €

Minivozidlo Twingo má snahu zaradiť sa tak svojim vnútorným priestorom, jazdnými vlastnosťami ako aj dynamikou do vyšších poschodí a priblížiť sa autám vyššieho segmentu. Dopomôcť mu k tomu môžu aj použité pohonné jednotky, benzínové trojvalce 0,9 Energy TCe (90 k, 135 Nm) a slabší atmosférický 1,0 SCe (70 k, 91 Nm). Nové Twingo má na to.

1 Renault Twingo 2 Renault Twingo 3 Renault Twingo 4 Renault Twingo 5 Renault Twingo 6 Renault Twingo 7 Renault Twingo 8 Renault Twingo 9 Renault Twingo 10 Renault Twingo 11 Renault Twingo 12 Renault Twingo 13 Renault Twingo 14 Renault Twingo 15 Renaulr Twingo
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.