Nové veľké enduro: BMW R 1200 GS Adventure

Streda, 09 október 2013

Nové BMW R 1200 GS Adventure je jedným z ďalších veľkých modelov GS od bavorského výrobcu, ktorý poháňa motor s ležatými valcami, nazývaný aj boxer, a má viac než 30 ročnú tradíciu. Veľké GS Adventure už od premiéry v roku 2005 sa pevne usadil ako ultimatívny stroj pre cestovanie na dlhé trate. Takže privítajme jeho nový model.

BMW 1200 GS Adventure
BMW R 1200 GS Adventure sa zaradí medzi najlepšie veľkoobjemové cestovné endurá

Nové R 1200 GS Adventure stavia na dynamických jazdných výkonoch a terénnych schopnostiach svojho predchodcu R 1200 GS. Poháňa ho ten istý vzduchom a kvapalinou chladený dvojvalcový boxer s objemom 1170 cm³ a výkonom 125 koní pri 7750 otáčkach. Nový je smer prietoku chladenia, ktorý je teraz vertikálny, vďaka čomu má motor efektívnejší priebeh výkonu.

Nová je aj šesťstupňová prevodovka, uložená v puzdre motora spolu s mokrou spojkou. Bezúdržbový kardanový hnací hriadeľ je po prvý raz v histórii sériovo vyrábaného motocykla BMW umiestnený na ľavej strane. Pre zlepšenie jazdných vlastností R 1200 GS Adventure, špeciálne v teréne, je pri novom modeli zvýšená hmotnosť zotrvačníka približne o 950 gramov a do pohonnej jednotky pribudol extra tlmič vibrácií.

BMW 1200 GS Adventure
Veterný štít, prídavné vzduchové klapky a chrániče na ruky výrazne zlepšujú ochranu pred vetrom a počasím, čo je dobré hlavne pri cestách na dlhé vzdialenosti

Aj Adventure má robustný a torzne tuhý rúrkový priestorový rám. Má však až 30litrovú nádrž (o 10 litrov väčšiu než R 1200 GS) kvôli dlhšiemu dojazdu. Nádrž je vyrobená z hliníka. R 1200 GS Adventure má už v štandardnej výbave ABS, automatickú kontrolu stability (ASC), ako aj dva jazdné režimy Rain (dážď) a Road (cesta), ktoré prispôsobia jazdné vlastnosti daným podmienkam. To zvyšuje využiteľnosť motocykla a významne aj bezpečnosť, hlavne na klzkých povrchoch. Pridať možno aj ďalšie tri jazdné režimy, Dynamic, Enduro a Enduro Pro, ktoré sprevádzajú Enduro ABS a Enduro ASC počas jazdy v teréne.

BMW 1200 GS Adventure
Veterný štít, prídavné vzduchové klapky a chrániče na ruky výrazne zlepšujú ochranu pred vetrom a počasím, čo je dobré hlavne pri cestách na dlhé vzdialenosti

Aj Adventure má robustný a torzne tuhý rúrkový priestorový rám. Má však až 30litrovú nádrž (o 10 litrov väčšiu než R 1200 GS) kvôli dlhšiemu dojazdu. Nádrž je vyrobená z hliníka. R 1200 GS Adventure má už v štandardnej výbave ABS, automatickú kontrolu stability (ASC), ako aj dva jazdné režimy Rain (dážď) a Road (cesta), ktoré prispôsobia jazdné vlastnosti daným podmienkam. To zvyšuje využiteľnosť motocykla a významne aj bezpečnosť, hlavne na klzkých povrchoch. Pridať možno aj ďalšie tri jazdné režimy, Dynamic, Enduro a Enduro Pro, ktoré sprevádzajú Enduro ABS a Enduro ASC počas jazdy v teréne.

Prehľad hlavných technických parametrov

BMW R 1200 GS AdventureBMW R 1200 GS
Objem nádrže30 litrov20 litrov
Zdvih pruženia P/Z210 / 220 mm190/200 mm
Výška sedadla890 / 910 mm850/870 mm
Hmotnosť (90 % paliva)260 kg238 kg
Max. nosnosť220 kg212 kg
Dĺžka/šírka2255 / 980 mm2207/953 mm
Spotreba (90/120 km/h)4,3 / 5,9 l/100 km4,1/5,5 l/100 km
BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure BMW 1200 GS Adventure
Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.