Novinka Dunlop D213 GP Pro - pre pretekárov i hobby jazdcov

Utorok, 13 jún 2017

Svetový výrobca pneumatík Dunlop prichádza na trh s pneumatikou D213 GP Pro schválenou tak pre bežnú cestnú premávku ako aj pre preteky triedy Supersport a Superstock. Kompletný rad bude v Európe v predaji od júla.

1 Dunlop D213 GP Pro
Nová vysokovýkonná pneumatika Dunlop D213 GP Pro je pre pretekárov i hobby jazdcov

Úplne nové pneumatiky D213 GP Pro vyvinuli pre profesionálnych jazdcov a nahrádzajú doterajší model D212 GP Pro, ktoré víťazili aj v legendárnych pretekoch Isle of Man TT. Nová pneumatika D213 GP Pro je skonštruovaná špeciálne pre jazdcov, ktorí majú za sebou technické zázemie súťažného tímu a ktorých motocykle sú nastavené kompletne pre pretekárske účely. Dunlop v nej predstavuje aj celý rad najnovších technológií.

Po úspešnom testovaní pri motocyklovom športe Dunlop zavádza na pneumatiky na predné koleso najnovšiu generáciu súvislého bezšvového pásu JointlessBelt - JLB. Ten sa skladá z troch vrstiev, ktoré zabraňujú deformácii pneumatiky pri pôsobení silných odstredivých síl a pri náklone do zákrut v plnej rýchlosti. K tejto novej konštrukcii súvislého bezšvového pásu sa Dunlop priklonil tiež s cieľom zabezpečiť mimoriadnu presnosť a stabilitu pri razantnom brzdení.

Najnovšia konštrukcia súvislého bezšvového pásu sa uplatňuje súbežne s novým tvarom predného profilu. Výsledkom kombinácie oboch technológií je väčšia styčná plocha pri náklone, jednoduchšie riadenie a vysokocitlivá reakcia pri zatáčaní.

2 Dunlop D213 GP Pro
Novinka Dunlopu má pevnú kostru, je ľahká a má dobrú spätnú väzbu

Technológia súvislého bezšvového pásu značky Dunlop našla uplatnenie aj pri konštrukcii zadných pneumatík. Vďaka jednovrstvovému bezšvovému pásu z vysoko ťažného aramidu je kostra pevná, ale ľahká a ponúka mimoriadne predvídateľné správanie, dobrú spätnú väzbu a stabilnú výkonnosť.

Novinka Dunlopu je vybavené najnovšou technológiou HeatControl značky Dunlop, ktorá zvyšuje jej odolnosť voči roztrhnutiu. HeatControlTechnology vychádza z dvoch vrstiev - pevnú a trvanlivú vonkajšiu zmes kombinuje s bázovou zmesou, ktorá zlepšuje hodnotu prevádzkovej teploty pri všetkých ročných obdobiach a v rôznych konfiguráciách trati.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.