Novinka Dunlop D213 GP Pro - pre pretekárov i hobby jazdcov

Utorok, 13 jún 2017

Svetový výrobca pneumatík Dunlop prichádza na trh s pneumatikou D213 GP Pro schválenou tak pre bežnú cestnú premávku ako aj pre preteky triedy Supersport a Superstock. Kompletný rad bude v Európe v predaji od júla.

1 Dunlop D213 GP Pro
Nová vysokovýkonná pneumatika Dunlop D213 GP Pro je pre pretekárov i hobby jazdcov

Úplne nové pneumatiky D213 GP Pro vyvinuli pre profesionálnych jazdcov a nahrádzajú doterajší model D212 GP Pro, ktoré víťazili aj v legendárnych pretekoch Isle of Man TT. Nová pneumatika D213 GP Pro je skonštruovaná špeciálne pre jazdcov, ktorí majú za sebou technické zázemie súťažného tímu a ktorých motocykle sú nastavené kompletne pre pretekárske účely. Dunlop v nej predstavuje aj celý rad najnovších technológií.

Po úspešnom testovaní pri motocyklovom športe Dunlop zavádza na pneumatiky na predné koleso najnovšiu generáciu súvislého bezšvového pásu JointlessBelt - JLB. Ten sa skladá z troch vrstiev, ktoré zabraňujú deformácii pneumatiky pri pôsobení silných odstredivých síl a pri náklone do zákrut v plnej rýchlosti. K tejto novej konštrukcii súvislého bezšvového pásu sa Dunlop priklonil tiež s cieľom zabezpečiť mimoriadnu presnosť a stabilitu pri razantnom brzdení.

Najnovšia konštrukcia súvislého bezšvového pásu sa uplatňuje súbežne s novým tvarom predného profilu. Výsledkom kombinácie oboch technológií je väčšia styčná plocha pri náklone, jednoduchšie riadenie a vysokocitlivá reakcia pri zatáčaní.

2 Dunlop D213 GP Pro
Novinka Dunlopu má pevnú kostru, je ľahká a má dobrú spätnú väzbu

Technológia súvislého bezšvového pásu značky Dunlop našla uplatnenie aj pri konštrukcii zadných pneumatík. Vďaka jednovrstvovému bezšvovému pásu z vysoko ťažného aramidu je kostra pevná, ale ľahká a ponúka mimoriadne predvídateľné správanie, dobrú spätnú väzbu a stabilnú výkonnosť.

Novinka Dunlopu je vybavené najnovšou technológiou HeatControl značky Dunlop, ktorá zvyšuje jej odolnosť voči roztrhnutiu. HeatControlTechnology vychádza z dvoch vrstiev - pevnú a trvanlivú vonkajšiu zmes kombinuje s bázovou zmesou, ktorá zlepšuje hodnotu prevádzkovej teploty pri všetkých ročných obdobiach a v rôznych konfiguráciách trati.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.