Nový Citroën C3: Prepracovaný vzhľad a viac komfortu

Utorok, 18 február 2020

Tretia generácia Citroën C3, jedného z najpredávanejších modelov segmentu malých áut po štyroch rokoch na trhu dospela k omladzovacej procedúre. Čo všetko modernizácia tohto celosvetovo úspešného modelu francúzskej automobilky prináša?

1-Citroën-C3

Od prvého predstavenia tretej generácie Citroënu C3koncom roka 2016 sa predalo už 750 tisíc týchto vozidiel. Úspech slávi vďaka modernému vzhľadu, pričom nekopíruje žiadneho konkurenta. Vyníma sa svojou výnimočnosťou a rozšíreným množstvom farieb, ale aj zvýšeným komfortom. Nový C3 prichádza v čase, keď s novými generáciami v tomto segmente prišli modely ako Renault Clio, Opel Corsa i Peugeot 208.

Svoj výrazný charakter a novú identitu dáva nový C3 najavo novou prednou maskou inšpirovanou ostatnými štúdiami značky a novými svetlometmi, ktoré sú rozdelené a vo všetkých výbavách diódové. Upravené sú aj nárazníky vpredu i vzadu a novinkou sú aj 17-palcové kolesá z ľahkých zliatin.

Množstvo individuálnych úprav obsiahnutých v modernizovanom modeli C3 zahŕňa až 97 kombinácií exteriéru, tri úpravy strechy, tri druhy výbavy interiéru a dva druhy nových diskov kolies. Nové je aj rozmiestnenie a vzhľad dizajnových prvkov Airbump na bokoch karosérie, ktoré sú typické tak pre tento model ako aj pre značku Citroën.

Novinkou nového modelu C3 sú dva varianty, resp. vyhotovenia interiéru. Emerald ambience charakterizujú tmavé odtiene a majú stelesňovať dynamiku, druhý variant Techwood ambience je luxusnejší s doplnkami z dreva.

Viac komfortu poskytnú cestujúcim nové sedadlá Advanced Comfort (prevzaté z modelu C4 Cactus), ktoré sú v tomto segmente áut použité po prvý raz. Dvanásť asistenčných prvkov zjednodušia život v aute, vrátane predných parkovacích senzorov. V C3 nájde budúci majiteľ aj nové služby konektivity, ako Connect Assist s možnosťou asistenčného a SOS volania, Connect Nav so 7-palcovou dotykovou obrazovkou a Connect Play, čo je možnosť zrkadlenia obrazovky mobilného telefónu.

Paleta spaľovacích motorov spĺňa normu Euro 6. Spája ich vysoký výkon a nízke emisie. Benzínové sú zastúpené motorom 1,2 PureTech vo výkonových verziách 61 kW (83 k) a 81 kW (110 k). Obe verzie štandardne s manuálnou prevodovkou, silnejšia aj so šesťstupňovým automatom. Citroën nezabudol ani prívržencov vznetových motorov, pre ktorých je určená pohonná jednotka 1,5 BlueHDi s výkonom 75 kW (102 k) kombinovaná s päťstupňovým manuálom.

Očakáva sa, že omladený Citroën C3 príde k predajcom na Slovensku v júni tohto roku.

2-Citroën-C3 3-Citroën-C3 5-Citroën-C3 6-Citroën-C3
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroen
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.