Nový Citroën C3: už na jeseň

Streda, 01 júl 2009

Citroën C3 má svojho nástupcu. Prichádza s ambicióznym cieľom nahradiť predchodcu, ktorý svoju úspešnú predajnú púť odštartoval v roku 2001 a za osem rokov, čo sa predáva, sa ho predalo dva milióny exemplárov. Citroën si kladie za cieľ dosiahnuť s novým modelom ešte väčší trhový úspech a pokúsi sa ním osloviť tak firemnú klientelu, ako aj zákazníkov z radov bežných motoristov.

Citroën C3
Nový Citroën C3 má určite najväčšie čelné sklo v triede, ale o to menšiu strechu. Model s označením Visiodrive ponúka množstvo svetla a dobrý výhľad všetkými smermi.

Do predaja sa nový Citroën C3 dostane začiatkom novembra 2009, predstavený však bude už o voľačo skôr na frankfurtskom autosalóne. Nový model je priamym pokračovateľom existujúceho modelu, Citroën ho však vo svojej hierarchii kladie vyššie. Má byť iný ako to, čo sa v tejto triede malých automobilov ponúka. Nemá to byť automobil, ktorý na zákazníka pôsobí predovšetkým cenou. O novom Citroëne C3 nám veľa napovie už to, ako vyzerá a ako sa odlišuje od svojho predchodcu. Má určite najväčšie čelné sklo v triede, a o to menšiu strechu. Narástol do dĺžky o 8 cm (má 394 cm), do šírky o 4 cm (na 171 cm), vysoký je 151 cm a zväčšil sa aj rázvor náprav o 8 cm na 254 cm.Cieľom jeho tvorcov bolo zobrať to najlepšie z aktuálneho modelu C3 a posunúť to všetko vyššie. Aj preto má nový C3 všetky predpoklady na úspech: zaujímavý štýl karosérie, vysokú mieru kvality dielenského spracovania, inteligentnú architektúru s enormným vnútorným priestorom, no pritom si zachováva kompaktné rozmery. K tomu sa pridružuje pohodlie na palube a výrazné jazdné vlastnosti tak v meste ako aj mimo neho. Výkony na vrchole segmentu robia z modelu C3 automobil, ktorý sa bez problémov môže zhostiť úlohy prvého auta v rodine, ale ktorý je vhodný aj pre flotilový trh.

Citroën C3
Nový Citroën C3 má ambiciózny cieľ: nahradiť predajne úspešného predchodcu

Nový C3 používa materiály špičkovej kvality, napríklad palubnú dosku z mäkkých plastov, priečne linky so zamatovou šedou alebo hliníkovou povrchovou úpravou a chrómovými doplnkami. V ponuke bude aj úroveň vyhotovenia s obzvlášť prémiovou kvalitou. Každý detail by mal ilustrovať remeselnú zručnosť a dôraz na dokonalé spracovanie všetkých dielcov.

Citroën C3 má podľa výrobcu patriť medzi najkompaktnejšie automobily vo svojom segmente. S dĺžkou 3,94 m, šírkou 1,71 m a polomerom otáčania 10,2 m perfektne vyhovuje potrebám premávky v meste. Vďaka redukcii hmôt a prepracovanej aerodynamike (Cx=0,30) sa novému modelu C3 podarilo znížiť spotrebu a emisie CO2. Už od spustenia predaja bude v ponuke motor HDi 90 FAP, ktorý vypustí iba 99 g CO2 na kilometer jazdy.

Nový C3 okrem toho, že má na palube audiosystém RD4 mp3, USB Box (konektor USB + jack, plná kompatibilita s iPod-om, súpravu na telefonovanie s voľnými rukami pomocou technológie Bluetooth®) a navigáciu MyWay, ponúka pasažierom naozajstný zážitok z koncertnej siene, ktorý sprostredkuje Hifi System®. Má vysoký hudobný výkon, ale osloví aj mimoriadne konkurencieschopnou cenou.

Citroën C3
Nový Citroën C3 disponuje priestranným a perfektne vypracovaným interiérom

Zníženie spotreby pohonných látok sa ešte viac prejaví v roku 2011, kedy C3 dostane nové pohonné jednotky so systémom stop-start druhej generácie. V spolupráci s 5- a 6stupňovými manuálnymi prevodovkami budú produkovať len 95 a 90 g CO2 na kilometer jazdy. Ponuku benzínových motorov obohatia aj nové 3valcové motory, ktoré budú vypúšťať menej ako 100 g CO2 na kilometer jazdy.

Pod kapotou budú spočiatku známe pohonné jednotky. Základné benzínové by mali byť s objemom 1,4 litra a výkonmi 75 a 95 koní a s objemom 1,6 litra a výkonom 120 koní. Z naftových preplňovaných zasa 1,6 HDi s výkonmi 90 koní a 110 koní. Od roku 2010 k nim pribudne spomínaný benzínový trojvalec, systémy stop-start a k naftovým motorom automatické prevodovky.

Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Komentáre
je 23,1,2010, a chcel by som sa dozvediet ceny jednotlivych modelov novy c3.dakujem.
Pridal kamil dovicic v sobotu 23 januára 2010 o 11:38
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.