Nový Citroën C3: už na jeseň

Streda, 01 júl 2009

Citroën C3 má svojho nástupcu. Prichádza s ambicióznym cieľom nahradiť predchodcu, ktorý svoju úspešnú predajnú púť odštartoval v roku 2001 a za osem rokov, čo sa predáva, sa ho predalo dva milióny exemplárov. Citroën si kladie za cieľ dosiahnuť s novým modelom ešte väčší trhový úspech a pokúsi sa ním osloviť tak firemnú klientelu, ako aj zákazníkov z radov bežných motoristov.

Citroën C3
Nový Citroën C3 má určite najväčšie čelné sklo v triede, ale o to menšiu strechu. Model s označením Visiodrive ponúka množstvo svetla a dobrý výhľad všetkými smermi.

Do predaja sa nový Citroën C3 dostane začiatkom novembra 2009, predstavený však bude už o voľačo skôr na frankfurtskom autosalóne. Nový model je priamym pokračovateľom existujúceho modelu, Citroën ho však vo svojej hierarchii kladie vyššie. Má byť iný ako to, čo sa v tejto triede malých automobilov ponúka. Nemá to byť automobil, ktorý na zákazníka pôsobí predovšetkým cenou. O novom Citroëne C3 nám veľa napovie už to, ako vyzerá a ako sa odlišuje od svojho predchodcu. Má určite najväčšie čelné sklo v triede, a o to menšiu strechu. Narástol do dĺžky o 8 cm (má 394 cm), do šírky o 4 cm (na 171 cm), vysoký je 151 cm a zväčšil sa aj rázvor náprav o 8 cm na 254 cm.Cieľom jeho tvorcov bolo zobrať to najlepšie z aktuálneho modelu C3 a posunúť to všetko vyššie. Aj preto má nový C3 všetky predpoklady na úspech: zaujímavý štýl karosérie, vysokú mieru kvality dielenského spracovania, inteligentnú architektúru s enormným vnútorným priestorom, no pritom si zachováva kompaktné rozmery. K tomu sa pridružuje pohodlie na palube a výrazné jazdné vlastnosti tak v meste ako aj mimo neho. Výkony na vrchole segmentu robia z modelu C3 automobil, ktorý sa bez problémov môže zhostiť úlohy prvého auta v rodine, ale ktorý je vhodný aj pre flotilový trh.

Citroën C3
Nový Citroën C3 má ambiciózny cieľ: nahradiť predajne úspešného predchodcu

Nový C3 používa materiály špičkovej kvality, napríklad palubnú dosku z mäkkých plastov, priečne linky so zamatovou šedou alebo hliníkovou povrchovou úpravou a chrómovými doplnkami. V ponuke bude aj úroveň vyhotovenia s obzvlášť prémiovou kvalitou. Každý detail by mal ilustrovať remeselnú zručnosť a dôraz na dokonalé spracovanie všetkých dielcov.

Citroën C3 má podľa výrobcu patriť medzi najkompaktnejšie automobily vo svojom segmente. S dĺžkou 3,94 m, šírkou 1,71 m a polomerom otáčania 10,2 m perfektne vyhovuje potrebám premávky v meste. Vďaka redukcii hmôt a prepracovanej aerodynamike (Cx=0,30) sa novému modelu C3 podarilo znížiť spotrebu a emisie CO2. Už od spustenia predaja bude v ponuke motor HDi 90 FAP, ktorý vypustí iba 99 g CO2 na kilometer jazdy.

Nový C3 okrem toho, že má na palube audiosystém RD4 mp3, USB Box (konektor USB + jack, plná kompatibilita s iPod-om, súpravu na telefonovanie s voľnými rukami pomocou technológie Bluetooth®) a navigáciu MyWay, ponúka pasažierom naozajstný zážitok z koncertnej siene, ktorý sprostredkuje Hifi System®. Má vysoký hudobný výkon, ale osloví aj mimoriadne konkurencieschopnou cenou.

Citroën C3
Nový Citroën C3 disponuje priestranným a perfektne vypracovaným interiérom

Zníženie spotreby pohonných látok sa ešte viac prejaví v roku 2011, kedy C3 dostane nové pohonné jednotky so systémom stop-start druhej generácie. V spolupráci s 5- a 6stupňovými manuálnymi prevodovkami budú produkovať len 95 a 90 g CO2 na kilometer jazdy. Ponuku benzínových motorov obohatia aj nové 3valcové motory, ktoré budú vypúšťať menej ako 100 g CO2 na kilometer jazdy.

Pod kapotou budú spočiatku známe pohonné jednotky. Základné benzínové by mali byť s objemom 1,4 litra a výkonmi 75 a 95 koní a s objemom 1,6 litra a výkonom 120 koní. Z naftových preplňovaných zasa 1,6 HDi s výkonmi 90 koní a 110 koní. Od roku 2010 k nim pribudne spomínaný benzínový trojvalec, systémy stop-start a k naftovým motorom automatické prevodovky.

Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Komentáre
je 23,1,2010, a chcel by som sa dozvediet ceny jednotlivych modelov novy c3.dakujem.
Pridal kamil dovicic v sobotu 23 januára 2010 o 11:38
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.