Nový Citroën C3: už na jeseň

Streda, 01 júl 2009

Citroën C3 má svojho nástupcu. Prichádza s ambicióznym cieľom nahradiť predchodcu, ktorý svoju úspešnú predajnú púť odštartoval v roku 2001 a za osem rokov, čo sa predáva, sa ho predalo dva milióny exemplárov. Citroën si kladie za cieľ dosiahnuť s novým modelom ešte väčší trhový úspech a pokúsi sa ním osloviť tak firemnú klientelu, ako aj zákazníkov z radov bežných motoristov.

Citroën C3
Nový Citroën C3 má určite najväčšie čelné sklo v triede, ale o to menšiu strechu. Model s označením Visiodrive ponúka množstvo svetla a dobrý výhľad všetkými smermi.

Do predaja sa nový Citroën C3 dostane začiatkom novembra 2009, predstavený však bude už o voľačo skôr na frankfurtskom autosalóne. Nový model je priamym pokračovateľom existujúceho modelu, Citroën ho však vo svojej hierarchii kladie vyššie. Má byť iný ako to, čo sa v tejto triede malých automobilov ponúka. Nemá to byť automobil, ktorý na zákazníka pôsobí predovšetkým cenou. O novom Citroëne C3 nám veľa napovie už to, ako vyzerá a ako sa odlišuje od svojho predchodcu. Má určite najväčšie čelné sklo v triede, a o to menšiu strechu. Narástol do dĺžky o 8 cm (má 394 cm), do šírky o 4 cm (na 171 cm), vysoký je 151 cm a zväčšil sa aj rázvor náprav o 8 cm na 254 cm.Cieľom jeho tvorcov bolo zobrať to najlepšie z aktuálneho modelu C3 a posunúť to všetko vyššie. Aj preto má nový C3 všetky predpoklady na úspech: zaujímavý štýl karosérie, vysokú mieru kvality dielenského spracovania, inteligentnú architektúru s enormným vnútorným priestorom, no pritom si zachováva kompaktné rozmery. K tomu sa pridružuje pohodlie na palube a výrazné jazdné vlastnosti tak v meste ako aj mimo neho. Výkony na vrchole segmentu robia z modelu C3 automobil, ktorý sa bez problémov môže zhostiť úlohy prvého auta v rodine, ale ktorý je vhodný aj pre flotilový trh.

Citroën C3
Nový Citroën C3 má ambiciózny cieľ: nahradiť predajne úspešného predchodcu

Nový C3 používa materiály špičkovej kvality, napríklad palubnú dosku z mäkkých plastov, priečne linky so zamatovou šedou alebo hliníkovou povrchovou úpravou a chrómovými doplnkami. V ponuke bude aj úroveň vyhotovenia s obzvlášť prémiovou kvalitou. Každý detail by mal ilustrovať remeselnú zručnosť a dôraz na dokonalé spracovanie všetkých dielcov.

Citroën C3 má podľa výrobcu patriť medzi najkompaktnejšie automobily vo svojom segmente. S dĺžkou 3,94 m, šírkou 1,71 m a polomerom otáčania 10,2 m perfektne vyhovuje potrebám premávky v meste. Vďaka redukcii hmôt a prepracovanej aerodynamike (Cx=0,30) sa novému modelu C3 podarilo znížiť spotrebu a emisie CO2. Už od spustenia predaja bude v ponuke motor HDi 90 FAP, ktorý vypustí iba 99 g CO2 na kilometer jazdy.

Nový C3 okrem toho, že má na palube audiosystém RD4 mp3, USB Box (konektor USB + jack, plná kompatibilita s iPod-om, súpravu na telefonovanie s voľnými rukami pomocou technológie Bluetooth®) a navigáciu MyWay, ponúka pasažierom naozajstný zážitok z koncertnej siene, ktorý sprostredkuje Hifi System®. Má vysoký hudobný výkon, ale osloví aj mimoriadne konkurencieschopnou cenou.

Citroën C3
Nový Citroën C3 disponuje priestranným a perfektne vypracovaným interiérom

Zníženie spotreby pohonných látok sa ešte viac prejaví v roku 2011, kedy C3 dostane nové pohonné jednotky so systémom stop-start druhej generácie. V spolupráci s 5- a 6stupňovými manuálnymi prevodovkami budú produkovať len 95 a 90 g CO2 na kilometer jazdy. Ponuku benzínových motorov obohatia aj nové 3valcové motory, ktoré budú vypúšťať menej ako 100 g CO2 na kilometer jazdy.

Pod kapotou budú spočiatku známe pohonné jednotky. Základné benzínové by mali byť s objemom 1,4 litra a výkonmi 75 a 95 koní a s objemom 1,6 litra a výkonom 120 koní. Z naftových preplňovaných zasa 1,6 HDi s výkonmi 90 koní a 110 koní. Od roku 2010 k nim pribudne spomínaný benzínový trojvalec, systémy stop-start a k naftovým motorom automatické prevodovky.

Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3 Citroën C3
Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Komentáre
je 23,1,2010, a chcel by som sa dozvediet ceny jednotlivych modelov novy c3.dakujem.
Pridal kamil dovicic v sobotu 23 januára 2010 o 11:38
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5