Nový Citroën C4: konvenčnejší a dynamickejší

Utorok, 01 jún 2010

Citroën ďalej modernizuje, tentoraz model nižšej strednej triedy C4, ktorý je na scéne od roku 2004 ako troj- a päťdverový hatchback i štvordverový sedan. Zásadnej modernizácie sa dočkal v roku 2008 a teraz Citroën ohlásil celkom nový model, ktorý bude mať premiéru na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži. Už teraz však francúzska automobilka pustila do sveta prvé informácie a fotografie.

Citroën C4
Nový Citroën C4 využíva niektoré dizajnové prvky väčšieho brata C5

Novinka Citroënu má menej triezve a dynamické tvary a využíva niektoré dizajnové prvky z modelov C3 i C5, medzi ktoré zapadá aj svojou veľkosťou a čiastočne aj štýlom. C4 dostal v duchu značky najnovšie technológie, ktoré boli k dispozícii. Nový model bude využívať inovatívne technológie z oblasti bezpečnosti a komfortu. Aj interiér bude konvenčnejší bez pevného stredu volantu i digitálneho prístrojového štítu. Nahradiť ho majú klasické "budíky" v kombinácii s LCD displejom a stredový panel bude mierne natočený na vodiča.

K známym technológiám, ako sú robotizovaná manuálna prevodovka, pomoc pri rozjazde do kopca, AFIL (výstraha pri nechcenom opustení jazdného pruhu) a natáčacie bi-xenónové svetlomety pribudli novému C4 aj prvky ako systém stráženia mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, zásuvka na 230 V, predné sedadlá s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky, predné sedadlá s masážnou funkciou, audiosystém s priestorovým zvukom a iné.

Rozmery nového Citroënu C4 zostali kompaktné. Dĺžka je 433 cm (nárast + 5 cm), šírka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Vnútorný priestor a vstup do vozidla sa upravili v prospech väčšieho priestoru nad hlavami. Veľkosťou zaujme batožinový priestor, s objemom 408 litrov je najväčší vo svojej kategórii. Je dobre prístupný a rovnako dobre aj využiteľný. Z pohľadu využiteľnosti (pravidelný tvar, nízka nakladacia hrana) predstavuje jedno z najlepších riešení.

Citroën C4
C4 narástol v každom smere. Batožinový priestor má objem 408 litrov.

Spočiatku ponúkne C4 tri naftové a tri benzínové jednotky. Základom bude benzínový 1,4 VTi s výkonom 95 koní. Ďalším má byť 1,6 VTi/120 k a najvýkonnejším preplňovaný 1,6 HTP/ 155 k schopný ísť až 214 km/h. Dva predchádzajúce budú spojené s 5stupňovým manuálom (výkonnejší z nich aj 4stupňový automat), posledný bude mať 6stupňový manuál a spotrebu len 6,3 l/100 km. Najslabší turbodiesel 1,6 HDi 90 vynikne spotrebou 4,2 l/100 km. Úspornejšia verzia e-Hdi bude mať "šesťkvalt", systém Stop and Start, spotrebu 3,8 litra a emisie CO2 len 99 g/km. Posledným bude dvojliter HDi 150 (spotreba 5,9 l/100 km).

Novinka Citroën C4 sa bude vyrábať vo Francúzsku v meste Mulhouse a portfólio značky posilní pred koncom tohto roka. Do začiatku predaja absolvuje viac ako 2 milióny testovacích kilometrov, čo by malo stačiť na zabezpečenie optimálnej spoľahlivosti.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.