Nový Citroën C4: konvenčnejší a dynamickejší

Utorok, 01 jún 2010

Citroën ďalej modernizuje, tentoraz model nižšej strednej triedy C4, ktorý je na scéne od roku 2004 ako troj- a päťdverový hatchback i štvordverový sedan. Zásadnej modernizácie sa dočkal v roku 2008 a teraz Citroën ohlásil celkom nový model, ktorý bude mať premiéru na jeseň tohto roku na autosalóne v Paríži. Už teraz však francúzska automobilka pustila do sveta prvé informácie a fotografie.

Citroën C4
Nový Citroën C4 využíva niektoré dizajnové prvky väčšieho brata C5

Novinka Citroënu má menej triezve a dynamické tvary a využíva niektoré dizajnové prvky z modelov C3 i C5, medzi ktoré zapadá aj svojou veľkosťou a čiastočne aj štýlom. C4 dostal v duchu značky najnovšie technológie, ktoré boli k dispozícii. Nový model bude využívať inovatívne technológie z oblasti bezpečnosti a komfortu. Aj interiér bude konvenčnejší bez pevného stredu volantu i digitálneho prístrojového štítu. Nahradiť ho majú klasické "budíky" v kombinácii s LCD displejom a stredový panel bude mierne natočený na vodiča.

K známym technológiám, ako sú robotizovaná manuálna prevodovka, pomoc pri rozjazde do kopca, AFIL (výstraha pri nechcenom opustení jazdného pruhu) a natáčacie bi-xenónové svetlomety pribudli novému C4 aj prvky ako systém stráženia mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, zásuvka na 230 V, predné sedadlá s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky, predné sedadlá s masážnou funkciou, audiosystém s priestorovým zvukom a iné.

Rozmery nového Citroënu C4 zostali kompaktné. Dĺžka je 433 cm (nárast + 5 cm), šírka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Vnútorný priestor a vstup do vozidla sa upravili v prospech väčšieho priestoru nad hlavami. Veľkosťou zaujme batožinový priestor, s objemom 408 litrov je najväčší vo svojej kategórii. Je dobre prístupný a rovnako dobre aj využiteľný. Z pohľadu využiteľnosti (pravidelný tvar, nízka nakladacia hrana) predstavuje jedno z najlepších riešení.

Citroën C4
C4 narástol v každom smere. Batožinový priestor má objem 408 litrov.

Spočiatku ponúkne C4 tri naftové a tri benzínové jednotky. Základom bude benzínový 1,4 VTi s výkonom 95 koní. Ďalším má byť 1,6 VTi/120 k a najvýkonnejším preplňovaný 1,6 HTP/ 155 k schopný ísť až 214 km/h. Dva predchádzajúce budú spojené s 5stupňovým manuálom (výkonnejší z nich aj 4stupňový automat), posledný bude mať 6stupňový manuál a spotrebu len 6,3 l/100 km. Najslabší turbodiesel 1,6 HDi 90 vynikne spotrebou 4,2 l/100 km. Úspornejšia verzia e-Hdi bude mať "šesťkvalt", systém Stop and Start, spotrebu 3,8 litra a emisie CO2 len 99 g/km. Posledným bude dvojliter HDi 150 (spotreba 5,9 l/100 km).

Novinka Citroën C4 sa bude vyrábať vo Francúzsku v meste Mulhouse a portfólio značky posilní pred koncom tohto roka. Do začiatku predaja absolvuje viac ako 2 milióny testovacích kilometrov, čo by malo stačiť na zabezpečenie optimálnej spoľahlivosti.

Autor: J. Goldberger
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.