Nový Ford Focus dorazil na Slovensko

Utorok, 05 apríl 2011

Slovenský importér automobilov s modrým oválom v znaku predstavil v predstihu a vo veľkom štýle svoj nový Ford Focus tretej generácie. Oficiálne ho slovenskej verejnosti Summit Motors Slovakia uvedie na autosalóne v bratislavskej Inchebe 12. apríla, kde sa dozvieme aj jeho ceny. Zatiaľ vieme, že štartovacia cena nového Focus bude približne 16 000 eur.

Ford Focus
Nový Ford Focus sa verejnosti predstaví na autosalóne 12. apríla v bratislavskej Inchebe

Tretia generácia Fordu Focus sa po prvý raz predstavila pred vyše rokom na autosalóne v Detroite, v Európe potom na minuloročnom ženevskom autosalóne. Slovenskú výstavnú premiéru bude mať presne o týždeň v bratislavskej Inchebe na začínajúcom sa slovenskom autosalóne.

Focus je najúspešnejším modelom Fordu. Nástupca populárneho Escorta sa predstavil vo svojej prvej generácii v roku 1998. V roku 2004 prišla druhá generácia, ktorú teraz strieda nový model. Bude rovnako úspešný ako dve predchádzajúce generácie, ktorých sa doteraz predalo dohromady približne desať miliónov? Focus je obľúbeným modelom aj na Slovensku, keď počas jeho existencie sa ho predalo viac ako šesť tisíc, takže prakticky každý štvrtý osobný Ford predaný na Slovensku je Focus.

Ford Focus
Tretia generácia Focusu bude zrejme tak ako predchádzajúce najpredávanejším Fordom

Novinári sa s novým Focusom stretli koncom minulého týždňa v kraji slovenského vína. Veľkolepá show (ukážky nájdete vo fotogalérii) uvádzala úspešný model v štýle, ktorý predpovedá novému Focusu veľkú budúcnosť. Aj preto, že nový Focus je naozaj nový a so súčasným modelom nemá prakticky nič spoločné. Spoločné je vari iba to, že aj dizajn Focusu tretej generácie nesie znaky štýlu Fordu označovaného ako "kinetický dizajn".

Už Focus prvej generácie vynikal vo svojej kategórii vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Nimi sa bude chváliť aj nový Focus. Navyše dostal do vienka od konštruktérov Fordu aj celý rad nových technológií, ktoré v tejto kategórii nie sú bežné, skôr výnimočné. Viacprvková zadná náprava je samozrejmosťou a mal ju už Focus prvej generácie. Nová karoséria má 10 %né zvýšenie torznej tuhosti, nový je elektrický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, systém stranového presmerovania krútiaceho momentu, systém Stop/Start, aktívna mriežka chladiča na zníženie aerodynamického odporu vzduchu a rýchlejšie dosiahnutie prevádzkovej teploty motora.

Ford Focus
Kombi, sedan a hatchback sú tri karosárske varianty, v ktorých sa Focus bude predávať

Z bezpečnostných prvkov a systémov má nový Focus šesť airbagov, ESP, ABS, EBA a TCS už základnej výbave. Môže mať systém rozjazdu do kopca, systém stabilizácie prípojného vozidla a kontrolu tlaku v pneumatikách. Úplne novou technológiou je systém, ktorý zabráni zrážke pri rýchlosti do 30 km/h (v prípade hroziacej kolízie vytvorí maximálny tlak v brzdovej sústave, a ak vodič nereaguje, systém sám vozidlo zastaví). Ďalším je adaptívny tempomat ACC s radarovým snímačom a funkciou proti narazeniu, systém sledovania mŕtveho uhla, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatický parkovací systém, systém varovania pri opustení jazdného pruhu (upozorní vodiča vibráciami na volante, prípadne vráti vozidlo späť), systém monitorovania bdelosti vodiča, automatické prepínania diaľkových a stretávacích svetiel, rozpoznávanie dopravných značiek a iné.

Ford Focus
Pestrá farebná show vítala nový Ford Focus v malebnom prostredí vinárskeho kraja

Nový Ford Focus bude ponúkať širokú paletu benzínových a naftových motorov. Základom v ponuke benzínových jednotiek je 1,6 Duratec 16V Ti-VCT/105 k. Ďalšie dve majú rovnaký objem, ale dve výkonové verzie: 1,6 EcoBooost SCTi s výkonom 150 koní alebo 180 koní. Naftu budú používať 1,6 Duratorq TDCi/90 k alebo 115 koní a dvojliter Duratorq s výkonmi 115, 140 a 163 koní. Iba základná pohonná jednotka bude spolupracovať s 5stupňovou prevodovkou, k ostatným motorom sa bude viazať 6stupňový manuál. Dve najvýkonnejšie dieselové verzie s výkonmi 140 a 163 koní môžu spolupracovať s manuálnou i automatickou prevodovkou.

Ako sme už povedali, importér ceny nového Focusu ešte neoznámil, vieme len, že budú začínať s cenovkou okolo 16 000 eur. Presné ceny budú známe 12. apríla, kedy štartuje predaj nového Focusa. V ponuke okrem 5dverového hatchbacku bude aj štvordverový sedan. Tretí karosársky variant kombi k nám príde koncom tohto leta.

Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.