Nový Ford Focus dorazil na Slovensko

Utorok, 05 apríl 2011

Slovenský importér automobilov s modrým oválom v znaku predstavil v predstihu a vo veľkom štýle svoj nový Ford Focus tretej generácie. Oficiálne ho slovenskej verejnosti Summit Motors Slovakia uvedie na autosalóne v bratislavskej Inchebe 12. apríla, kde sa dozvieme aj jeho ceny. Zatiaľ vieme, že štartovacia cena nového Focus bude približne 16 000 eur.

Ford Focus
Nový Ford Focus sa verejnosti predstaví na autosalóne 12. apríla v bratislavskej Inchebe

Tretia generácia Fordu Focus sa po prvý raz predstavila pred vyše rokom na autosalóne v Detroite, v Európe potom na minuloročnom ženevskom autosalóne. Slovenskú výstavnú premiéru bude mať presne o týždeň v bratislavskej Inchebe na začínajúcom sa slovenskom autosalóne.

Focus je najúspešnejším modelom Fordu. Nástupca populárneho Escorta sa predstavil vo svojej prvej generácii v roku 1998. V roku 2004 prišla druhá generácia, ktorú teraz strieda nový model. Bude rovnako úspešný ako dve predchádzajúce generácie, ktorých sa doteraz predalo dohromady približne desať miliónov? Focus je obľúbeným modelom aj na Slovensku, keď počas jeho existencie sa ho predalo viac ako šesť tisíc, takže prakticky každý štvrtý osobný Ford predaný na Slovensku je Focus.

Ford Focus
Tretia generácia Focusu bude zrejme tak ako predchádzajúce najpredávanejším Fordom

Novinári sa s novým Focusom stretli koncom minulého týždňa v kraji slovenského vína. Veľkolepá show (ukážky nájdete vo fotogalérii) uvádzala úspešný model v štýle, ktorý predpovedá novému Focusu veľkú budúcnosť. Aj preto, že nový Focus je naozaj nový a so súčasným modelom nemá prakticky nič spoločné. Spoločné je vari iba to, že aj dizajn Focusu tretej generácie nesie znaky štýlu Fordu označovaného ako "kinetický dizajn".

Už Focus prvej generácie vynikal vo svojej kategórii vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Nimi sa bude chváliť aj nový Focus. Navyše dostal do vienka od konštruktérov Fordu aj celý rad nových technológií, ktoré v tejto kategórii nie sú bežné, skôr výnimočné. Viacprvková zadná náprava je samozrejmosťou a mal ju už Focus prvej generácie. Nová karoséria má 10 %né zvýšenie torznej tuhosti, nový je elektrický posilňovač riadenia s variabilným účinkom, systém stranového presmerovania krútiaceho momentu, systém Stop/Start, aktívna mriežka chladiča na zníženie aerodynamického odporu vzduchu a rýchlejšie dosiahnutie prevádzkovej teploty motora.

Ford Focus
Kombi, sedan a hatchback sú tri karosárske varianty, v ktorých sa Focus bude predávať

Z bezpečnostných prvkov a systémov má nový Focus šesť airbagov, ESP, ABS, EBA a TCS už základnej výbave. Môže mať systém rozjazdu do kopca, systém stabilizácie prípojného vozidla a kontrolu tlaku v pneumatikách. Úplne novou technológiou je systém, ktorý zabráni zrážke pri rýchlosti do 30 km/h (v prípade hroziacej kolízie vytvorí maximálny tlak v brzdovej sústave, a ak vodič nereaguje, systém sám vozidlo zastaví). Ďalším je adaptívny tempomat ACC s radarovým snímačom a funkciou proti narazeniu, systém sledovania mŕtveho uhla, parkovacie senzory vpredu a vzadu, automatický parkovací systém, systém varovania pri opustení jazdného pruhu (upozorní vodiča vibráciami na volante, prípadne vráti vozidlo späť), systém monitorovania bdelosti vodiča, automatické prepínania diaľkových a stretávacích svetiel, rozpoznávanie dopravných značiek a iné.

Ford Focus
Pestrá farebná show vítala nový Ford Focus v malebnom prostredí vinárskeho kraja

Nový Ford Focus bude ponúkať širokú paletu benzínových a naftových motorov. Základom v ponuke benzínových jednotiek je 1,6 Duratec 16V Ti-VCT/105 k. Ďalšie dve majú rovnaký objem, ale dve výkonové verzie: 1,6 EcoBooost SCTi s výkonom 150 koní alebo 180 koní. Naftu budú používať 1,6 Duratorq TDCi/90 k alebo 115 koní a dvojliter Duratorq s výkonmi 115, 140 a 163 koní. Iba základná pohonná jednotka bude spolupracovať s 5stupňovou prevodovkou, k ostatným motorom sa bude viazať 6stupňový manuál. Dve najvýkonnejšie dieselové verzie s výkonmi 140 a 163 koní môžu spolupracovať s manuálnou i automatickou prevodovkou.

Ako sme už povedali, importér ceny nového Focusu ešte neoznámil, vieme len, že budú začínať s cenovkou okolo 16 000 eur. Presné ceny budú známe 12. apríla, kedy štartuje predaj nového Focusa. V ponuke okrem 5dverového hatchbacku bude aj štvordverový sedan. Tretí karosársky variant kombi k nám príde koncom tohto leta.

Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus Ford Focus
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.