Nový Ford Ka - moderný a štýlový

Streda, 13 august 2008

Je tu nové káčko, náhrada nástupca miláčika žien, malého modelu Ka európskeho Forda. Prichádza po vyše jedenástich rokoch a výrobe 1,4 milióna exemplárov, aby nahradil dizajnovú ikonu, automobil ocenený za unikátny vzhľad už pri svojej premiére v roku 1996 na parížskom autosalóne.

Ford Ka Ford Ka

Máme prvé oficiálne snímky, takže vieme presne, ako bude nový Ford Ka vyzerať. Dizajn novej generácie modelu Ka nemá nič spoločné s Fiatom 500, napriek tomu, že Ford a Fiat uzatvorili koncom roka 2005 dohodu o vzájomnej spolupráci pri vývoji a výrobe týchto malých automobilov. Je to v súlade s dohodou, podľa ktorej si oba malé automobily, tak Fiat 500 ako aj Ford Ka, zachovajú identitu a dizajnový štýl značky. Avšak to, čo je pod kabátom, v útrobách karosérie, má údajne veľa spoločného ako s Fiatom 500, tak aj s modelom Panda, na platforme ktorého boli modely Ka i Fiat 500 vyvíjané.

Z fotografií novej Ka vidieť podobu s s modelmi z rodiny Fordu. Napríklad svetlomety Ka sú podobné tým, ktoré má nová Fiesta, ale podobnosť nezaprie ani pre Ford charakteristická maska chladiča včlenená do nárazníka. Na kapotu motora nadväzuje takmer v priamke svojim sklonom rozmerné čelné sklo a dodáva vzhľadu novej Ka športový vzhľad, práve taký, aký vyžaruje z tohto malého automobilu ako celku. Športovo pôsobia aj nové prelisy v spodnej a hornej časti dverí, ktoré sa ťahajú ďalej smerom dozadu. Príbuznosť k predchádzajúcemu modelu Fordu Ka vidieť v zadnej partii, najmä v pomerne malom veku batožinového priestoru nad masívnym nárazníkom, ktorý je teraz, na rozdiel od predchodcu, celý lakovaný.

Ford Ka

Dizajnéri značky Ford dali novému Fordu Ka moderný zjav, ktorý vychádza z Fordovho kinetického dizajnu. Aj interiér Fordu Ka má štýlový a dynamický dizajn, odvážne kontrasty a výrazné farby, ktoré odzrkadľujú vkus typického zákazníka modelu Ka.

Nový Ford Ka sa bude vyrábať v poľskom meste Tychy, práve tam, kde sa vyrába aj Fiat 500. Pohonné jednotky pre oba modely by mal dodávať Fiat zo svojej produkcie v Poľsku i Taliansku. Ak to bude tak, ako o tom hovorili skoršie informácie, pôjde o benzínové štvorvalcové motory 1,2/70 k a 1,4/100 k, a turbodiesel 1,3 JTD s výkonom 75 koní.

Svetovú premiéru bude mať Ford Ka začiatkom októbra tohto roku na autosalóne v Paríži.

Autor: J. Goldberger
Foto: Ford
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.