Nový Hyundai Genesis mal premiéru v Detroite

Nedeľa, 02 február 2014

Hyundai predstavil vo svetovej premiére na autosalóne v americkom Detroite svoju novú vlajkovú loď Genesis sedan. Nová limuzína je podľa automobilky kombináciou nového "fluidného dizajnu", nových technológií a luxusu. Novým je systém pohonu všetkých kolies, systém HTRAC, ktorý zlepšuje jazdnú dynamiku, trakciu a bezpečnosť jazdy.

1 Hyundai Genesis
Novou vlajkovou loďou juhokórejskej automobilky Hyundai je nový Genesis sedan, ktorý mal začiatkom januára tohto roku svetovú premiéru na autosalóne v Detroite

Nový Genesis navrhli a skonštruovali vo výskumnom a vývojovom centre značky Hyundai v meste Namyang v Kórei. V modelovom rade Genesis má premiéru nový systém stáleho pohonu všetkých kolies HTRAC a nová viacprvková zadná náprava. Spolu s takmer rovnomerným rozdelením hmotnosti na nápravy (52:48) systém HTRAC výrazne zlepšuje trakciu a stabilitu vozidla.

Nová vlajková loď kórejskej automobilky je dlhá 4990 milimetrov a jej rázvore náprav narástol oproti predchodcovi o takmer sedem a pol centimetrov na 3010 milimetrov. Nový Genesis je prvým modelom Hyundai s úplne novým tzv.fluidným dizajnom, ktorého prvky sa budú postupne objavovať aj na ďalších nových nodeloch kórejskej značky.

Nový Genesis ponúkne svojim zákazníkom širokú škálu najmodernejších asistenčných systémov, napríklad systém na monitorovanie mŕtveho uhla vo vonkajších spätných zrkadlách v kombinácii s integrovaným Head-up displejom, ďalej asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu, funkciu automatického núdzového brzdenia a adaptívny radarový tempomat. Súčasťou štandardného vybavenia je aj bezdotykové otváranie veka batožinového priestoru a senzor úrovne CO2 v kabíne.

4 Hyundai Genesis
Nová generácia Genesisu má luxusný interiér s komfortnými prvkami, ako adaptívny radarový tempomat či Head-Up displej, ale aj pokrokové bezpečnostné systémy

Hyundai ráta pre nový Genesis so štyrmi benzínovými pohonnými agregátmi, z ktorých najmä dva najvýkonnejšie ponúknu impozantné výkony. Vrcholom je vidlicový osemvalec s objemom 5038 cm³. Má najvyšší výkon 426 koní (313 kW), krútiaci moment 519 Nm a "stovku" dokáže pokoriť za 5,4 sekundy. Ani menší vidlicový šesťvalec 3,8 V6 s výkonom 315 koní však svojmu pánovi hanbu neurobí. Aj dve ďalšie pohonné jednotky sú vidlicové šesťvalce, majú však objem len 3,0 (257 k) a 3,3 (286 k) litra. Všetky agregáty sa kombinujú s osemstupňovými automatickými prevodovkami.

Nový Genesis sedan bude na trhu tak s pohonom kolies zadnej nápravy, ako aj s pohonom všetkých kolies. S pohonom 4x4 to bude s novým systémom HTRAC, ktorý inteligentne rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy, pričom pomer sa môže meniť od 40:60 až po 10:90 v prospech zadných kolies. Pri bežnom jazdnom režime je pohon smerovaný výlučne na zadnú nápravu.

2 Hyundai Genesis
Hyundai Genesis sedan vo vrcholnej verzii má skvelú dynamiku a pohon všetkých kolies

Doterajšia generácia Genesisu zaznamenala významný úspech na jej hlavných trhoch v USA a Kórei. Nový Hyundai Genesis sa bude predávať aj v Európe, aby tak demonštroval svoju technologickú vyspelosť a posilnil dôveru zákazníkov v značku Hyundai aj v tejto časti sveta. Podľa neoficiálnych správ by sa predaj v Európe mal začať už v druhom štvrťroku tohto roku.

1 Hyundai Genesis 2 Hyundai Genesis 3 Hyundai Genesis 4 Hyundai Genesis 5 Hyundai Genesis 6 Hyundai Genesis
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.