Nový Hyundai Genesis mal premiéru v Detroite

Nedeľa, 02 február 2014

Hyundai predstavil vo svetovej premiére na autosalóne v americkom Detroite svoju novú vlajkovú loď Genesis sedan. Nová limuzína je podľa automobilky kombináciou nového "fluidného dizajnu", nových technológií a luxusu. Novým je systém pohonu všetkých kolies, systém HTRAC, ktorý zlepšuje jazdnú dynamiku, trakciu a bezpečnosť jazdy.

1 Hyundai Genesis
Novou vlajkovou loďou juhokórejskej automobilky Hyundai je nový Genesis sedan, ktorý mal začiatkom januára tohto roku svetovú premiéru na autosalóne v Detroite

Nový Genesis navrhli a skonštruovali vo výskumnom a vývojovom centre značky Hyundai v meste Namyang v Kórei. V modelovom rade Genesis má premiéru nový systém stáleho pohonu všetkých kolies HTRAC a nová viacprvková zadná náprava. Spolu s takmer rovnomerným rozdelením hmotnosti na nápravy (52:48) systém HTRAC výrazne zlepšuje trakciu a stabilitu vozidla.

Nová vlajková loď kórejskej automobilky je dlhá 4990 milimetrov a jej rázvore náprav narástol oproti predchodcovi o takmer sedem a pol centimetrov na 3010 milimetrov. Nový Genesis je prvým modelom Hyundai s úplne novým tzv.fluidným dizajnom, ktorého prvky sa budú postupne objavovať aj na ďalších nových nodeloch kórejskej značky.

Nový Genesis ponúkne svojim zákazníkom širokú škálu najmodernejších asistenčných systémov, napríklad systém na monitorovanie mŕtveho uhla vo vonkajších spätných zrkadlách v kombinácii s integrovaným Head-up displejom, ďalej asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu, funkciu automatického núdzového brzdenia a adaptívny radarový tempomat. Súčasťou štandardného vybavenia je aj bezdotykové otváranie veka batožinového priestoru a senzor úrovne CO2 v kabíne.

4 Hyundai Genesis
Nová generácia Genesisu má luxusný interiér s komfortnými prvkami, ako adaptívny radarový tempomat či Head-Up displej, ale aj pokrokové bezpečnostné systémy

Hyundai ráta pre nový Genesis so štyrmi benzínovými pohonnými agregátmi, z ktorých najmä dva najvýkonnejšie ponúknu impozantné výkony. Vrcholom je vidlicový osemvalec s objemom 5038 cm³. Má najvyšší výkon 426 koní (313 kW), krútiaci moment 519 Nm a "stovku" dokáže pokoriť za 5,4 sekundy. Ani menší vidlicový šesťvalec 3,8 V6 s výkonom 315 koní však svojmu pánovi hanbu neurobí. Aj dve ďalšie pohonné jednotky sú vidlicové šesťvalce, majú však objem len 3,0 (257 k) a 3,3 (286 k) litra. Všetky agregáty sa kombinujú s osemstupňovými automatickými prevodovkami.

Nový Genesis sedan bude na trhu tak s pohonom kolies zadnej nápravy, ako aj s pohonom všetkých kolies. S pohonom 4x4 to bude s novým systémom HTRAC, ktorý inteligentne rozdeľuje krútiaci moment medzi obe nápravy, pričom pomer sa môže meniť od 40:60 až po 10:90 v prospech zadných kolies. Pri bežnom jazdnom režime je pohon smerovaný výlučne na zadnú nápravu.

2 Hyundai Genesis
Hyundai Genesis sedan vo vrcholnej verzii má skvelú dynamiku a pohon všetkých kolies

Doterajšia generácia Genesisu zaznamenala významný úspech na jej hlavných trhoch v USA a Kórei. Nový Hyundai Genesis sa bude predávať aj v Európe, aby tak demonštroval svoju technologickú vyspelosť a posilnil dôveru zákazníkov v značku Hyundai aj v tejto časti sveta. Podľa neoficiálnych správ by sa predaj v Európe mal začať už v druhom štvrťroku tohto roku.

1 Hyundai Genesis 2 Hyundai Genesis 3 Hyundai Genesis 4 Hyundai Genesis 5 Hyundai Genesis 6 Hyundai Genesis
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.