Nový Lexus NX s novým dizajnom a s plug-in hybridom

Streda, 11 august 2021

Druhá generácia modelu Lexus NX prináša okrem novo smerovaného dizajnu aj celý rad ďalších noviniek. Či už v exteriéri alebo interiéri, v oblasti techniky alebo multimédií, konektivite, ale aj nové pohonné jednotky a po prvý raz aj plug-in hybridný pohon.

1-lexus-nx450h

Prvá generácia modelu luxusnej japonskej značky Lexus prišla na trh v roku 2015, hlavne ako konkurent pre BMW X3 a Audi Q5. Po šiestich rokoch prichádza druhá generácia Lexusu NX už ako výrazne silnejší a v každom smere lepší model ako bol jeho predchodca.

Práve tento nový Lexus NX sa pred nedávnom predstavil v Bratislave a Žiline. Zároveň Lexus spustil na Slovensku u autorizovaných partnerov aj oficiálny predpredaj tejto japonskej novinky.

Úplne nový model NX otvára novú kapitolu spoločnosti Lexus a ohlasuje nové smerovanie v oblasti dizajnu exteriéru aj interiéru, príchod nových pohonných sústav vrátane prvého plug-in hybridu či vylepšenia dynamiky, ktoré prinášajú bohatší zážitok z jazdy.

Vďaka novým pokročilým systémom pohonu plug-in hybrid, ako aj hybrid bez nutnosti dobíjania, je model NX úspornejší a šetrnejší k životnému prostrediu než modely SUV strednej triedy len so zážihovým alebo vznetovým motorom.

Hybrid Lexus bez nutnosti dobíjania, ktorý je výsledkom vyše 15-ročných priekopníckych skúseností v oblasti elektrifikácie, poskytuje modelu NX 350h vyšší výkon a lepšiu akceleráciu, no zároveň aj najnižšiu spotrebu a emisie.

Ponuku vozidiel s elektrifikovaným pohonom rozširuje Lexus o model NX 450h+, ktorý definuje nový štandard pre plug-in hybridy. Pôsobivý je nielen vďaka svojmu dojazdu na akumulátor, výkonu a rýchlej akcelerácii, ale aj vďaka prvotriednej hospodárnosti v hybridnom režime.

Objem batožinového priestoru modelu NX s plug-in hybridným pohonom, ako aj objem palivovej nádrže zostávajú rovnako veľké ako v prípade hybridnej motorizácie.

NX 450h+ prejde v čisto elektrickom režime viac ako 64 kilometrov, a to až do rýchlosti 135 km/h.

Príchod prvých vozidiel zákazníkom sa očakáva koncom tohto roka.

1-lexus-nx450h 2-lexus-nx450h 3-lexus-nx450h
Autor: J. Goldberger
Foto: Lexus
Pridať komentár
Bleskovky
thumbnail
Botanická záhrada na univerzite vo Freiburgu má novú atrakciu: pavilón livMatS, ktorý kombinuje udržateľné stavebné materiály, architektúru a digitálne technológie. Túto unikátnu štruktúru vytvorili v interdisciplinárnej spolupráci medzi univerzitami v Stuttgarte a Freiburgu. Skupina Exolon podporila projekt polykarbonátovými pevnými plechmi. Pavilón nie je len atraktívnym miestom, ale je aj príkladom udržateľnej alternatívy ku konvenčným stavebným metódam, ktorá efektívne využíva zdroje, a je teda medzníkom pre udržateľnosť v architektúre. Ide totiž o prvú budovu, v ktorej nosnú konštrukciu tvoria výlučne roboticky vinuté ľanové vlákna. Návrh prenáša princípy z prírody do architektúry, možno aj do oblasti automotive, a umožňuje ľahkú, ale stabilnú konštrukciu.
lowRes-munich
BMW ponúka tento rok už tretiu bezdrôtovo dostupnú aktualizáciu softvéru. Nová komplexná diaľková aktualizácia softvéru Remote Software Upgrade sa zameriava na rozšírenie a vylepšenie asistenčných systémov vodiča. Do konca roka 2021 bude po svete jazdiť najväčšia flotila vozidiel kompatibilných s aktuálnymi inováciami, čo bude predstavovať viac ako 2,5 milióna pripojených vozidiel BMW. Akcia sa spustila v Nemecku a ďalšie trhy budú nasledovať. Viac zábavy prinesie na palubu služba Spotify, ktorá rozširuje ponuku BMW Connected Music a teraz môže prehrávať aj podcasty. Nové funkcie ponúkajú zákazníkom viac pohodlia, vyššiu bezpečnosť a aj viac radosti z jazdy.
Toyota-Tundra
Kríza v automobilovom priemysle sa výrazne prejavuje aj v tohtoročnej ponuke inzerovaných áut na slovenskom trhu. Z ponuky áut podľa typu karosérie vyplýva, že ich počet v tomto roku klesol vo všetkých kategóriách. Najnižší pokles je u vozidiel SUV, ktoré slovenskí inzerenti ponúkajú najviac, a to 29,4 %. Zatiaľ čo ich ponuka medziročne klesla o 4 %, dopyt vzrástol o 18 %. Zvyšuje sa však ich vek a počet najazdených kilometrov. Vozidlá SUV zostarli o viac ako 12 %, pričom mladšie sú len viacmiestne. Spolu s klesajúcou ponukou automobilov sa zvyšuje ich vek a počet najazdených kilometrov. Najvyšší medziročný nárast veku inzerovaných áut na slovenskom trhu možno pozorovať pri sedanoch, kde autá zostarli o 32,2 % na 7,8 roka. Všetky uvádzané údaje vychádzajú z analýzy trhu s jazdenými vozidlami spoločnosti Aures.