Nový Mercedes E skúša v Nevade jazdiť sám

Štvrtok, 28 január 2016

Autonómne automobily, ktoré dokážu samé riadiť, sú už dlho v hľadáčiku vizionárov, ale aj firiem a automobiliek. Mnohé nové modely sa stávajú realitou. Existujú asistenčné systémy, ktoré autonómnu jazdu uľahčujú, ale aby dokázali riadiť auto bez asistencie vodiča, tá doba je ešte vzdialená na niekoľko rokov.

Mercedes triedy E
Nový Mercedes triedy E sa v americkej Nevade podrobuje testom autonómneho jazdenia

Blízko k realite je napríklad Mercedes. Jej nový model triedy E už odštartoval svoju cestu k plne autonómnemu jazdeniu. Nie jeden, ale hneď tri modely triedy E vyrazili ako prvé sériové automobily na autonómne testovacie jazdy. Hneď po tom, ako získali licenciu na jazdu po verejných diaľniciach v Las Vegas v štáte Nevada.

Všetky tri mercedesy novej triedy E sú už komplexne vybavená inteligentnou technikou. Pre autonómnu jazdu im stačili len s menšie úpravy softvéru riadiacej jednotky systému Jazdný pilot a mohli začať s testovacími jazdami.

Autonómnu testovaciu jazdu má nová trieda E povolenú pre každodennú prevádzku na všetkých cestách a diaľniciach v Nevade. Vodič riadi vozidlo len pri odbočovaní, pri výjazdoch a vjazdoch na diaľnicu. Navyše, špeciálne školení skúšobní vodiči musia mať vo vozidle ešte ďalšieho spolucestujúceho. Vozidlá pre autonómne jazdenie sa odlišujú červenými poznávacími značkami.

Licenciu na prevádzku pre verejné komunikácie v štáte Nevada už majú od mája 2015 aj dve autonómne jazdiace nákladné automobily mercedes divízie Daimler Trucks.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.