Nový Mercedes-Benz GLS: GL po facelifte

Štvrtok, 19 november 2015

Mercedes-Benz inovoval svoj model SUV GL, ktorý sa po facelifte bude označovať ako GLS. Výrazne modernizovaný model GLS sa na Slovensko začne dodávať v marci budúceho roka.

1 Mercedes-Benz GLS
Nový Mercedes-Benz GLS

Model GLS ponúkne sedem miest na sedenie, zlepšenú hospodárnosť, šesť jazdných programov Dynamic Select , najnovšiu verziu systému vzduchového pruženia Airmatic so zdokonaleným systémom tlmenia ADS, deväťstupňový automat 9G-Tronic, na prianie s redukciou a uzávierkou medzinápravového diferenciálu, najmodernejšie asistenčné systémy a najaktuálnejšiu generáciu telematiky s prístupom na internet. To je v skratke vymenovanie noviniek na modeli GLS.

Zvonku sú na novinke s rozmermi 5130/1934/1850 mm (dĺžka/šírka/výška) a rázvorom 3075 mm už na prvý pohľad viditeľné zmeny – modernizovaná predná i zadná časť karosérie. V interiéri nová je to prístrojová doska s čiastočne integrovaným multimediálnym displejom s osempalcovou uhlopriečkou, nový multifunkčný trojramenný volant, zmenená stredová konzola, nové farby výbavy a dekoračných prvkov a rad ďalších inovácií.

2 Mercedes-Benz GLS

Nový GLS poskytuje navyše rozsiahle možnosti individualizácie. Úžitkovú hodnotu zvyšuje v tejto triede výnimočne veľký batožinový priestor s objemom 680 až 2300 litrov a maximálnou dĺžkou 2124 mm. Nové GLS sa môže zaťažiť až 815 kilogramami prevážaných batožín.

Už v základe sú nového GLS samozrejmosťou kožené sedadlá s elektrickým nastavovaním, adaptívne tlmiče, automatická dvojzónová klimatizácia, tempomat, elektricky ovládané strešné okno a veko batožinového priestoru, dažďový senzor, sedem airbagov a ďalšie prvky výbavy.

Hnacie agregáty modelov GLS ponúkajú oproti predchodcovi vyššie jazdné výkony a aj nižšiu spotrebu. Model GLS 500 4Matic má 455 koní a 700 Nm, GLS 400 4Matic má 333 koní, 480 Nm a spotrebu 8,9 l/100 km. Najslabší turbodiesel je GLS 350 4Matic (258 k, 620 Nm).

3 Mercedes-Benz GLS

Najvýkonnejší je AMG GLS 63 4Matic s 585 koňovým motorom a 760 Nm. Má špeciálne upravený podvozok, prepracovanú prevodovku AMG Speedshift Plus 7G-Tronic s programami AMG Dynamic Select a pohonom všetkých kolies AMG Performance s dôrazom na pohon zadnej nápravy.

Autor: J. Goldberger
Foto: Mercedes-Benz
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.