Nový Nissan Micra má slovenské ceny

Štvrtok, 30 marec 2017

Ak je nový Nissan Micra piatej generácie naozaj revolučný, ako ho označuje výrobca, potom tento veľmi odlišný model od predchádzajúcich generácií si onedlho bude môcť slovenský zákazník postaviť do svojej garáže, pretože dovozca už oznámil jeho ceny. Premiéru nová Micra mala na jeseň minulého roku na autosalóne v Paríži.

nissan1

Nissan Micra 5. generácie má úplne nový dizajn, rovnako aj techniku, výbavu i miesto výroby, a oproti predchodcovi je aj väčší. Svojim vzhľadom takmer v ničom nepripomína dosluhujúci model. Je to úplná generačná obmena modelu a Nissan tak kráča po cestu, na ktorú nastúpili aj iné značky v segmente malých áut. Práve táto obmena dáva Nissanu nádej, že nová Micra sa stane jedným z najpredávanejších áut segmentu B. Minimálne dúfa v to, že nová Micra sa zmestí prvej desiatky.

Predzvesťou budúcej úspešnosti nového Nissanu Micra môže byť aj skutočnosť, že Micra sa prebojovali medzi sedem finalistov európskeho Auta roka 2017, čo je neodškriepiteľný úspech. V ankete vyhlásenej v predvečer ženevského autosalónu začiatkom marca tohto roku napokon obsadila siedme miesto, samotný fakt byť medzi automobilovými velikánmi je obrovský úspech.

Neopakoval sa síce rok 1993, kedy Micra druhej generácie anketu vyhrala. Po tomto úspechu nasledoval nemenej úspešný predaj s počtom 1,35 milióna najmenších Nissanov. Ďalšie generácie už tak úspešné neboli, ale aj zo štvrtej, ktorá teraz končí, sa predalo 404 tisíc exemplárov.

nissan2
Nový Nissan Micra predstavil na autosalóne v Paríži najvyšší šéf Aliancie Carlos Ghosn

S príchodom na trh bude Micra dostupná s tromi pohonnými jednotkami, z ktorých dve sú benzínové a jedna naftová. Základnou je benzínový agregát 1,0 litra a s výkonom 73 koní (54 kW). Vyššie nad ním je síce objemovo menší motor s objemom 0,9 litra, ale výkonnejší 90koňový (66 kW) s turbom. Rovnaký výkon má aj jediný naftový zástupca, štvorvalcový 1,5 dCi. Všetky motory sú spriahnuté výlučne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Cena nového modelu Micra s motorom 1,0/73k v najnižšej výbave Visia sa začína na 9690 eurách. Najlacnejšia Micra s turbomotorom 0,9/90k vo vyššej výbave Visia Plus sa ponúka za 11 740 eur a najnižšia cena za turbodiesel 1,5 dCi je 11 890 eur (Visia). Treťou výbavou je Acenta, štvrtou N-Connecta a najvyššou Tecna. Ceny môžu zvýšiť doplnkové cenové balíky a príplatok za farbu.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.