Nový Nissan Micra už vo výrobe

Utorok, 17 január 2017

Po siedmich rokoch výroby prichádza teraz už piata generácia modelu Micra. Nová Micra má oproti predchádzajúcim generáciám radikálne zmenený dizajn, rozmery i ponúkané výbavy. Iné bude aj miesto výroby – z Indie sa presúva do francúzskeho Flins, čo vyplýva z aliančnej spolupráce s Renaultom.

Nissan Micra

Úspešný malý automobil vyrába Nissan už viac ako tri desaťročia. Micra sa v Európe začala prvýkrát predávať v roku 1983 a je modelom, ktorý sa s viac než siedmimi miliónmi celosvetovo predanými kusmi od svojej konkurencie značne odlišuje. Nová generácia predstavuje pre Micru nový začiatok a vracia ju do európskeho segmentu hatchbackov triedy B.

Výrobnú linku vo francúzskom Flinse už opúšťajú prvé vozidlá. Nová Micra sa vyznačuje výrazným dizajnom, moderným interiérom a výbornými jazdnými vlastnosťami. Prvé dodávky sa k predajcom Nissan a zákazníkom na hlavných európskych trhoch dostanú v polovici februára. Na ostatné trhy prídu od marca.

Závod pri meste Flins, ktoré leží západne od Paríža, má s výrobou hatchbackov veľké skúsenosti, keďže výroba malých renaultov tu beží od roku 1952. Je to najdlhšie fungujúci závod, v ktorom Renault vyrába automobily. V súčasnosti sa tu vyrábajú modely Renault Clio a Renault Zoe.

Nová Micra je oproti predchodcovi dlhšia a širšia, ale nižšia. Bola navrhnutá a skonštruovaná predovšetkým na základe požiadaviek európskych zákazníkov. Je príťažlivá predovšetkým vďaka výraznému a atleticky štylizovanému exteriéru. Moderný vzhľad i luxusný štýl vidieť a cítiť aj v interiéri. Kabína sa môže pochváliť dvojfarebnými a na dotyk mäkkými materiálmi, ktoré sú štandardným prvkom vo všetkých úrovniach výbavy.

Jedinečný je aj audiosystém Bose Personal, ktorý má reproduktory zabudované aj v hlavovej opierke vodiča. Vodičovi tak poskytuje výnimočný panoramatický zvukový zážitok. Nová Micra prichádza navyše s celým radom voliteľných prvkov určených na personalizáciu vozidla.

Pre novú Micru sú k dispozícii tri motory – dva zážihové a jeden vznetový.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.