Nový Nissan Murano: luxusnejší crossover

Streda, 22 október 2008

Nissanu Murano novej generácie , ktorý práve prichádza na náš trh a prešiel zásadnou inováciou, priznáva genetickú príbuznosť so svojim predchodcom.

Nissan Murano

Na prvý pohľad upúta jeho dynamický dizajn exteriéru, ktorý ponúka alternatívu k bežnému "krabicovému" vzhľadu tradičných SUV. Vyššie položenými sedadlami pripomína off-roady, ale stúpajúcou líniou bočných okien a klesajúcou strechou štýl štvordverových kupé. Pridaná dĺžka v spojení s novým tvarovaním preskleného priestoru a vyladeným podvozkom novému Muranu zabezpečujú aerodynamicky účinnejší tvar. Novinkou je použitie náteru Scratch Shield Paint, vďaka ktorému je povrch karosérie odolný proti poškriabaniu.

Priestranný a luxusný interiér, v ktorom dominujú kvalitné materiály, zodpovedá sofistikovanému zovňajšku a posúva Murano medzi luxusnejšie automobily. Nová prístrojová doska a nové sedadlá, celopriestorové náladové osvetlenie a kvalitnejšie materiály, dvojmo prešívané kožené čalúnenie a prvky z pravého hliníka radia interiér z kategórie športových SUV do triedy luxusných limuzín.

Vďaka dvojitému strešnému oknu, ktoré zasahuje od hornej hrany čelného skla až za zadné sedadlá, pôsobí interiér priestrannejšie. Zatiaľ čo najzadnejšia časť strešného okna je pevná, prednú časť možno vyklopiť s cieľom lepšieho prúdenia vzduchu, alebo ju možno odsunúť dozadu a nad prednými sedadlami vznikne tak veľký otvorený priestor.

Murano je postavené na celkom novej platforme, ktorá ponúka komfortnú jazdu a ľahké ovládanie. Nové riešenie zavesenia má teraz viacprvkovú zadnú nápravu, nový systém posilňovača s aktívnym riadením, čo zlepšuje manévrovateľnosť pri nižších rýchlostiach a prináša priamejšiu odozvu pri vyšších rýchlostiach. Systém pohonu všetkých kolies zabezpečuje vyspelá technológia ALL MODE 4x4-i spoločnosti Nissan, ktorá zaručuje spoľahlivé ovládanie za sťažených podmienok.

Vďaka prepracovanému motoru 3,5 V6 a prevodovke s plynulo meniteľným prevodom CVT je Murano výkonnejší a technicky vyspelejší. V Európe sa dodáva v úrovniach výbavy Tekna a Tekna pack, pričom obe verzie sú štandardne vybavené množstvom inovačných prvkov. Pôvodné Murano bolo cenené pre svoj výkon a schopnosti na ceste. Murano druhej generácie ponúkne nový štýl, vyšší výkon a luxusnejší interiér, vďaka čomu by si mal upevniť pozíciu medzi crossovermi.

Autor: J. Goldberger
Foto: Nissan
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.