Nový Opel Astra: bližšie k Insignii

Štvrtok, 14 máj 2009

Nový dizajn, inovatívne technológie, moderná technika a nové motory, to je aj pre novú Astru filozofia, ktorá z modelu Insignia urobila najpredávanejší sedan strednej triedy v Európe. Opel Astra novej generácie bude mať premiéru 17. septembra na autosalóne vo Frankfurte. Ide o dynamický a elegantný päťdverový hatchback s modernou technikou a novými motormi.

Opel Astra

Prvou a hlavnou karosárskou verziou bude práve predstavený päťdverový hatchback, ktorý v hlavných rysoch veľmi pripomína väčšiu Insigniu. Nová Astra je postavená na novej podlahovej plošine s rázvorom náprav väčším oproti predchádzajúcemu modelu o 7,1 cm. Mal by byť aj širší (približne 180 cm) a jeho oficiálna dĺžka je 442 cm. Ďalšie karosárske verzie by sa mali objaviť v budúcom roku – kombi s novým menom Sports Tourer a trojdverová verzia GTC.

Nová generácia Astry prináša do kompaktnej triedy mnohé bezpečnostné a komfortné prvky, ktoré prvýkrát v strednej triede uviedla Insignia. K dispozícii budú výnimočné technológie ako celkom nový podvozok so systémom Opel FlexRide, ktorý integruje mechanické funkcie s elektronickým ovládaním. Nová Astra bude mať aj pokrokový systém svetiel, prednú kameru rozoznávajúcu dopravné značenie a sedadlá s najlepšou ergonómiou. Chýbať nebudú ani adaptívne tlmiče so stupňami nastavenia Standard, Sport a Tour. Ale ani moderná svetelná technika s bixenónovými svetlometmi, zariadenie na varovanie vodiča pri nedobrovoľnom opustení jazdného pruhu a z modelu Corsa prevzatý nosič bicyklov FlexFix.

Opel Astra

Štyri benzínové motory so zdvihovým objemom 1,4 a 1,6 litra ponúkajú výkony od 100 k do 180 k. Nový motor so zníženým zdvihovým objemom 1,4 Turbo 140 k nahrádza súčasný atmosférický motor 1,8 l. Ďalšie štyri motory sú vznetové, preplňované CDTI so systémom common rail s viacbodovým vstrekovaním majú zdvihový objem 1,3 l, 1,7 l a 2,0 l a výkony od 95 koní do 160 koní. Súčasťou ponuky sa neskôr stane aj verzia ecoFLEX s obzvlášť nízkou spotrebou a emisiami CO2. Všetky, okrem základnej pohonnej jednotky, sú vybavené 6- stupňovými prevodovkami. Debutovať tiež bude kompaktná automatická prevodovka s funkciou Active Select.

Nový Opel Astra príde na trh už v októbri tohto roku, hneď po skončení frankfurtského autosalónu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.