Nový Opel Astra: Dizajn, dynamika a bez nadbytočných prvkov

Utorok, 12 október 2021

Opel predstavil prednedávnom v Rüsselsheime úplne novú Astru šiestej generácie. Zatiaľ ako päťdverový hatchback, neskôr ho bude nasledovať aj verzia kombi. Ide o novú éru kompaktného modelu s úplne novým dizajnom a aj elektrifikovanými pohonmi.

1-Opel-Astra

Od premiéry predchodcu Astry, modelu Kadett v roku 1991, nasledovalo po súčasnosť päť generácií tohto kompaktného a obľúbeného modelu, ktorý hlavne v Nemecku zvádzal boj s VW Golfom. Aj keď sa ho Astre nikdy nepodarilo pretromfnúť, vždy Astru inšpiroval.

O tom, že Astra mala v Európe i vo svete úspech svedčí to, že automobilka Opel predala doteraz z modelu Astra takmer 15 miliónov vozidiel. Teraz, o 30 rokov neskôr, je Astra ako kompaktný automobil nepomerne modernejší a technicky vysplejší ako kedykoľvek predtým.

Opel predstavuje novú Astru sloganom "narodil sa nový blesk" (A new blitz is born), čo však nemá nič spoločné s tým, že Opel sa lúči s technikou General Motors, kam patril pred pripojením sa k francúzskemu bývalému PSA a ktorý je dnes súčasťou koncernu Stellantis. A tak teraz nová Astra využíva najnovšiu architektúru EMP2 používanú modelmi Peugeot 308 alebo DS 4.

Nová u novej Astry je nielen technika, ale aj vzhľad a samotný dizajn. Znalci na ňom, teda na dizajne novej Astre vidia motívy štylistického smeru z niekdajšieho modelu Opel Manta. Nová Astra, podobne ako aktuálne modely značky, má prednú časť Opel Vízor s adaptívnymi svetlami Intelli-Lux Lux LED s motívom písmena L, ktoré nadväzujú na masku chladiča. Silueta Astry najmä v zadnej partii má dynamický tvar, ktorý zvýrazňujú aj nízke koncové svetlá a dominantný nápis Astra.

Z pohľadu rozmerov sa nová Astra až tak nezmenila. Od doterajšieho modelu je len o 4 mm dlhšia – na dĺžku meria 4374 mm. Široká je 1860 mm (+ 51 mm) a na výšku má 1470 mm (– 15 mm). Rázvor náprav je 2675 mm (+ 13 mm), práve toľko ako má Peugeot 308 a DS 4.

Pohonné jednotky zodpovedajú tým, čo používa Peugeot 308. Takže motorizácia novej Astry začína s benzínovým trojvalcovom 1,2 Turbo s výkonmi verzií 81 kW/110 k a 96 kW/130 k. Na naftu je motor 1,5 CDTI s výkonom 96 kW/130 k. K nim výrobca priraďuje šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo šesťstupňový automat.

Konvenčné pohonné jednotky dopĺňajú dva plug-in hybridy, a to po prvý raz v histórii automobilky Opel. Tie kombinujú preplňovaný benzínový motor s objemom 1,6 litra s elektromotorom. Verzia číslo jedna má kombinovaný výkon 132 kW/180 k, číslo dva zasa 165 kW/224 k. Elektromotor dodá 81 kW, pre ktorý energiu berie z batérie s kapacitou 12,4 kWh. To vystačí Astre na prejdenie vzdialenosti približne 60 km.

V zálohe do budúcnosti je ešte čisto elektrická verzia Astra-e, ktorá je súčasťou plánu elektrifikácie značky Opel. Ďalším plánom automobilka je vyrábať do roku 2028 len elektromobily.

Nový Opel Astra je zosobnením dizajnu značky. Je dynamický, zbavený nadbytočných prvkov a s novou tvárou značky Opel Vizor. Šiesta generácia štartuje tento rok ako športový päťdverový model s nízkou siluetou a zároveň ponúkne ešte viac priestoru než jeho predchodca. Nová Astra bola navrhnutá a vyvinutá v sídle spoločnosti Opel v Rüsselsheime, kde sa túto jeseň začne aj vyrábať.

1-Opel-Astra 2-Opel-Astra 3-Opel-Astra
Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Komentáre
Pridal v utorok 12 októbra 2021 o 15:11
Pridal v utorok 12 októbra 2021 o 15:13
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5