Nový Opel Astra má odvážny vzhľad i plug-in hybridy

Nedeľa, 18 júl 2021

Po piatich rokoch nahrádza nemecká automobilka kompaktný model Astra novou, v poradí už šiestou generáciou, ktorá ponúka nový dizajn i techniku. Navyše je po prvý raz elektrifikovaná ako plug-in hybrid vo dvoch výkonnostných úrovniach.

opel-astra

Úplne nová piata generácia modelu Astra začala písať svoju históriu pred tridsiatimi rokmi, kedy nahradila obľúbený Kadett. Novou Astrou otvára teraz nemecký výrobca pod krídlami francúzskeho koncernu ďalšiu kapitolu, keď po prvý raz dostáva kompaktný model aj elektrický plug-in hybridný pohon.

Nová Astra ako plug-in hybrid ponúkne dve úrovne výkonu. Okrem nich aj verzie s mimoriadne úspornými benzínovými a naftovými motormi v spojení so šesťstupňovou manuálnou a osemstupňovou automatickou prevodovkou so znížením trením.

Dizajn novej Astry má podobne ako pred ňou uvedené modely Mokka, Crossland či Glandland charakteristickú prednú masku Opel Vizor, ktorá je novou tvárou značky. Tú na prianie zákazníka môžu dopĺňať LED Matrix svetlomety Intelli-Lux ako má vlajková loď značky Insignia s 84 svetelnými prvkami v každom svetlomete. Zákazník si má možnosť na prianie aj dvojfarebnú povrchovú úpravu.

Nová Astra bude odteraz výhradne s päťdverovou karosériou. Celkovo je len o málo väčšia od predchodcu – na dĺžku o 4 mm, širšia je o 51 mm a rázvor má dlhší o 13 mm. Takže celkové rozmery sú: dĺžka 4374 mm, šírka 1860 mm a rázvor meria 2675 mm. Vďaka väčšiemu rázvoru je v kabíne viac miesta pre posádku a o 50 litrov je väčší aj batožinový priestor – má 422 litrov.

Veľkou zmenou prešiel aj interiér, ktorý má bohatú komfortnú i technologickú výbavu. Okrem toho namiesto klasických tlačidlových ovládačov má Astra teraz na ovládanie funkcií dotykové displeje, za príplatok aj head-up displej a kamerový systém.

Digitálny prístrojový štít a infotainment s uhlopriečkou až 10 palcov tvoria širokouhlý digitálny tzv. Pure Panel s intuitívnym ovládaním. Automatizované asistenčné systémy zaisťujú vyššiu bezpečnosť a pohodlie cestujúcich – to aj vďaka ergonomickým sedadlám s certifikátom AGR, na požiadanie čalúnené kožou a Alcantarou.

Nová Astra je postavená na platforme EMP, na akej stojí aj Peugeot 308, z ktorého portfólia pohonných jednotiek by mohla pochádzať aj motorizácia Astry. Mohlo by ísť o benzínový 1,2 litrový trojvalec s výkonmi 110 a 130 koní, 1,5 litrový turbodiesel s výkonom 150 koní a plug-in hybridné jednotky.

S 1,6 litrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom by v kombinácii s elektromotorom systémový výkon pohonnej jednotky mohol mať 180 alebo 225 koní. Spájali by ich buď šesťstupňové manuálne prevodovky alebo osemstupňový automat.

Novú Astru si záujemcovia budú môcť objednávať už od začiatku augusta, dočkať by sa jej mali potom začiatkom budúceho roka.

Autor: J. Goldberger
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.
vw-id3
Podľa zahraničných médií sa nemecký koncern Volkswagen chystá vyrábať elektrické modely, ktoré by svojou nízkou cenou mohli v Európe pre európskych zákazníkov konkurovať čínskym modelom, alebo aj modelom ako Dacia Spring. Nové cenovo prístupnejšie elektromobily by sa na trh mohli dostať v roku 2027. Volkswagen na túto cestu nastupuje sám, bez kooperácie s inou automobilkou, aj keď pôvodne ako o partnerovi uvažoval, že by ním mohol byť francúzsky Renault. Už základný model uvažovaného elektromobilu od Volkswagenu bude obsahovať štandardy používaných technológií, kvalitu a dizajn, ktoré nemecký výrobca aplikuje na svojich modeloch.
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring