Nový Opel Astra na prvých záberoch. Blíži sa odhalenie.

Utorok, 08 jún 2021

Opel sa postupne udomácňuje v lone francúzskej skupiny PSA a aj pripravovaná kompaktná Astra novej generácie prezbrojuje na platformu PSA. No i tak si prichádzajúca Astra prináša vlastnú interpretáciu dizajnovej filozofie značky Opel.

1-opel-astra

Opel dnes zverejnil prvé zábery, ktoré ponúkajú pohľad na budúci model Astra, prvú generáciu kompaktného vozidla tejto nemeckej značky, ktorá bude elektrifikovaná. Opel si pri novej Astre kládol veľký dôraz na precíznosť a na detaily. Nový model prináša novú interpretáciu filozofie čistého a odvážneho dizajnu značky a ukazuje cestu, ktorou sa budú uberať budúce osobné automobily značky.

Nová Astra je postavená na technickom základe, ktorý vychádza z inovovanej architektúry EMP2 pre väčšie modely PSA, na ktorom stojí aj najnovší Peugetom 308. Tomuto modelu bude zodpovedať aj ponuka pohonných jednotiek, napríklad benzínový trojvalec 1,2 Turbo, alebo 1,5 BlueHDi, v oplovskom ponímaní 1,5 CDTI.

Podobne ako 308 má mať aj Astra dva plug-in hybridné jednotky v spojitosti s benzínovým motorom 1,6 a kombinovanými výkonmi 132 kW/180k a 162 kW/220k. Či bude mať Astra aj čisto elektrickú verziu zatiaľ sa nevie.

Z vonkajšieho dizajnu najviac zaujme maska Opel Vizor známa už z modelu Mokka. V novej Astre sa predstavuje v ešte rozvinutejšej podobe. Tiahne sa cez celú prednú časť auta a obsahuje plne integrované technológie, ako sú napríklad mimoriadne úzke svetlomety IntelliLux LED. Vzadu, uprostred čistého povrchu dverí batožinového priestoru má nová Astra umiestnený štítok s názvom modelu.

Nemeckú precíznosť vidieť aj v interiéri. Predstavuje sa v ňom nová generácia digitálneho kokpitu Pure Panel s plne zasklenými plochami, ktorá evokuje integrovanú masku Opel Vizor s dvoma širokouhlými displejmi, ktoré zobrazujú informácie v horizontálnom formáte orientovanom na vodiča. Ručne ovládané tlačidlá návrhári zredukovali na minimum do podoby jemne vypracovaných klávesov.

Kvalitu interiéru zvýrazňujú tvary, textúry a materiály použité na volante s novým dizajnom a maximálne ergonomické predné sedadlá, typické pre značku Opel.

Michael Lohscheller, generálny riaditeľ spoločnosti Opel: "Nová Astra otvorí novú kapitolu 30-ročnej histórie nášho modelu kompaktnej triedy. Sme presvedčení, že nová generácia modelu Opel Astra urobí silný dojem a priláka k značke mnoho nových zákazníkov."

Astru novej generácie navrhli a skonštruovaná v nemeckom Rüsselsheime. V ponuke bude ako dynamický päťdverový hatchback a kombi Sports Tourer. Opel pokračuje v ofenzíve nových produktov a dodáva značke impulz elektrifikácii celého produktového portfólia.

Novú Astru navrhli v Nemecku a vyrábať ju budú v Rüsselsheime. Predstaví sa v najbližších mesiacoch a jej výroba sa rozbehne ešte v tomto roku v domovskom závode Opel v Rüsselsheime.

Autor: J. Goldberger, Zdroj: Opel
Foto: Opel
Pridať komentár
Bleskovky
aaa-auto
Predajcovia jazdených vozidiel sieti spoločnosti Aures – AAA Auto, Mototechna a Auto Diskont, ponúkajú rozsiahlejšie zľavy na automobily zo svojej ponuky. Letné zľavy sa týkajú takmer polovice ponúkaných vozidiel a dosahujú celkový objem šesťstotisíc eur. Zľavy sú reakciou na rast cien a na stagnáciu predaja v poslednom období. Snahou je podporiť trend spomaľovania rastu cien jazdených áut, preto pripravili väčšiu zľavovú akciu. Z celkovej ponuky 3500 vozidiel zlacnilo 1500 áut.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.
Bulik-Aragon
Piate preteky motocyklových majstrovstiev Španielska ESBK sa konali na okruhu Motorland v Aragónsku a zúčastnil sa ich aj 15-ročný slovenský jazdec Michal Búlik. Jazdil v triede Stock 600 v českom tíme New2 Project. V kvalifikácii si v početnom pretekárskom poli počínal veľmi dobre a obsadil pekné 14. miesto. V prvých pretekoch prešiel cieľom na celkovom jedenástom mieste a a vo svojej triede Stock bol štvrtý. V druhých pretekoch došlo v piatej zákrute ku kolízii a pádu niekoľkých jazdcov pred ním, vyhnúť sa im už nedokázal, skončil v hromadnom páde a preteky nedokončil.